Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 9:16



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
steun versnellingspook 964c2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht steun versnellingspook 964c2
beste forummers,
afgelopen week merkte ik dat het schakelen naar de 5 wat zwaar en zompig verliep (alle andere versnellingen gaan goed). bij het in zn vrij zetten vanaf 5 hoorde ik een klonk-geluid tegen de tunnel. weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. :D
vanmiddag even naar de garage geweest en daar bleek dat ik de pook op en neer kan bewegen. het lijkt erop alsof er een steun onder de pook kapot is. nu heb ik de PET erop nageslagen maar kan niet zo snel zien of er een steun oid onder de pook moet zitten.\als ik nu schakel en de pook wat optil gaat het schakelen een stuk makkelijker dus het lijkt erop dat de pook wat naar beneden is gezakt. door de bodemplaat kan je niet heel snel zien of er iets kapot is dus vandaar dat ik me hier meldt.

weet iemand of er een steun oid onder de pook hoort te zitten en wat het onderdeelnummer zou moeten zijn?

alvast bedankt

gr pp964c2


04 sep 2020 18:54
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: steun versnellingspook 964c2
Afbeelding

Heb net ook even naar de PET tekening zitten kijken maar kan je geen bevestiging geven hoe e.e.a in elkaar zit :scratch:

Ik vermoed dat Nr. 2 & 3 er iets mee te maken hebben.

Kan je van binnen uit niet de schakelpook hoes en afdekplaten (23, 21, 20 en 25) niet verwijderen zodat je zicht hebt op het mechanisme?

Ik weet wel dat de schakelpook met de hoes (nr 23) er muurvast op zit en alleen met gepast geweld verwijderd kan worden.


04 sep 2020 19:34
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: steun versnellingspook 964c2
Willem,
Dank. Ik ga het bekijken.
Gevoelsmatig zou het meer met nr 24 te maken moeten hebben maar denk dat de enige manier om erachter te komen is om het open te maken


04 sep 2020 21:23
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: steun versnellingspook 964c2
Ik heb dit lang geleden ook gehad en er staat mij iets van bij dat ik er toen de hele stang heb vervangen voor 1 uit de 993 maar weet niet meer waarom.
Ik dacht dat die uit 1 stuk was ofzo.

Gr anton


04 sep 2020 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: steun versnellingspook 964c2
@anton: de stang met nr 15 op de tekening?


04 sep 2020 22:44
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: steun versnellingspook 964c2
Nee nr 12. Volgens mij heb ik de oude nog ergens liggen.

Gr


04 sep 2020 22:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: steun versnellingspook 964c2
Zit nog even naar de tekening te kijken, maar denk dat je het in de (kogel) verbinding moet zoeken
tussen 1 en 15.en/of in de verbinding tussen 1, 11 en 12.

In een internationale 964 FB groep komt net een soortgelijk probleem voorbij en daar geven ze aan dat je er toch van onderaf
bij moet komen. Probleem daar is het kogel gewricht verbinding tussen 1 en 15 (onderaan nr. 1)

Hoe dan ook succes en laat vooral ook even weten als je het gevonden hebt.


05 sep 2020 8:52
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: steun versnellingspook 964c2
Dank en ik laat t zeker weten. Ik fiets zo even naar the mechanic in voorburg. Schijnt een oud wittebrug medewerker te zijn die veel van 964’s weet.


05 sep 2020 9:46
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: steun versnellingspook 964c2
Net bij The Mechanic in voorburg geweest. Wat een mooie zaak is dat!! Veel oude porsches die met liefde worden behandeld. Zeker een aanrader.

Er lag daar een transaxle van 964c4 dus kon ff goed kijken hoe eea is bevestigd. Lijkt er idd op dat de bus van stang nr 15 einde levensduur is. Slechte kwaliteit van porsche dat dit al na 30 jaar stukgaat :mrgreen:

Advies: onderkant openmaken en dan kan je goed zien wat er stuk is en dan alles vervangen. Kan dus idd vanaf de onderkant. Wordt vervolgd.


05 sep 2020 11:28
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: steun versnellingspook 964c2
:thumleft:


05 sep 2020 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: steun versnellingspook 964c2
Vandaag onderkant opengemaakt, waarom zet porsche alles met zoveel boutjes en moertjes toch vast :-(, bleek dat de stang met nr 27 uit de ophanging was geschoven. En dat kwam weer doordat de rubbers nr 4 en geleider nr 26 kapot waren cq ontbraken. Stang provisorisch teruggezet en straks spullen bestellen. Valt dus gelukkig allemaal mee. Rest ook bekeken, ligt toch open, en er hoeft verder niets vervangen te worden.
Pak van mijn hart en ben weer happy camper :-)


12 sep 2020 12:18
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: steun versnellingspook 964c2
Vandaag reparatie uitgevoerd. Bleek dat ik alleen nr 26 (2x) nodig had :-(. De nrs 4 heb ik dus over.
Uiteindelijk weer langer bezig geweest om alles los en weer vast te maken dan met de reparatie.
Maar ze schakelt weet als het zonnetje :-).


19 sep 2020 13:46
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: steun versnellingspook 964c2
Mooi dat het weer opgelost is :thumleft:

Citaat:
waarom zet porsche alles met zoveel boutjes en moertjes toch vast


Dat verbaast mij ook iedere keer weer, het is allemaal een beetje "over engineered" bij een 964 als je het mij vraagt. Het verbaast mij dan
ook niet dat Porsche bijna failliet gegaan is in die periode. Of dat aan de 964 lag weet ik niet maar het is wel opvallend.


19 sep 2020 18:54
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: steun versnellingspook 964c2
Ik heb alpo gebeld, waar ik de rubbers had besteld, om aan te geven dat ik 4 rubbers teveel had besteld en niet nodig heb. Geen probleem meneer, stuur ze maar terug met uw gegevens en dan storten we het bedrag terug.
Dinsdag opgestuurd en woe stond het geld al op mijn rekening. Erg goede service :-).
Heb ze ook nog even gebeld om compliment te geven.
Kortom: alpo = aanrader!!


25 sep 2020 17:29
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: steun versnellingspook 964c2
Heb gelukkig nooit wat terug hoeven sturen maar kan de snelle en goede service van ALPO bevestigen :thumleft:


25 sep 2020 18:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.