Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 10:23



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Platte accu 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Platte accu
De accu 12V / 80Ah van mijn P is plat, zeven en half jaar na aanschaf. De P hangt altijd aan de druppellader. Dit lijkt mij niet gek dat de accu dan een keer op is. Wat vinden jullie?

Wel even de startkabels eraan gedaan en opgestart. Klein stukje gereden maar wanneer ik de verlichting aanzet komen er storingen op het Dashbord dan ABS en PSM niet meer werken.
Dit was overigens na een kwartiertje rijden wel over. Toch maar weer in de opslag gezet en een nieuwe accu kopen.

Ik heb er destijds een iets zwaardere accu ingezet met 80 Ah. Hebben jullie nog tips hierover? Zo niet dan bestel ik weer dezelfde en hoop dat het hiermee opgelost is.
_________________________________________
De precisie 911


08 nov 2020 16:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Platte accu
Heb deze zomer mijn 14 jaar oude Bosch vervangen door een soortgelijk exemplaar, en ook 80 Ah. Heb wel altijd de accu afgekoppeld als ik de auto weg zet. De voorgaande accu hield het ruim 6 jaar uit. 80 Ah moet voldoende zijn denk ik.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


08 nov 2020 18:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Platte accu
Gemiddeld gaat een auto accu 4 tot 6 jaar mee. Een accu is een "slijtagedeel" omdat een accu "slijt" van ont- en op-laden, m.a.w. hij kan steeds minder
energie opslaan.

Dus als je vaak korte stukjes rijdt slijt een accu sneller dan dat je af en toe langere afstanden rijdt.

Een accu aan een druppellader (met wat stille verbruikers) in een nieuwere Porsche gaat minder lang mee, dan een accu losgekoppeld in een oude Porsche..

Jullie ervaringen qua accu leeftijd gezien jullie Porsche qua bouwjaren verbazen mij dus niet, hoewel 14 jaar wel erg lang is :shock: :thumleft:


08 nov 2020 19:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Platte accu
Bij het lezen van de titel dacht ik "die wil ik wel eens zien" :mrgreen:


08 nov 2020 21:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Platte accu
Bij een 996 ook dit jaar accu moeten vervangen, na bijna 8 jaar.

Accu ligt meestal aan de oplader, maar zoals eerder gezegd is toch een slijtage onderdeel.

Heb zelf de Varta E39, dat is een AGM start - stop accu, die zou een wat langere levensduur moeten hebben.

Deze heeft 70ah, en startkracht (CCA) van 760EN.

Startkracht is een factor om te overwegen.

Cold Cranking Amps (CCA)
CCA is a rating used in the battery industry to define a battery's ability to start an engine in cold temperatures. Generally speaking, it is easier to start an engine in a warm environment than in a cold one. The rating refers to the number of amps a 12-volt battery can deliver at 0°F for 30 seconds while maintaining a voltage of at least 7.2 volts. The higher the CCA rating, the greater the starting power of the battery.


09 nov 2020 0:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Platte accu
Nieuwe originele accu van de Volkswagen Groep (000 915 105 DH a € 258,09) geplaatst. Het alarm ging alleen even af bij het demonteren van de oude accu. De klok weer op tijd gezet, de code van de Becker Pro Traffic ingevoerd en ook de klok van de Becker weer op tijd gezet.
Alles weer OK en lekker een stuk gereden :drive:

Wat is rijden toch altijd weer leuk na een keer dat het niet kon (in dit geval dus de platte accu)

Heb nu al zin in de eerste rit na de winterstop! :cheers:
_________________________________________
De precisie 911


10 nov 2020 22:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Platte accu
E 258,- :shock:
Sodeknetters, ik haalde mijn accu bij de accuwacht, of de Kwikfit ad 80 Euro oid.
Is wel n tijdje terug, wellicht zijn de tijden veranderd, maar E258... poehee...


10 nov 2020 22:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Platte accu
alvin01 schreef:
E 258,- :shock:
Sodeknetters, ik haalde mijn accu bij de accuwacht, of de Kwikfit ad 80 Euro oid.
Is wel n tijdje terug, wellicht zijn de tijden veranderd, maar E258... poehee...


Ach, dezelfde accu geplaatst als de vorige keer en deze is 7,5 jaar meegegaan..
_________________________________________
De precisie 911


10 nov 2020 23:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Platte accu
Ok, dan is het goed..... :mrgreen: meneer Alfred.


10 nov 2020 23:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Platte accu
Originele accu van de Volkswagengroep?
Hoe ziet zo'n ding er uit? Dat zal toch wel Bosch of Varta zijn lijkt me.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


11 nov 2020 14:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Platte accu
De eerder genoemde Bosch accu (S04 008 (0 092 S40 080)) kostte mij 103 euro. Moest hem wel zelf monteren.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


11 nov 2020 16:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Platte accu
Dat dus, gewoon zelf halen bij de Brezan, geloof 160 euro. Maar iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich lekker bij voelt:)


11 nov 2020 17:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.