Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 1:30



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Witte vlokjes / deeltjes uit ventilatieroosters - P 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
Bericht Witte vlokjes / deeltjes uit ventilatieroosters - P 964
Het is een vraag die reeds gesteld geweest is door @2000 gtv in dit topic:
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=38367

Concreet, bij het opzetten van de verwarming op de hoogste stand blaast m'n 964 witte deeltjes uit de roosters in de cabine. Precies of het sneeuwt. Dit gedurende 2-3 seconden. Daarna is het voorbij maar de witte deeltjes blijven uiteraard liggen.
Van waar de deeltjes komen was een raadsel waar amper iets over terug te vinden was.

Mijn insziens verdient het een eigen topic aangezien het toch een zeer specifiek probleem is die zeer weinig voorkomt. Op rennlist is er een vermelding van in het 964 forum, echter geen oplossing.
Intussen heb ik het antwoord gevonden op m'n eigen vraag. De witte deeltjes zijn afkomstig van de verdamper.

In 2005 heeft Hella een document gelanceerd aangaande deze witte deeltjes, maar dit voor de VW Polo, Golf en Passat tussen 1991 - 1995.

Citaat:

"White flakes come out of air outlet nozzles In some of the vehicles specified above, in particular of the early model years, white flakes may come out of the ventilation nozzles in the passenger compartment. This may be caused by a peeling away of the evaporator surface coating or aluminum oxide. If that is the case, the evaporator should be replaced. "

=> mijn verdamper is 2j geleden nog maar vernieuwd door een nieuwe Behr unit (Hella/Behr). De verdamper van een mede 964 rijder is tevens zo'n 2-3j geleden vervangen, dezelfde unit en dezelfde problematiek komt naar voor. Het is een probleem die tevens voorgevallen is bij Toyota, Lotus, BMW, Ford, ...

Het zal een PITA werkje worden maar ik ga me eraan wagen.

Nu zou ik voor de nieuwe unit geen Hella/Behr meer gebruiken gezien de problematiek. Momenteel aan het kijken naar Griffith/Kuehle.
Iemand ervaring met andere units dan Hella/Behr?


04 jan 2021 23:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
Bericht Re: Witte vlokjes / deeltjes uit ventilatieroosters - P 964
Hierbij twee filmpjes die ik zopas op youtube geplaatst heb (ik zie niet hoe ik een youtube filmpje hier op een goede manier kan posten los van een link):

https://youtu.be/CaHeYzDwn9M

https://youtu.be/AbJNAeCEzA0


05 jan 2021 10:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: Witte vlokjes / deeltjes uit ventilatieroosters - P 964
ooit eens een keukenrol vergeten in het motorcompartiment na een heater backdate.. :twisted:

maar daar kwamen na een tijd gloeiende deeltjes mee :mrgreen:


05 jan 2021 14:15
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.