Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 0:19



Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Zwart plastic weer zwart 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Zwart plastic weer zwart
Vele kennen het wel, zwart plastic wat in de loop der tijd grijs is geworden. Sinds mijn eerste auto met zwarte plastic spatbordranden, een GTI, ben ik ermee bezig geweest om die mooi zwart te krijgen en te houden. Ik heb er al van alles opgesmeerd maar eigenlijk is er niets waar het langdurig zwart van blijft. Tijdens mijn verbouwingen aan mijn Cayman was ik bezig met het verbouwen van een achterbumper en ontdekte ik dat wanneer je met een föhn of verfstripper het kale plastic verwarmde het van kleur veranderde. Jullie raden het al, het werd weer zwart.

Op een Cayman 987 of bijvoorbeeld een 997 zit er onder de voorruit, in de overgang van het raam naar de voorklep, een zwarte kunststof afdekstrip waar o.a. ook de sproeiers in zitten voor de ruitenwissers. Ik heb voor mijn auto daar een nieuwe voor gekocht. Ik vergat echter de afdek kapjes op de uiteinden mee te bestellen. De oude had ik nog wel maar die waren grijs. :oops: :bang:

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken, mijn plastic föhn gepakt en één kapje er voorzichtig mee verwarmd.

78514 78515

Op de linker foto is de onderste nog grijs en de bovenste zwart. Op de rechter foto zie je het behandelde kapje op de nieuwe afdek strip. Ik kan zelf geen verschil vinden bij daglicht en kunstlicht. Ik wilde niet over één nacht ijs gaan en jullie blij maken met een dooie mus, dus ik heb het kapje weken geleden verwarmd en dus laten liggen tot nu. Nog steeds geen verschil met het nieuwe plastic.

Dit lijkt me een stuk goedkoper dan al die poetsmiddelen, was het alleen al dat je er lang niets meer aan hoeft te doen. Ik heb de föhn op de heetste stand staan. Als je gaat verwarmen zie na een korte tijd het plastic van kleur veranderen. Zodra dit gebeurt haal je de föhn eraf en wacht je tot het plastic is afgekoeld.

Ik weet niet of één van jullie dit al eens heeft geprobeerd. Voor wie er zijn voordeel mee wil doen.


04 maart 2021 17:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
Er zal vast wel een Boxster rijder zijn die dat al een keer geprobeerd heeft :twisted: :mrgreen:

Zonder gekheid, goede tip!! Heb het nooit geprobeerd, maar ken het probleem wel. Meguiars heeft zo’n flesje dat dat ook doet, maar dat is idd na een maand of 4 weer aan vernieuwing toe....

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 maart 2021 17:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
Gyeon Trim heb ik toegepast bij de spatbordranden van een Mini en ziet er nu 2 jaar later nog steeds zwart uit.
Verkrijgbaar bij Carclean (geen aandelen in dat bedrijf, maar leveren goed spul en snel).

Suc6
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


04 maart 2021 17:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 S
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
Heb ook ooit de tip gekregen om dit met goedkope alie express glascoating te doen. Werkt erg gemakkelijk. Flesje mr fix kost een paar euro


04 maart 2021 19:14
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
De föhn werk inderdaad heel goed, Waar hij ook enorm goed voor is, is om de inmiddels roze hendeltje onder de kofferklep weer rood te krijgen :idea:

Ik gebruik Autoglym Rubber Care, op alles was grijs is maar zwart moeten zijn. Het blij echt heel lang zitten. Geen maanden maan jaren.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


04 maart 2021 20:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
Inderdaad Johan, dat is echt topspul voor weinig (het is Vinyl and Rubber Care :mrgreen: ) Spuit je motorruimte goed in, paar uur laten staan en een keer lichtjes met een doekje erover: echt alles als nieuw. Plastic, rubbers, leidingen etc.


04 maart 2021 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 "GT3", ex 986S
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
Op de zaak gebruik ik veelvuldig een föhn cq verfstripper om kunstofdelen weer mooi zwart te krijgen. Voorbehandelen met een bepaald soort interieurreiniger helpt daar nog eens om de delen weer een matte uitstraling te geven.
_________________________________________
Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail


04 maart 2021 22:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
Goed om te horen dat sommige spullen ook werken. Ik heb tot op heden alleen korte termijn oplossingen gevonden. Even afwachten hoe mijn föhn oplossing langdurig werkt.


04 maart 2021 23:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
SCR schreef:
ontdekte ik dat wanneer je met een föhn of verfstripper het kale plastic verwarmde het van kleur veranderde.


Die tip is al wel net zo oud als dat die föhn bestaat...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


05 maart 2021 11:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 "GT3", ex 986S
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
Met een verfstripper wel ff opletten he ;-)
_________________________________________
Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail


05 maart 2021 11:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Vroeger : 2.4T en 3.2 Carrera. Nu 996 3.4, Ferrari 308, Alfa Giulia en BMW Z4
Elst (Utr)
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
Johann schreef:
De föhn werk inderdaad heel goed, Waar hij ook enorm goed voor is, is om de inmiddels roze hendeltje onder de kofferklep weer rood te krijgen :idea:


Nice! Precies wat ik zocht.
Je ziet net zo'n roze verkleurde hendel zitten als je de neus bekijkt :-)
Ik pak straks de föhn van mijn vrouw even om te testen :-)


05 maart 2021 14:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
Ik weet niet hoe het haar van jou vrouw eruit ziet, maar ik denk niet dat ze eenzelfde föhn gebruikt als die om verf mee te strippen of om plastic mee te laten smelten........... :shock:

Je rode hendeltje zal denk ik wat meer temperatuur nodig hebben dan het haar van je vrouw.


06 maart 2021 14:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
Wat noem jij dan een plastic föhn (in je eerste post)? Een verfstripper? Ik dacht nl ook dat je een gewone föhn bedoelde...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 maart 2021 17:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
Inderdaad dacht ik dat ook, maar de kappen van de crossers verfraai ik al jaren met een verfstripper: eerst de grove beschadigingen met een hobby-mesje afschrapen, en dan de verfstripper.....resultaat is meestal perfect, maar som ook niet....maar of ik dat op de P durft....denk het niet :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


06 maart 2021 17:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
De voorlip van de 964 bovenop de voorbumper is mij al jaren een doorn in het oog.
Maar heb zomaar het idee dat er een elektrische verf afbrander het volgende resultaat op gaat leveren: verf kofferdeksel bladert af en de voorbumper ook,tevens smelt de voorbumper en het paard op het kofferbak embleem galoppeert een vuurspoor achterlatend ervandoor.
Kortom ik begin er toch maar niet aan :-)


06 maart 2021 17:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
insmeren met gekookte lijnzaadolie, blijft het maanden mooi zwart. ( Gamma )


06 maart 2021 17:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
Met plastic föhn bedoelde ik een föhn om plastic mee te kunnen lassen. Temperatuur is instelbaar en de hoeveelheid lucht is regelbaar. Als je deze dingen op je haar zet blijft er niks over. Sorry voor de onduidelijkheid.


06 maart 2021 19:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
Komttie nu mee.. :bang:

Afbeelding


06 maart 2021 19:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
De schijnbaar magische truc met een verfstripper is inderdaad al oud. Echter wordt hiervoor op de detail fora voor gewaarschuwd. Volgens beschrijving, worden door de hitte de oliën in het kunststof naar bovenste laag verplaatst, waardoor het kunststof inderdaad weer zwart wordt. Echter worden deze oliën ook steeds minder en zal het kunststof steeds minder zwart worden na een relatief korte tijd.

Het zijn goedkope lapmiddelen die bijv. bij verkoop worden gebruikt.


06 maart 2021 22:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
Dit lijkt wel een make-up topic, kunnen we ook vloggen ? :D
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


07 maart 2021 10:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
Vloggen alleen als je pink groter is als je pi...l


07 maart 2021 11:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
Er is van stipt plastic paint, misschien ook wel wat?
Je kan er altijd nog een nieuwe op zetten.
Ben zelf nu zeer onder de indruk van de matt cleaner voor het leer echt prachtig resultaat

Gr anton


07 maart 2021 11:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
SCR schreef:
Met plastic föhn bedoelde ik een föhn om plastic mee te kunnen lassen. .... Sorry voor de onduidelijkheid.

Ja, lekker op tijd joh :twisted:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 maart 2021 15:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
anton964 schreef:
Er is van stipt plastic paint, misschien ook wel wat?

Las laatst ergens dat de Stipt spulletjes die hij aanbiedt allemaal Aliexpress spullen zijn die ze ‘overgieten’. Weet niet of het waar is. Was op een of ander poetsforum. :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 maart 2021 15:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Zwart plastic weer zwart
Ja zoeen bedrijf met aliexpress spul opbouwen?
En al zou het al zo zijn wat dan nog, het werkt allemaal super en is ook helemaal niet zo duur.
Je hoor altijd alleen maar de verhalen van mensen die zeiken, tuurlijk gaan daar ook dingen mis net als overal wel eens wat mis gaat. Wil je best een paar foto,s sturen van het leer om hier teposten? Kun je zelf oordelen.
Hij doet het op youtube allemaal voor.


07 maart 2021 16:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.