Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 12:25



Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Eind april wordt hij geschrapt. No matter what.
Hopelijk betaalt Nine 6 four dan nu ook al 2400 Euro, want anders betaal je volgend jaar 1200 Euro voor een half jaar ipv een goeie 1600 voor een gans jaar :idea:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


24 maart 2021 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Hellraiser schreef:
Inderdaad, niet interessant voor de mensen die hem al sinds 2014 hebben en nog in de oude schaal wegentaks zitten.


Ik heb de 987 S sinds 31/07/2015. Ga eens uitzoeken wat het effect in euro's gaat zijn.


24 maart 2021 15:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Daar die van schoonzus ook ingeschreven is in 2015 (en dus een pak minder betaalt) denk ik dat je beter gaat blijven zitten. Maar laat het verschil hier anders eens weten...
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


24 maart 2021 16:05
Profiel
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Olaf schreef:
mayonaise schreef:
Waarom vasthouden aan iets waar je blijkbaar toch niet meer verliefd op bent.. want dan zou je er echt wel mee rijden.


Ik denk dat je hier de plank mis-slaat .... er zijn veel Garage-Queens :idea:



5 volledige jaren niet rijden is nog altijd een HEEL groot verschil met garage queens die enkel buiten komt er blauwe wolken zijn en het maximaal 1 Beaufort waait en er niet te veel vliegen rondvliegen of duiven die zouden op de lak kunnen schijten.

Als je al een actie plan voor 5 jaar stil stand overweegt.. voor een auto die niet zeldzaam te noemen is.
Dan kun je hem in echt gewoon beter verkopen en over 5 jaar eens kijken hoe je lusten, noden en financieen op dat moment gealigneerd zijn.

Das beter voor de auto, en ook beter voor jezelf.

Een auto die een 5 jaar gat in zijn km's heeft, die wordt minder waard. Fact.
Wie een auto koopt zal altijd beter af zijn met eentje die consequent elk jaar gereden en onderhouden is geweest.

We zijn hier niet bezig over zeldzame early 911's die stilstaand duurder worden, of verstofte Ferrari's die je uit een schuur, of verzopen Bugatti's die je uit een vijver, kan slepen en miljoenen voor krijgt as is.


24 maart 2021 17:10
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Nu gooi je twee dingen door elkaar ...

Maar dat maakt niet uit, Tilt! heeft z'n besluit inmiddels genomen :thumleft:


24 maart 2021 17:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Hierbij de link waar je de gegevens van jouw wagen kan ingeven en zoal een kijk hebt op je bedrag ivm huidige wegenbelastingen in Vlaanderen . Ik heb mijn Boxster sinds 2017 aangekocht en zo telkens ieder jaar gedaan . De eerste keer , is dus na de verhoogde taksen gebeurd .
Heb dus een Boxster 3.2S , heeft dus 16 fiscale pk s = een jaarlijkse bijdrage van ruim 1500€ met ieder jaar indexaanpassing . Maar dit is zo voor iedereen
Als je meer info wilt , mag je me gerust contacteren .
Link berekening

https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie

Groetjes


24 maart 2021 21:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Olaf schreef:

35% per jaar bijtellen over een 996 4S die zegge € 35.000 waard is, is toch € 12.250,- :popcorn:

Eens maar bijtelling krijg je omdat je de auto (even gesimplificeerd) door je (eigen) bedrijf laat betalen. In dit geval moet je stichting dus betalen. Maar een stichting kan geen kosten aftrekken toch?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


24 maart 2021 23:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Nine-6-four schreef:
Hellraiser schreef:
Inderdaad, niet interessant voor de mensen die hem al sinds 2014 hebben en nog in de oude schaal wegentaks zitten.


Ik heb de 987 S sinds 31/07/2015. Ga eens uitzoeken wat het effect in euro's gaat zijn.


Berekening gemaakt op het Vlaams belastingportaal: inschrijving datum van vandaag gepakt, de 987 S heeft 17 fiscale pk's, de jaarlijkse verkeersbelasting komt op dan 1734 euro 92. Scheelt zo'n 40 euro met nu.

Volledigheidshalve, belasting inverkeersstelling zou 1327 euro 18 zijn. Nu ben ik die bij herinschrijven (gelukkig) niet opnieuw verschuldigd.


25 maart 2021 9:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Maarten schreef:
Eens maar bijtelling krijg je omdat je de auto (even gesimplificeerd) door je (eigen) bedrijf laat betalen. In dit geval moet je stichting dus betalen. Maar een stichting kan geen kosten aftrekken toch?



Ik heb er ook niet zoveel kaas van gegeten maar het schijnt van belang te zijn of je stichting door de belasting wordt aangemerkt als onderneming.
(hoewel een stichting een onderneming is, wordt dit door de belasting niet altijd zo gezien).

Ook als de stichting vrijgesteld is van BTW krijg je (blijkbaar) toch bijtelling (zonder BTW correctie).

Ik ken minimaal 2 personen die in de problemen zijn gekomen met 1 of meerdere auto's in een stichting waar geen kilometeradministratie van werd bijgehouden.


25 maart 2021 10:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Nine-6-four schreef:
Berekening gemaakt op het Vlaams belastingportaal: inschrijving datum van vandaag gepakt, de 987 S heeft 17 fiscale pk's, de jaarlijkse verkeersbelasting komt op dan 1734 euro 92. Scheelt zo'n 40 euro met nu.

Volledigheidshalve, belasting inverkeersstelling zou 1327 euro 18 zijn. Nu ben ik die bij herinschrijven (gelukkig) niet opnieuw verschuldigd.


Ja ik had m'n eerste 996 in 2014 ingeschreven en zat toen op iets van een 1600 wegenbelasting en weet dat jaar erop ineens veel hoger was.

De turbo nu zit op een 2684€ wegenbelasting.


25 maart 2021 12:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Ik zit met een 997.1 S op € 2550 wegenbelasting en het wordt elk jaar meer. Kan je toch al een paar keren van gaan tanken, niet? Belasting op bezit, niet op gebruik. Gebruik betaal je aan de pomp, bij de bandenboer en bij onderhoud waar BTW en accijnzen worden geheven. Makkelijk geld voor de staat. On topic, stilstand is erg voor een Porsche want je geeft geld uit waar je niets aan hebt.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


25 maart 2021 12:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Olaf en Maarten, hoe het altijd was, ik weet niet of het nog zo is nu.

Bijtelling krijg je alleen als je boven een bepaald aantal prive gereden kilometers uit komt. Ofwel, er dient een goede duidelijke kilometer administratie bijgehouden te worden waaruit blijkt dat de kilometers zakelijk of tot doel van de stichting werden afgelegd.

En tuurlijk zijn kosten binnen een stichting aftrekbaar, alleen de btw kun je niet terug vorderen. :salut:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


25 maart 2021 13:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
't is nog zo Mart. 500 km privé ~ meer niet.... dan ga je bijtellen.


25 maart 2021 13:59
Profiel WWW Facebook 
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Nine-6-four schreef:

Berekening gemaakt op het Vlaams belastingportaal: inschrijving datum van vandaag gepakt, de 987 S heeft 17 fiscale pk's, de jaarlijkse verkeersbelasting komt op dan 1734 euro 92. Scheelt zo'n 40 euro met nu.

Volledigheidshalve, belasting inverkeersstelling zou 1327 euro 18 zijn. Nu ben ik die bij herinschrijven (gelukkig) niet opnieuw verschuldigd.



Daarom heb ik dus een 2.7..
Op de openbare weg maakt die extra 40-50pk geen zak verschil uit je bent toch al sneller dan 99% van wie er rond rijdt.
Die extra toeren om power te maken zijn net zo leuk en op de autobahn trekt ie 260 all day long zonder moeite.

Das objectief gezien, nuchter bekeken, echt wel "snel genoeg" denk ik.
BIV 400
800 euro/jaar

Kvind het echt te duur voor wat de S of 911 meer kan bieden...Voor een subjectief gevoel van meer power, wat je na een maand toch al weer gewoon bent.

Mijn 987 is een keeper, en met wat ik uitspaar in belastingen kan ik meer rijden (staat nooit langer dan de zout dagen stil, 3 keer per week rijden) en beter onderhouden.. preventief vervangen ipv reactief repareren.
Heb er zelfs een reserve blok voor als worst case scenario verzekering..


25 maart 2021 14:11
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Super dat jij zo happy bent met je keuze voor een 2.7!

Volg wat je zegt over de bedragen. 1700 euro is veel geld, rij ongeveer 6.000 km per jaar dus als ik een 700 euro kam besparen door de nummerplaat te schrappen lijkt me dat prima. De andere P uit 1990 rijdt 4.000/5.000 km per jaar en de verkeersbelasting komt nu op 38 euro per jaar. Dat laatste bedrag gaat dan weer nergens over.

On topic, duimen voor Tilt! dat er een geschikte koper op af komt :thumleft:


25 maart 2021 14:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Hier hetzelfde. Respect voor jouw keuze maar het enige dat ik lees is "geen 911".
PK's interesseren me niet, 't is dus niet voor die paar pk's extra.
Als ik wil vliegen en geen belastingen betalen koop ik wel een Tesla.

911

Dat is het enige dat telt. :salut:
Dus doen we maar voort met de oudjes, voor zolang dat toch nog mogelijk is :?

Ik kon voor het geld dat ik uitgaf aan de backdate gemakkelijk een Ferrari 308 of 348 (de enige 2 die op iets lijken) gekocht hebben. Dan was ik in velen hun ogen het baasje, maar een Rari is geen 911, exit Rari dus...
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


25 maart 2021 14:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Ge bent ne rare knakker Tilt :cheesy: maar ik volg je wel. Ouwe eigenwijs :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 maart 2021 15:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Vlakbij Groningen
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Ik heb onbedoeld een auto wel eens een jaar of 5-6 weg gezet. Het plan was een jaartje voor tijdens de verbouwing, dat laatste klopt ook wel alleen duurde het allemaal wat langer. Na die periode op laten halen, uitgebreid laten servicen om vervolgens probleemloos te rijden.

Gepland wegzetten voor langere periode is imho geen probleem als je rekening houdt dat er na die tijd wel eens een keeringetje lek kan gaan zijn. Zorg ervoor dat er RON98 in de tank en brandstof leidingen zit en nieuwe olie in het carter.


25 maart 2021 16:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Condoleances gewenst aub!!
Gisteren is de 4S verkocht geweest :? :cry:
Indertijd gekocht en ingeschreven op 5 dagen, en nu verkocht op nog geen 10 dagen. Wel nog effe 3 weken wachten voor "den Belgischen keuring".
Koper hangt hier rond, maar ik laat het aan hem of/wanneer hij het al dan niet bekend maakt.

Toen ze gisteren vertrokken voor de testrit was ik er haast achter gelopen om hun toch maar te stoppen en te zeggen dat het allemaal niet doorging. Maar, diep vanbinnen weet ik dat dit het beste is voor mij en voor de auto.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


01 apr 2021 14:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Gecondoleerd :|
En voor de nieuwe eigenaar: veel plezier er mee.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


01 apr 2021 14:52
Profiel
PorscheForum Rookie
996 4S (ex) 997.1 C2S Midnight blue
Vorden
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Dat ben ik! Super blij mee :thumleft:
Ik zal goed voor hem zorgen :salut:
Nu nog heeel lang wachten


01 apr 2021 16:31
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
goed gedaan. wordt er tenminste met die auto gedaan waar hij voor is gemaakt :drive: en Tilt heeft gelukkig nog begerenswaardige automobielen over :cheers:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 apr 2021 19:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Arme Tilt!. Maar inderdaad de betere keuze. Pijnlijk nu, logisch later. Komt wel goed !!
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


01 apr 2021 21:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Beter spijt van dingen die je gedaan hebt ... ;)

RubenR6 schreef:
Dat ben ik! Super blij mee :thumleft:
Ik zal goed voor hem zorgen :salut:


Hij komt dus naar Nederland ... Zutphen off all places :D

Gefeliciteerd :!:


01 apr 2021 22:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: HOE erg is stilstand voor een Porsche eigenlijk?
Tilt! Gecondoleerd. :shock:

RubenR6 gefeliciteerd. :mrgreen:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


02 apr 2021 7:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.