Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 17:27



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Cayenne turbo 2010 waar moet je op letten? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Cayenne turbo 2007
Gouda
Bericht Cayenne turbo 2010 waar moet je op letten?
Hoi, ik ben op zoek naar een Cayenne Turbo 2010-2012.
Ik heb er een aantal bekeken en weet nog niet of ik voor een goedkopere met kmstand rond de 200k of een duurdere met kmstand rond de 100k moet gaan. Kan 10.000 euro tussen zitten.
Ik heb er een aantal bekeken en zowel van binnen en van buiten en onder de kap zien ze er nog heel goed uit. Dat maakt dan niets uit. Qua motor lopen ze ook allemaal mooi. De een loopt iets rustiger en beweegt nauwelijks de ander beweegt wat meer en soms hoor je de kleppen iets duidelijker maar niet storend. Soms hoor ik een licht zoemend geluid rond het midden van de rechter V als je voor de auto staat. Ik neem het geluid altijd op om later te vergelijken.
Meer algemeen is mijn vraag waar je op moet letten?. De meeste zijn nog Porsche onderhouden. Een enkeling had eennieuwe luchtvering. Dat ze banden/remblokken/schijven/brandstof vreten houd ik al rekening mee.


28 apr 2021 18:04
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayenne turbo 2010 waar moet je op letten?
Sluitende onderhoudshistorie en wellicht een aankoopkeuring.
Hoge kilometerstanden zou ik niet zo bang voor zijn als er maar gedegen onderhoud heeft plaatsgevonden.
Zelf rijd ik een 2010 Cayenne met nu ca 282000km maar dit is een diesel.
het interieur is nog in zeer nette staat, je merkt dat dit van goede kwaliteit is. Wel zit de bestuurdersstoel niet meer als nieuw en begint het stuurwiel slijtage te vertonen.
Bij een Cayenne met minder kilometers heb je hier nog geen last van.
Een turbo heeft zeker bij een benzine uitvoering niet het eeuwige leven. Mijn ervaring is dat deze meestal wel voor de 200000km ( Saab 9000/9-5Aero (ca195000km), Audi RS6 (175000)) vernieuwd moeten worden.


30 apr 2021 10:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Cayenne turbo 2010 waar moet je op letten?
Ik weet niet waar je zoekt, maar ik heb uiteindelijk met de Turbo, de GTS en de S gereden, ik vond de verschillen niet heel erg groot en heb uiteindelijk gekozen voor de degene met de beste historie en de opties die ik het liefste wilde hebben. Maar duitsland vond ik prettiger shoppen dan NL.
_________________________________________
"If one does not fail at times, then one has not challenged himself."
Ferdinand Porsche


30 apr 2021 14:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht Re: Cayenne turbo 2010 waar moet je op letten?
De KM-stand en bijbehorend onderhoud, op 240K heb je best een aantal kosten posten en uit 2020 ook wat leeftijdsgebonden onderhoud. Op korte termijn maakt het gewoon veel uit wat hij al gehad heeft en wat je nog moet doen.

Klein aandachtspunt is iets wat ik me te laat realiseerde om onder garantie te laten fixen: ventilatieroosters, het gedeelte dat je vast pakt was los bij een aantal roosters bij aanschaf. Tijdens de garantie nooit echt druk om gemaakt want wat kan het nou kosten.... blijkbaar moest het dash er af en het hele ding vervangen en dat was iets van 350 per rooster bij het PC als ik me goed herinner :pale:

Inmiddels lost de Chinese Ali het een stuk goedkoper op gelukkig :salut:
_________________________________________
gang is alles, roak is power!


03 mei 2021 8:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Cayenne turbo 2007
Gouda
Bericht Re: Cayenne turbo 2010 waar moet je op letten?
Inmiddels m’n keuze iets bijgesteld. Ik ga voor de turbo maar zie dat er wel een groot prijsverschil is tussen 2010 en 2007. Zelfde motor 200 kg zwaarder, niet de fraaie knoppen, minder zuinig. Als ik 10k per jaar rijdt dan scheelt dat een paar honderd euro brandstof per jaar maar de aanschaf kan wel 15k lager liggen met dezelfde kilometerstand. Lijkt me dan toch ook een optie. Of is er een andere reden om niet voor een 2007 te gaan?


16 mei 2021 14:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Cayenne turbo 2010 waar moet je op letten?
Dat is toch een ander model? Of bedoel je de 957 (de facelift van de 955)?


16 mei 2021 14:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Cayenne turbo 2007
Gouda
Bericht Re: Cayenne turbo 2010 waar moet je op letten?
Ik bedoel idd de facelift


18 mei 2021 17:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.