Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Schuifdak 993 werkt niet meer ….

21 jun 2021 11:03

Schuifdak werk niet meer zekeringen naar gekeken een vervangen maar geen beweging in te krijgen wie weet er iets over dat probleem

Re: Schuifdak

21 jun 2021 12:11

Hier misschien …

viewtopic.php?f=9&t=55497&p=1388881#p1388881

Re: Schuifdak

21 jun 2021 16:02

Ik had hier helaas ook last van....

Wat je kunt doen is de rits achteraan je hemelbekleding losritsen, dan haal je de schuimrubber mat eruit (handig met je stoel in de achterover stand, dan is het redelijk comfortabel te doen :D ). Dan kijk je recht op de motor. Midden op het aandrijfgedeelte zit een grote schroef, die eruit draaien en dan kun je met je Porsche slingertje kijken of er beweging in komt. Bij mij geen slinger te bekennen in de auto, een schroevendraaier past ook.

Daarna kun je het aandrijfgedeelte met de 2 kruisschroeven losdraaien: daarmee is er geen aandrijving meer en zou je motor vrij moeten draaien - zo niet, dan heb je een elektra probleem, of met je motor.

Je kunt dan ook (voorzichtig) het dak heen en weer schuiven om te kijken of er een mechanisch probleem is, bijv. door een gebroken aandrijfkabel oid. Bij mij was ie aan een kant uit de rails gelopen, ws door te oud en hard vet... Makkelijk opgelost, maar helaas wel een kras op mn schuifdakgedeelte doordat ie tegen de onderkant vh dak was vastgelopen :?

Re: Schuifdak 993 werkt niet meer ….

25 jun 2021 21:49

oke bedank ga kijken of dat lukken

Re: Schuifdak 993 werkt niet meer ….

01 aug 2021 12:38

nou mooi schuifdak weer dicht nog even naar de ander dingen kijken maar dat wordt naar de keur :cheers:

Re: Schuifdak 993 werkt niet meer ….

02 aug 2021 10:06

En wat was het probleem?
Plaats een reactie