Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:40



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Porsche boxster 987 3.2s start slecht 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Porsche boxster 987 3.2s start slecht
Hallo,

Ik ben sinds kort blijde eigenaar van een Porsche Boxster 3.2s uit 2006.

Nu heb ik een tweetal vragen hopende dat iemand van jullie mij iets verder kan helpen.

1 als ik een stukje gereden heb half uur of zo dan parkeer ik de auto en na een half uur probeer ik weg te rijden maar dan start hij zeer slecht
moeten echt twee maal de sleutel vast houden waarna hij dan uiteindelijk toch start, wat zou daar de oorzaak van kunne zijn.

2 Na de afgelopen regenbuien heeft hij een 10 tal dagen in de garage gestaan bij het eruit rijden zag ik links voor een geel plasje vloeistof liggen
denk aan koelvloeistof of.... iemand van jullie een idee ?

Alvast bedankt voor jullie hulp.


23 jul 2021 11:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Porsche boxster 987 3.2s start slecht
Allereerst gefeliciteerd met je aanwinst. Ik heb als mede-987er natuurlijk bijzondere interesse voor jouw Boxster, maar we vinden het over het algemeen altijd leuk om meer van Forummers te weten. Het is daarnaast ook nuttig, want het kan ook helpen bij het meedenken. Misschien kun je jezelf introduceren en daar voor je vragen relevante zaken in meenemen: km-stand, handgeschakeld/Tip, onderhoudshistorie voor zo ver bekend. Foto's helpen op zich niet bij je vragen, maar zijn wel altijd leuk.

Warme start: het is een dooddoener, maar wel waar: laat hem uitlezen en kijk of er foutcodes gevonden worden. De buitentemperatuursensor zou kunnen, die zit tamelijk onbeschermd onder de bumper en schijnt dit probleem wel eens te veroorzaken (weet ik van de 986).

Koelvloeistor: als het geen condens van de airco is (maar dat blijft niet liggen) kun je denken aan een rubber slang van de radiator die niet meer helemaal goed afsluit; bekend aandachtspunt van oudere, watergekoelde Porsches.


23 jul 2021 14:08
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Porsche boxster 987 3.2s start slecht
En kan het slecht starten niet de pluskabel naar de startmotor zijn? Is een bekende 997 kwaal, wie weet ook bij een Boxster


23 jul 2021 14:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Porsche boxster 987 3.2s start slecht
Altijd natuurlijk, maar ook specifiek bij een warme motor?


23 jul 2021 14:42
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche boxster 987 3.2s start slecht
Is idd (nog meer) bij een warme motor.
De gele plekken die ik hier vind zie ik ook onder de luchtgekoelde, en onder de T6 :oops:
Meestal loopt er 1 van de herders met de oren plat (en staart tussen de benen) naar buiten als ik het opmerk. Maw: heb je honden? :mrgreen:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


23 jul 2021 15:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche boxster 987 3.2s start slecht
1- ik denk idd aan de pluskabel. Vaak helpt het schoonmaken van de polen op de accu en op de startmotor al. Anders wordt het het vervangen van de kabel. Leuk klusje voor de zaterdag (en soms wat meer dagen)
2- Of de hond of een lekkend ruitensproeierreservoir in de linker wielkast

Succes


23 jul 2021 15:27
Profiel
PorscheForum Rookie
997 C2 cabrio Black on Black ex Cayman 987 (2007) Atlas grey ex Boxter 987 Black Cayenne (2007) Titanium grey ex Boxster 987 (2005) Black
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche boxster 987 3.2s start slecht
moeilijke warme herstart is bij de 987 nogal eens de koelvloeistof temperatuur sensor, die heel eenvoudig te vervangen is. Zie je een 987 die na het tanken echt lastig start, dan is dit vaak de oplossing. Sensor is via de voorzijde van de motor bereikbaar en vervangbaar, en lost het probleem vaak definitief op. Kosten tussen de 15-20 euro vd sensor.
Grt Bob
_________________________________________
Hodi Mihi, Cras Tibi


23 jul 2021 18:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht Re: Porsche boxster 987 3.2s start slecht
De meeste dingen zijn al voorbij gekomen. Denk zelf ook of de plus kabel(of contacten) of een temperatuursensor. Klinkt niet heel spannend in ieder geval.
Die gele vloeistof, is de airco al eens afgevult met fluor? En werkt deze nog? Zo niet zou die wel eens kunnen lekken.
Daar achter de bumper zitten je condensors. Als deze nog origineel zijn is de kans aanwezig dat ze hun beste tijd gehad hebben.
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


25 jul 2021 14:41
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.