Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 23:35



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Airbag indicatie lampje ontbreekt? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2006 Cayman S 3.4 (ex: 1983 911 SC)
Midden Brabant
Bericht Airbag indicatie lampje ontbreekt?
Ik zit de gebruikershandleiding door te nemen van de 2006 Cayman die ik recent gekocht heb (ja, ik ben zo'n gek die zo'n boekje van voor tot achter doorleest! :shock: ).

Volgens de handleiding zou er een passagiers airbag indicatie lampje op de middenconsole moeten zitten (zie tekening), maar bij mij zit daar niets? Er zitten toch echt airbags aan de passagierszijde. Ik heb nog niet gekeken of er in de portieropening zo'n knopje zit om de airbags uit te schakelen.
dus vreemd dat het lampje afwezig is... Weet iemand of dit normaal is? Of was het uitschakelen van de airbags een optie?
Afbeelding

Groeten, Peter


24 aug 2021 19:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Airbag indicatie lampje ontbreekt?
Misschien ben ik gek maar ziet er op het plaatje uit als een PDK pook (en op het stuur ook geen Tiptronic knoppen maar PDK volgens mij), en die hadden ze in 2006 nog niet...wel de juiste handleiding?

Nu heb ik zelf een PDK en kan me helemaal niet herinneren of ik dat lampje daar wel heb :D


24 aug 2021 19:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Airbag indicatie lampje ontbreekt?
Volgens mij is dat lampje er alleen als je een mogelijkheid hebt om de airbag uit te zetten met de sleutel. Maar dan weer alleen als het af fabriek is gedaan (het was ook achteraf in te bouwen via Tequipment). Ik heb in de 997 ook zo’n de-activeer knop in de zijkant van het dashboard, maar niet zo’n lampje, want later ingebouwd door de dealer


24 aug 2021 20:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Airbag indicatie lampje ontbreekt?
En niet te vergeten dat die handleidingen "botweg" vertaald worden, waarbij er opties en mogelijkheden in staan die hier in NL niet verkrijgbaar/mogelijk zijn.
Als voorbeeld: "E-sound" stond in de handleiding van mij vorige Panamera E-hybrid, maar dit is in NL niet mogelijk (maar wel verplicht in sommige Europese landen).
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


24 aug 2021 20:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2006 Cayman S 3.4 (ex: 1983 911 SC)
Midden Brabant
Bericht Re: Airbag indicatie lampje ontbreekt?
Novastorm schreef:
Misschien ben ik gek maar ziet er op het plaatje uit als een PDK pook (en op het stuur ook geen Tiptronic knoppen maar PDK volgens mij), en die hadden ze in 2006 nog niet...wel de juiste handleiding?

Nu heb ik zelf een PDK en kan me helemaal niet herinneren of ik dat lampje daar wel heb :D

Ja klopt, ik moest even een plaatje lenen van een gebruikershandleiding van een 2009 Cayman (ik heb een digitale 2006 versie nog niet gevonden), maar het is zowat hetzelfde plaatje als in mijn papieren handleiding. Ik zal morgen eens kijken of ik die uitschakelknop in het portier wel of niet heb, want dat zou veel verklaren. Hoewel ik het wel wat vreemd vind dat dit dus een optie was.
Maar weer iets geleerd! :salut:


24 aug 2021 22:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Airbag indicatie lampje ontbreekt?
Opties vreemd bij Porsche :scratch:
Ze laten je daar toch overal voor betalen?
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


25 aug 2021 8:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.