Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Montage einddempers Porsche 997.1 C2S

15 okt 2021 13:48

Ik heb de aftermarket einddempers eraf gehaald om te vervangen voor een origineel setje (dubbele pijp C2S). Nu is deze originele einddemper iets groter dan de uitlaatpijp waarop deze moet komen. De aftermarketdempers hadden een passtuk ertussen, maar die past niet met de originele dempers. Zijn deze passtukken ergens los te koop? Of is er een andere oplossing? Hoor het graag.

Re: Montage einddempers Porsche 997.1 C2S

15 okt 2021 14:49

Volgens de pet catalogus moeten de demper uiteinden gewoon over de uitlaatpijpen heen schuiven, er staan geen houders of iets dergelijks bij genoemd. Al geprobeerd om gewoon erop te schuiven?

Re: Montage einddempers Porsche 997.1 C2S

15 okt 2021 15:05

Ik gok dat je de klemmen mist die er over schuiven.

997.111.520.00

Gr anton

Re: Montage einddempers Porsche 997.1 C2S

15 okt 2021 15:08

En anders kun je het met universele verloopstukken doen: https://www.voorwindenparts.nl/auto-ond ... ukken.html

Re: Montage einddempers Porsche 997.1 C2S

15 okt 2021 17:12

anton964 schreef:Ik gok dat je de klemmen mist die er over schuiven.

997.111.520.00

Gr anton


Die zijn om de dempers aan elkaar vast te zetten. Volgens mij niet om de uitlaat pijpen aan de dempers vast te zetten, dat past niet, die schuiven er gewoon over heen

Re: Montage einddempers Porsche 997.1 C2S

15 okt 2021 17:35

O voor de eindstukken, dan misschien beter ook origineel pakken toch?

Re: Montage einddempers Porsche 997.1 C2S

15 okt 2021 20:05

Zeker, dempers en uitlaatpijpen origineel zoeken en dan moet het passen. Maar die uitlaatpijpen zijn prijzig, ook tweedehands. Dus goedkoopste oplossing is om een verloopstuk te zoeken dat er nu ook op zit tussen de dempers en uitlaatpijpen, dit zou je kunnen vragen bij uitlaten bedrijf. Blijf het overigens wel vreemd vinden dat er blijkbaar niet originele uitlaatpijpen op zitten, dat zie je niet vaak (tenzij de hele set van Akropovic oid is..). Ik zou dubbel checken of je het juiste eind van de demper op de uitlaatpijp hebt geprobeerd.
Plaats een reactie