Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 23:34



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
SC afdichting cilinder deurslot 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht SC afdichting cilinder deurslot
Als onderdeel van de restauratie heb ik de deurklinken uit elkaar gehaald. Op de cilinders van de sloten zitten afdichtingen/kraagjes. Ik denk van plastic. Deze moeten worden vervangen maar een nummer kan ik niet vinden. Kan iemand mij verder helpen?


30 jan 2022 17:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: SC afdichting cilinder deurslot
Hi,

Ik vermoed dat je die dunne witte kraag bedoeld die om de cilinder heen zit, als een huls tussen de cilinder en de deurklink.
Inderdaad van een soort kunststof / teflon achtig.

Bij het demonteren van een deurklink van mijn 3.2 liep ik ook tegen een gescheurd exemplaar aan.

Alpo in Haarlem gaf aan dat het géén onderdeel is met een eigen partnummer dat los te bestellen is; en dat dit ding alleen met een complete deurkruk meegeleverd wordt. Hans van Alpo heeft voor mij nog wel een gebruikte kunnen vinden ergens in een uithoek van het magazijn - ik was er erg blij mee. Denk daarom dat het een zoekplaatje wordt, wellicht i.c.m. een gebruikte complete kruk.

Hardop denkend: je zou ook eens kunnen kijken of er een juiste diameter krimpkous is die dit netjes kan opvullen.
Dat zijn die kunststof hulzen die o.a. in de elektrotechniek gebruikt worden en zich passend krimpen bij verwarming met bv de föhn van je ega...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


31 jan 2022 14:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: SC afdichting cilinder deurslot
Ik krijg deja-vu :scratch:


31 jan 2022 17:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: SC afdichting cilinder deurslot
Bedankt voor de informatie en de tip!


31 jan 2022 17:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: SC afdichting cilinder deurslot
De tip om krimpkous te proberen heb ik opgevolgd. Bij Rick Donkers Auto Electrics heb ik dikke krimpkous van 19 mm besteld.
Na het plaatsen van een stukje krimpkous van 2 cm over de slotcilinder, heb ik de verfstripper gepakt om de kous te laten krimpen. Vervolgens zijn beide zijden met een scalpelmesje afgesneden. Als proef is de cilinder in de deurklink gezet. Het ringetje was nog iets te lang en na bijknippen paste het geheel prima. Het oude en nieuwe ringetje zien er precies hetzelfde uit. Nu nog de foto's uit het album bijvoegen.....

80077 80078 80079

mod by horn - foto's zichtbaar gemaakt :salut:


15 feb 2022 16:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: SC afdichting cilinder deurslot
Lekker opgelost McGyver :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 feb 2022 17:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.