Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 3:19



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
911 SC montage antenne 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 911 SC montage antenne
Mijn SC van 1980 heeft de antenne links in het voorscherm zitten, tussen binnenscherm sluitplaat en deurscharnierkolom. De staart van de antenne wordt vastgezet met een beugeltje tegen de binnenscherm sluitplaat. Heeft iemand misschien een plaatje van deze bevestiging? Het beugeltje is niet los te krijgen, dus die moet ik zelf maken.


17 feb 2022 17:37
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: 911 SC montage antenne
Als je in Google invoert Porsche 911 SC Antenna Bracket krijg je bij de plaatjes wat hits. Wellicht bedoel je dat?
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


17 feb 2022 23:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911 SC montage antenne
Op Google zie ik in ieder geval het originele steuntje terug. Maar daarmee zijn we er nog niet.
De vervangende Hirschmann Auta 4000 M 805 is niet meer leverbaar. De door Koenigs Klassik Radio aanbevolen vervanger heb ik gekocht. Nu blijkt dat deze 28 cm lang is, en de originele 31,5 cm lang. Het steuntje aan de onderkant van de antenne correspondeert nu dus niet meer met het montagegaatje in de wing joining plate (binnenscherm). Ik moet dus een ander steuntje fabriceren. Geen probleem!


18 feb 2022 10:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911 SC montage antenne
Het steuntje is gemaakt, maar is nog niet optimaal. Er doemt echter een ander probleem op. Op de plaats van de antenne zit dubbel plaatwerk. Daardoor is het schroefdraadstuk op de antenne te kort. Voor zover na te gaan, hebben alle antennes dezelfde lengte schroefdraad. Misschien helpt een grotere getande onderlegring, die verder over de antenne zakt, zodat de antenne verder door het gat omhoog komt. Anders moet ik misschien de binnenste plaat uitfrezen, zodat de antenne in een enkele plaat kan worden gemonteerd. Lastig om dat netjes te doen bij een vers gespoten en nieuw scherm.


18 feb 2022 18:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911 SC montage antenne
Ik ga toch op zoek naar een antenne met een langere schacht aan de bovenkant. Van het oude linker voorscherm heb ik een stuk afgezaagd, zodat ik een antenne kan passen. Misschien een bezoek brengen aan een winkel die nog telescoopantennes verkoopt. Online kan ik wel wat vinden, maar dan kan ik niet passen. Winkels zijn echter zeldzaam.


27 feb 2022 13:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911 SC montage antenne
In mijn zoektocht naar een alternatieve antenne heb ik contact opgenomen met Koenigs Klassik Radio. Zij kunnen geen alternatief product aanbieden, maar hebben wel een gouden tip. Het is vaak mogelijk om de bovenhuls, die net onder het plaatwerk zit, van de antenne af te trekken. Dat is bij mij gelukt. Ik kan nu met behulp van het oude voorscherm bepalen hoe de huls eruit moet zien. Waarschijnlijk voldoet het inkorten van de bestaande huls.


01 maart 2022 19:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: 911 SC montage antenne
De aanhouder wint! :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


01 maart 2022 21:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.