Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 19:48



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Schakelprobleem 911 G50 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Schakelprobleem 911 G50
Heel soms heb ik voor dat als ik in tweede versnelling rij en ik los het gas (remmen op de motor) dat de schakelhendel in neutraal schiet. Ik zie ook dat deze nogal heen en weer schud als ik op deze manier afrem, zodat bij te hard schudden hij naar neutraal gaat. Als ik gewoon in tweede versnelling rij gebeurd er niets, loopt alles perfect.

Na even zoeken op het net vind ik verschillende oorzaken waaronder het volgende; de rubbers van de hendel zijn beschadigd of verduurd. Nu heb ik alles gedemonteerd en kwestie rubbers ziet alles er prima uit.

Maar ik zie een grote rubberen ring die doorgescheurd is, maar mijn inziens heeft deze geen nut, hij is veel te groot en hij hangt maar wat te bungelen, ook zie ik op het technisch schema nergens zo'n ring?

Iemand een idee?

80272

80273

80275

80274


23 apr 2022 11:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Schakelprobleem 911 G50
Na nog even zoeken vind ik dit op Impactbumpers:

https://www.impactbumpers.com/forum/ind ... e-removal/

Hij schrijft dat dit factory practical tips zijn (WTF :scratch: )

Gewoon een rubber, zoals die bij mij stuk is, rond de pook en het schakelmechanisme doen.

Heeft iemand hier kennis van?

80276


23 apr 2022 11:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Schakelprobleem 911 G50
ik zou het eerder zoeken in versnellingsbak en motor steunen met teveel speling


26 apr 2022 11:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Schakelprobleem 911 G50
Op het schakelmechanisme rond de pook zitten bussen die slijten waardoor je speling krijgt en de pook ruimte krijgt.
Dat schakelt minder strak / precies, maar kan niet de oorzaak zijn dat hij uit een goed ingelegde 2e versnelling schiet…
Ik zou zoals aangegeven speling op motor/baksteunen checken, anders de bak zelf verdenken…
Die rubber ring die daar bungelt hoort daar helemaal niet vlgs mij.

Kun je de 2 wel goed inleggen met de pook ?
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


29 apr 2022 12:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Schakelprobleem 911 G50
Ik kan de twee perfect inleggen. Ik heb de rubberen ring gemonteerd zoals in de tip van impactbumpers en nieuwe olie in de versnellingsbak gedaan. Hij schakelt nu in elk geval al veel vlotter.

Het uit tweede schieten gebeurde zeer zelden, net alsof hij niet genoeg in zijn versnelling stond. Komende dagen eens uittesten op een langere rit.

80302

80303


30 apr 2022 7:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Schakelprobleem 911 G50
lindemans schreef:
Die rubber ring die daar bungelt hoort daar helemaal niet vlgs mij.


Klopt.

bladerunner schreef:

https://www.impactbumpers.com/forum/ind ... e-removal/

.....factory practical tips zijn (WTF :scratch: )

Gewoon een rubber, zoals die bij mij stuk is, rond de pook en het schakelmechanisme doen.


:wink:
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


02 mei 2022 6:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Schakelprobleem 911 G50
Die rubber ring die werkt alleen maar als lapmiddel om de speling op het kogelgewricht dat daar zit wat op spanning te zetten zodat je pook niet wiebelt tijdens het rijden. Dit heeft geen enkele functie in de verbinding tussen pook / schakelstangen en de bak.
Als die ring er zit om te voorkomen dat de kogel uit de kom springt - dan is dit wel een heel zielige "reparatie".

Als je die toch open hebt liggen zou ik de kunststof kom van dat gewricht vervangen, dat is onderdeel nummer 10 hier boven in het plaatje van bladerunner. Als je dat doet samen met de andere kunststof bussen - dan haal je de speling er netjes uit. Heb ik ca. 10 jaar geleden rond 200.000 km ook gedaan - dat zijn van die kleine klusjes met merkbaar effect - ik werd daar heel blij van.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


13 mei 2022 9:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Targa Floriaan


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.