Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Voordelige maar goede autobrug

21 mei 2022 17:11

Ik zoek een voordelige manier om de auto omhoog te krijgen. Maar wel recht omhoog. Ik liep tegen deze aan. Had ik nog nooit gezien. Iemand ervaring? Iemand een ander idee?

https://www.autohebetisch.de/

Re: Voordelige maar goede autobrug

21 mei 2022 18:42

Zier er niet echt heel betrouwbaar uit. Ik zou als ik jou was voor die prijs
Gewoon een 2e hands 2 kolombrug kopen, de oudere worden veel aangeboden
Zelf heb ik een gereviseerde Stenhoj. , met spindels . Compleet nagekeken gekocht
Voor 1000 euro. Veilig , en handig .. is niet zo hoog bij mij ..dus gebruik een krukje om er
onder te zitten.

Re: Voordelige maar goede autobrug

21 mei 2022 20:05

Arnoud69 schreef:Ik zoek een voordelige manier om de auto omhoog te krijgen. Maar wel recht omhoog. Ik liep tegen deze aan. Had ik nog nooit gezien. Iemand ervaring? Iemand een ander idee?

https://www.autohebetisch.de/


Mijn indruk is dat deze weinig zijdelingse kracht kan hebben voordat hij omknakt met die dunne pootjes en zonder kruisverband…

Re: Voordelige maar goede autobrug

21 mei 2022 20:44

Het lijkt mij ook niet stabiel, zeker niet zoals hierboven al aangegeven, in zijdelingse richting. Griezelig dingetje. Dan lever iets meer uitgeven aan een Quickjack of een poets/bandenbrug.

Re: Voordelige maar goede autobrug

21 mei 2022 22:42

Ik heb kort geleden een gebruikte quickjack gekocht op marktplaats. Ik begreep dat ze met een nieuw model komen dat hoger tilt dan 540mm. Wellicht worden er dan weer meer aangeboden. Een heel fijne brug die goed is op te bergen.

Re: Voordelige maar goede autobrug

21 mei 2022 23:27

Hier ook een Quickjack, top spul :thumleft:

Re: Voordelige maar goede autobrug

22 mei 2022 0:40

Maar dat is nu juist toch weer zo’n ding wat niet recht omhoog gaat? Ik heb geen ruimte voor zon schaar. Vandaar.

Re: Voordelige maar goede autobrug

22 mei 2022 10:35

Hierbij een korte video van de quickjack:

https://youtu.be/uApkbENAsMA

Re: Voordelige maar goede autobrug

22 mei 2022 10:58

2000 gtv schreef:Afbeelding

Ik heb laatst deze gekocht.Kosten iets van € 350,- Prima om onder en aan de auto te werken.Als hobbyist hang ik ze weer weg en is de vloer weer vrij . Al die andere bruggen ook overwogen maar die staan permanent in de weg of zijn te zwaar om even te verplaatsen of gebruiken.

enorm suf filmpje maar maakt het wel duidelijk


Ik heb deze.Zijn al meerdere topics over de diverse poets en hefbruggen geschreven

Re: Voordelige maar goede autobrug

22 mei 2022 11:12

Arnoud69 schreef:Maar dat is nu juist toch weer zo’n ding wat niet recht omhoog gaat? Ik heb geen ruimte voor zon schaar. Vandaar.


Ik denk dat je auto maximaal 30cm naar voren of achteren gaan, het is vele malen minder dan een poetsbrug. MAAR, je kunt ze ook overdwars gebruiken dan schuif je auto ca 30cm naar links of rechts :idea:

Re: Voordelige maar goede autobrug

22 mei 2022 11:53

Ik heb een falco bandenbrug,die kan een last aan van max 3500 kg.Apparaat is verplaatsbaar met een bijbehorende set,en weegt 550 kg,en die gaat gewoon recht omhoog.
Komt bij kippers weg uit Rijssen.

Re: Voordelige maar goede autobrug

22 mei 2022 12:03

Dat is eigenlijk ook de mooiste oplossing.

Re: Voordelige maar goede autobrug

22 mei 2022 13:09

Let wel, dat voor alle werkzaamheden waar je tussen de voor en achteras moeten werken, een bandenbrug of een poetsbrug zeer onhandig is.

Re: Voordelige maar goede autobrug

22 mei 2022 14:11

Arnoud69 schreef:Iemand ervaring? Iemand een ander idee?
Ik zie ook wel voordelen in dit apparaat. Hij gaat een meter hoog, dat is aanzienlijk. De poten zijn ver weg dus je hebt alle ruimte onder de auto. Met de stevigheid zit het wel OK schat ik.

Nadelen zie ik ook: Om de auto omhoog of omlaag te krijgen moet je 14 keer de krik om de auto heen rijden. Dus even snel omhoog en omlaag is er niet bij.

Re: Voordelige maar goede autobrug

22 mei 2022 15:34

Ik had al bedacht om een krik aan alle twee de kanten te zetten. Dat scheelt dan weer wel.

Re: Voordelige maar goede autobrug

22 mei 2022 15:39

Dat scheelt wel de helft van de tijd denk ik. Daar had ik niet aan gedacht :ba:

Re: Voordelige maar goede autobrug

22 mei 2022 18:05

Arnoud69 schreef:Ik zoek een voordelige manier om de auto omhoog te krijgen.


Een takel in de nok ....

Afbeelding

Serieus: Arnoud, waarom wil je de auto omhoog krijgen :?: Poetsen, Sleutelen, Ruimte :?:

Re: Voordelige maar goede autobrug

22 mei 2022 20:30

Haha, gaat niet lukken met een Targa anders had ik het echt opgevolgd deze tip…. :D

Alles van het bovenstaande maar bumpers eraf, wielen, remmen en later voor een project waar ik in mijn hoofd mee bezig ben. Ik heb gewoon heel weinig ruimte nu. Maar ik denk dat ik maar beter het groter kan aanpakken en toch een dubbele garage achter het huis ga zetten. Dan kan er een kolom in!

Re: Voordelige maar goede autobrug

23 mei 2022 9:40

Eerst zoek je een voordelige manier om je auto op hoogte te krijgen, en nu besluit je om maar een dubbele garage te bouwen? :scratch:

Re: Voordelige maar goede autobrug

23 mei 2022 11:10

Ik snap het vaak ook niet. Eerst wordt er een dure auto gekocht, vervolgens een dure garage gebouwd en daar zetten we dan een goedkope (Chinese) brug in. Moet er toch niet aan denken dat zo'n ding instort. Zonde van je dure auto en jezelf.
Investeer gewoon in een degelijke NL, Duitse of Italiaanse brug, evt. 2e hands. Levert bij verkoop ook weer wat op.

Re: Voordelige maar goede autobrug

23 mei 2022 11:17

Ik wacht tot die hoge quickjacks hier te koop zijn.
Zijn superhandig en degelijk, geen sta-in-de-weg.
Veel filmpjes over gezien, ook bij LNC collision bijv.

Re: Voordelige maar goede autobrug

23 mei 2022 11:58

Arnoud69 schreef:een dubbele garage achter het huis ... Dan kan er een kolom in!
Goed plan! :thumleft:
Moet je wel even van te voren uitzoeken hoe dat met die fundering van de brug precies zit. Ik vermoed dat die fundering geen kattepis is.

Re: Voordelige maar goede autobrug

23 mei 2022 12:58

Hans44 schreef:Ik snap het vaak ook niet. Eerst wordt er een dure auto gekocht, vervolgens een dure garage gebouwd en daar zetten we dan een goedkope (Chinese) brug in. Moet er toch niet aan denken dat zo'n ding instort. Zonde van je dure auto en jezelf.
Investeer gewoon in een degelijke NL, Duitse of Italiaanse brug, evt. 2e hands. Levert bij verkoop ook weer wat op.


Het is voor mijn "goedkoopste" auto,.... :) Bottom line is gewoon dat ik hier geen beslissing kan maken. Zit in de categorie met kinderen straks de deur uit en wellicht dan dus helemaal weg. Dan is het veel handigere om wat te zoeken met lekkere grote garage voor knutselen en auto. Vergunningsvrij mag ik vrij veel nog bij bouwen. En dus te veel opties.
Plaats een reactie