Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:58



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Koelvloeistof lekt uit overloop cayenne 4.5 turbo 2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Koelvloeistof lekt uit overloop cayenne 4.5 turbo 2006
Goedenavond,

Mijn naam is mart 43 en woonachtig in beverwijk,sinds 3 maanden ben ik de eigenaar van een cayenne 4.5 turbo uit 2006,deze auto bevalt mij zeer goed alleen heb ik vanaf het begin al problemen met de kvs,deze loopt uit de overloop van het expansievat,dit gebeurt tot hij ongeveer 3 cm onder het min peil staat daarna stopt het lekken,zodra ik bijvul,gebeurt er steeds weer herzelfde,ik heb geen vermogenverlies,geen witte/blauwe rook,motor loopt niet warm geen smurrie in de oliedop,geen olie in het koelwater,de auto is afgeperst en het kvs systeem is dicht,zou iemand mischien weten wat er aan de hand kan zijn?

Mvg mart


08 aug 2022 19:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Koelvloeistof lekt uit overloop cayenne 4.5 turbo 2006
Heb je de juiste KVS in her systeem :?:

Welkom :!:


09 aug 2022 7:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Koelvloeistof lekt uit overloop cayenne 4.5 turbo 2006
Dank je,ik heb de koelvloeistof van esso bij het tankstation verderop,deze zou goed moeten zijn?of is deze niet geschikt voor deze auto?


09 aug 2022 8:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Koelvloeistof lekt uit overloop cayenne 4.5 turbo 2006
Hangt van de kleur af. Er zijn verschillende kleuren, blauw, roze en geel geloof ik. Kan je schijnbaar niet door elkaar gebruiken.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


09 aug 2022 14:27
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Koelvloeistof lekt uit overloop cayenne 4.5 turbo 2006
Ik heb er rood/roze bijgedaan,dit zat er ook in,gisteren was er ook weer een halve liter uitgedruppeld via de overloop,ik ben natuurlijk ook gaan zoeken,en kwam best vaak tegen dat het tocj iets met de koppakking te maken zou kunnen hebben??


10 aug 2022 5:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Koelvloeistof lekt uit overloop cayenne 4.5 turbo 2006
Misschien dat de vuldop stuk is. Veel meer kan jet toch niet zijn zou je denken.
Is de temperatuur wel gewoon goed als je rijd?


10 aug 2022 7:37
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Koelvloeistof lekt uit overloop cayenne 4.5 turbo 2006
Vuldop heb ik vervangen,en heb een originele dop besteld,de temperatuur van het koelwater blijft 80 graden bij rijden,en max 95 graden bij stationair draaien,de koelvin slaat netjes aan bij 85 graden,de auto rijdt verder ook gewoon super,vorige week nog 600 km mee gereden(vakantie) zonder enige problemen,op de koelvloeistof die uit de overloop druppelt na...


10 aug 2022 19:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Koelvloeistof lekt uit overloop cayenne 4.5 turbo 2006
Is er iets aan het koelsysteem gedaan? Misschien een luchtbel ergens.


10 aug 2022 20:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Koelvloeistof lekt uit overloop cayenne 4.5 turbo 2006
Het koelsysteem is afgeperst bleef keurig op druk,alleen met ontluchten van de auto kwam er heel heel veel lucht uit het expansievat,dit resulteerde erin dat er 6 liter kvs uitborrelde daarna weer afgevuld en gaan rijden,2 dagen later draaide ik de vuldop eraf omdat ik weer de melding koelvloeistof bijvullen kreeg(dit was met warme motor omdat ik onderweg was)toen liep het echt met stralen uit de overloop,en alle slangen borrelden/bubbelden,weer bijgevuld en gaan rijden,gecheckt met koude motor 2 dagen later,en weer ruim 1 liter weggedruppeld alleen lekt er geen kvs uit de overloop bij koude motor


10 aug 2022 20:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Koelvloeistof lekt uit overloop cayenne 4.5 turbo 2006
Hebben ze het systeem ook met de vul set en lucht gevult?


10 aug 2022 20:42
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Koelvloeistof lekt uit overloop cayenne 4.5 turbo 2006
Het systeem is gevuld na dat ze het ontluchte,dat ontluchten deden ze met de dop van het expansievat af en de kachel op de hoogste stand,daarna werd er kvs bijgedaan met een trechter vanuit een fles kvs,wat bedoel je met vul set??


10 aug 2022 22:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Koelvloeistof lekt uit overloop cayenne 4.5 turbo 2006
Tja ik weet niet zoveel van de cayenne af, maar bij mijn 997 vul ik met een vacuumset.
Dan zuigt hij het hele systeem vol.
Nu zit bij een cayenne het hele systeem aan de voorkant dus weet niet of dat echt nodig is.
Maar als hij de koelvloeistof er uit gooit word er ergens iets te heet. Kan dus lucht zijn en dat je ergens een hotspot hebt noem ik het maar of een kapotte thermostaat. Er komt om een of andere reden veel teveel druk op je systeem.zou er niet telang mee door rijden voor er straks ook pakkingen uit komen.


10 aug 2022 23:12
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Koelvloeistof lekt uit overloop cayenne 4.5 turbo 2006
Ik heb ook aan de thermostaat zitten denken,alleen dacht ik dat hij goed werkt omdat de koelvin netjes optijd aanslaat,wat mij ook opvalt is dat alle koelvloeistofslangen zacht blijven,ook bij warme draaiende motor


11 aug 2022 7:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Koelvloeistof lekt uit overloop cayenne 4.5 turbo 2006
De tempertuur sensor van je fan is denk ik niet de thermostaat van de motor. Als de slangen zacht blijven is er iets niet goed. Zou er niet teveel mee rijden voor je straks met gescheurde cilinders staat.
Een luchtbel kan zomaar fataal zijn voor het blok


11 aug 2022 13:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Koelvloeistof lekt uit overloop cayenne 4.5 turbo 2006
Thermostaat gaat volgens mij automatisch open afhankelijk van de temperatuur, komt geen elektronica aan te pas, maar ik zou wel denken dat als die niet open gaat je temp meter op het dashboard wel in de gevarenzone zou moeten komen


11 aug 2022 13:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Koelvloeistof lekt uit overloop cayenne 4.5 turbo 2006
Er zit idd duidelijk veel lucht in het systeem,na ontluchten is het een aantal dagen goed,en daarna begint de ellende weer,het bouwt dus langzaam op heb ik het idee,wel gek dat de lucht niet ontsnapt via de expansievatdop....de temperatuurmeter komt absoluut niet in de gevarenzone,snap er ondertussen niks meer van voorlopig maar even de auto van mijn vrouw pakken,en dan na de vakantie naar de dealer...


11 aug 2022 13:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Koelvloeistof lekt uit overloop cayenne 4.5 turbo 2006
Geeft auto geen storingen aan bij het uitlezen?


11 aug 2022 16:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Koelvloeistof lekt uit overloop cayenne 4.5 turbo 2006
De auto gaf een storing aan,namelijk het motormanegement lampje,dit ging ook vanzelf weer uit,na uitlezen had het iets met een lambdasonde te maken?maar nooit meer last van gehad verders


11 aug 2022 17:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.