Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Melding: "Uitval spoiler. Snelheid aanpassen..." Cayman 981

04 jan 2023 13:13

Wie kan me helpen?

Ik had vanochtend een vreemde melding:
Afbeelding

Het vreemde is, de spoiler kwam gewoon keurig omhoog op snelheid en zakte ook automatisch weer naar beneden <80. Maar de melding kwam steeds in beeld bij >125 en verdween weer bij <125
:arrow: Disclaimer: Ik reed niet in NL en mijn bijrijder heeft de foto gemaakt. :^:

De spoiler met de knop omhoog en omlaag brengen werkt ook gewoon.

Ik heb deze melding niet eerder gehad. Ook geen idee of het een eenmalig iets was (heb sindsdien niet meer gereden), maar misschien weet iemand de oorzaak (en een oplossing)?
Dank!

Re: Melding: "Uitval spoiler. Snelheid aanpassen..."

04 jan 2023 14:42

Komt blijkbaar vaker voor, https://rennlist.com/forums/992-turbo-a ... ssage.html.

Al uitgelezen?

Re: Melding: "Uitval spoiler. Snelheid aanpassen..."

04 jan 2023 16:15

Het is volgens mij niet exaxt hetzelfde probleem. Ik krijg alleen de melding, terwijl de spoiler lijkt te werken zoals het hoort.
Nog niet laten uitlezen (vanochtend voor het eerst de melding gehad) en moet ook maar ervaren of het een incidentele of een structurele melding is.
Maar op het forum zit zoveel kennis, dat ik dacht: ik vraag het vast! :thumleft:

Re: Melding: "Uitval spoiler. Snelheid aanpassen..."

04 jan 2023 17:21

Exact het zelfse gehad aan een panamera. Hij kwam toen met een foutmelding in de gateway.
Heb alles goed gesmeert en schoon gemaakt en de foutcode er uitgehaalt. Melding nooit meer terug gekomen. Bij porsche wilde ze de hele spoiler vervangen.

Re: Melding: "Uitval spoiler. Snelheid aanpassen..."

04 jan 2023 18:11

Ok, dank!
Vervangen in plaats van repareren lijkt een soort eerste storingsreactie te zijn. Niet echt duurzaam als je het mij vraagt (en ook niet goed voor de portemonnee).

Re: Melding: "Uitval spoiler. Snelheid aanpassen..."

04 jan 2023 18:58

anton964 schreef:Heb alles goed gesmeert en schoon gemaakt en de foutcode er uitgehaalt. Melding nooit meer terug gekomen.
Goed bezig! :thumleft:

Re: Melding: "Uitval spoiler. Snelheid aanpassen..."

04 jan 2023 20:10

De spoiler unit kost iets van € 850.-
Als je wilt kan ik je een tekening sturen en bedradings schema. Pb je mail of 06 dan maar.
Foutcode kan ik eventueel ook voor je wissen

Re: Melding: "Uitval spoiler. Snelheid aanpassen..."

04 jan 2023 23:10

Ik had hetzelfde, een 911 die me vertelde langzamer te rijden...

Afbeelding

Was een onderdeel wat omgekeerd teruggeplaatst was na een reparatie.
Weet niet of er bij jou aan de auto gewerkt is voor deze melding kwam?

Re: Melding: "Uitval spoiler. Snelheid aanpassen..." Cayman

05 jan 2023 11:03

Nee, er is niet aan gewerkt. En de spoiler werkt ook gewoon zoals het hoort. Het lijkt daarom een spookmelding. Ik zal dit weekend kijken of het iets eenmaligs was, of dat de melding blijvend is.
Plaats een reactie