Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 23:45



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Porsche 993 alarm 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Porsche 993 alarm
Hallo,

Afgelopen week heb ik bij mijn 993 uit 1994 het stuur uitgebouwd. Om dit voor elkaar te krijgen heb ik de airbag unit los moeten koppelen, en daardoor eerst de accu losgekoppeld. Nadat ik dat gedaan had zag ik op het instrument paneel echter nog wat lampjes “flauw” branden… heel vreemd maar het enige wat ik me kan bedenken is dat deze gevoed worden door de accu van het (originele) alarm systeem !?? Geen idee wat het anders zou kunnen zijn..
Wat ik nu wil doen is het volgende. Ik wil dus eerst weten waar ik dit alarm systeem kan vinden en nakijken of er daadwerkelijk een accu aanwezig is, als dit zo is wil in de +12v draad een diode plaatsen. Deze moet er dan voor zorgen dat de “alarm accu” wel kan laden maar niet kan gaan terug voeden.
Mijn vraag voor nu is, of iemand ditzelfde ook weleen mee heeft gemaakt, en waar ik de alarm unit kan vinden bij deze 993 ?

Gr,

Gijs


22 jan 2023 0:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Porsche 993 alarm
Ik weet niet welk alarm je hebt, maar de accu zit in de sirene, deze is vaak in de motorruimte tevinden bij een 993. Maar ik denk toch dat er ergens iets niet goed zit aangesloten of het alarm is gewoon kapot.
Ik denk ook niet dat hij diet doet als de accu aangesloten zit. Het alarm gaat af als de accu word losgekoppeld


22 jan 2023 0:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche 993 alarm
993 aftermarket alarm zit meestal onder de bijrijders stoel.

Als dat alarm net zo jong is als de 993 betwijfel ik of de accu van dat alarm nog functioneel is ….


22 jan 2023 8:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Porsche 993 alarm
Dat moet toch jaarlijks worden gekeurd :roll:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


22 jan 2023 10:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche 993 alarm
Met de controle van de werking van het alarm heb ik nog nooit meegemaakt dat ze de accu loskoppelen en daarmee de werking van de alarm-accu controleren ...

Daarbij is jaarlijkse controle alleen verplicht door sommige verzekeringsmaatschappijen - het kan dus best zijn dat het alarm jaren niet gekeurd is .... en je er dan ook geen keuring meer op kan krijgen omdat de alarmeisen veranderd zijn :idea:


22 jan 2023 11:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche 993 alarm
Het is een origineel porsche alarm en wordt ook jaarlijks gekeurd bij het porsche centrum, krijg daar ook ieder jaar een certificaat bij.
Het kan bijna niet anders dat er ergens nog een accu zit. Als de accu van beide polen losgekoppelde is branden de lampjes nog steeds heel licht. Zet ik het contact aan dan zakt de spanning in waardoor ze uitgaan, zal op zoek moeten gaan naar de sirene en dan nog maar eens kijken/meten wat er gebeurt.


22 jan 2023 12:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche 993 alarm
Alarm af laten gaan om de sirene te localiseren :idea:

Origineel “af fabriek” 993 alarm is volgens mij toendertijd bij/door de dealer ingebouwd.

Je vind deze met grote zekerheid onder de bijrijdersstoel.

Sirene wss in 1 van de voorschermen.


22 jan 2023 22:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Turbo Ex 981S, Ex 997 C2, Ex 996 TT, Ex 993 C2 (2x) Ex 996 C2
Bericht Re: Porsche 993 alarm
Tot zover ik weet en heb gezien MY94 NL levering had nog geen drive block, geen remotes, geen zwarte dopjes in de portier slot en geen fabrieks af alarm. Wel start onderbreking bij het op slot doen portiersdeur. Bij de mijne was er een cobra alarm ingebouwd met hand zenders onder de bijrijdersstoel en sirene in het rechter voor scherm.


23 jan 2023 7:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Porsche 993 alarm
Das soweiso heel vreemd inderdaad.
De noodstroom accu van een alarm bestaat meestal uit enkele oplaadbare NiCd of NiMh cellen van minder dan 12V,
meestal 6 of 7 cellen voor iets van 7.2 V of 8.4 V.
Via het druppellaad circuit om die vol te houden zou hij de boordspanning iets op (laag) peil te houden als je de accu van de auto loshaalt, afhankelijk hoe dat is opgebouwd… Meestal - zoniet altijd - zit die accu in de sirene ingebouwd.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


25 jan 2023 0:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Porsche 993 alarm
Als het goed is heb je een certificaat van het alarm.
Daar staat precies op wat er in zit.
Ik weet dat er origineel een sirene in de wielkuip zit.
Vaak werden deze aangepast met een alarm van gemini, ik dacht nu cobra.
Als je weet wat er in zit weet je ook een beetje waar je moet zoeken. Maar volgens mij is er niets aan de hand. Lampjes gaan weer uit als je de accu aansluit.


25 jan 2023 17:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
981 Spyder, ex-993 2S, ex-996 MK II C2
Bericht Re: Porsche 993 alarm
na het loskoppelen vd accu si het advies om 20 minuten te wachten....wellicht zijn de reststromen dan weg en branden je lampjes ook niet meer flauw?


26 jan 2023 1:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.