Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Panamera met OPF - hoe iets meer sound krijgen

31 jan 2023 16:57

Hey all, ik heb sinds kort een Panamera 4E hybrid met sportuitlaat. Ondanks dat laatste vind ik de auto een stuk stiller dan zijn voorganger, dat was nog net een model zonder de OPF.
Is er een eenvoudige/kleine modificatie mogelijk om iets meer sound te krijgen?
OPF er uithalen is weer onhandig bij evt verkoop van de auto en daarnaast vrij kostbaar zag ik.
Wat zijn de slimme opties?

Re: Panamera met OPF - hoe iets meer sound krijgen

31 jan 2023 18:39

Ik kop hem ff in :wink: Inruilen op een Panamera Turbo ?

2018 Porsche Panamera Turbo (550hp) - pure SOUND

Re: Panamera met OPF - hoe iets meer sound krijgen

31 jan 2023 21:29

Echodelta schreef:Hey all, ik heb sinds kort een Panamera 4E hybrid met sportuitlaat. Ondanks dat laatste vind ik de auto een stuk stiller dan zijn voorganger, dat was nog net een model zonder de OPF.


Dat filter kan idd wel het e.e.a. schelen, maar de sportuitlaat is buiten de auto normaal gesproken goed hoorbaar (rij maar eens met de ramen open). Dat het binnen in de auto minder indrukwekkend is komt ook door de goede isolatie. De achterbank plat geeft al een beter geluid (maar of dat wenselijk is....) :D

Ik heb laatst gekeken naar een Akropovic uitlaat, maar dan ben je zo 7-9K€ lichter :oops:

Re: Panamera met OPF - hoe iets meer sound krijgen

01 feb 2023 14:47

Heb een bedrijfje laten kijken die dit heel vaak op veel merken gedaan heeft. Mogelijk om tussendemper en bypass te doen voor redelijk bedrag. Dat is mogelijk nog de beste optie.

Re: Panamera met OPF - hoe iets meer sound krijgen

01 feb 2023 15:16

Ik heb PSE op mijn 971 (4S) en vind hem best lekker klinken. Het is natuurlijk geen vergelijk met mijn 981 GT4, maar het blijft een luxe sedan en dan mag het iets netter.

Re: Panamera met OPF - hoe iets meer sound krijgen

01 feb 2023 20:28

Echodelta schreef: voor redelijk bedrag.


Je maakt mij nieuwsgierig :D

Re: Panamera met OPF - hoe iets meer sound krijgen

01 feb 2023 21:24

Ergens tussen de 600 en 700 euro. Vond ik niet verkeerd.

Re: Panamera met OPF - hoe iets meer sound krijgen

03 feb 2023 13:00

Echodelta schreef:Hey all, ik heb sinds kort een Panamera 4E hybrid met sportuitlaat. Ondanks dat laatste vind ik de auto een stuk stiller dan zijn voorganger, dat was nog net een model zonder de OPF.
Is er een eenvoudige/kleine modificatie mogelijk om iets meer sound te krijgen?
OPF er uithalen is weer onhandig bij evt verkoop van de auto en daarnaast vrij kostbaar zag ik.
Wat zijn de slimme opties?



Waarom moet zo'n ding als een Panamera die deels op batterijen loopt tegenwoordig nou ook nog meer herrie maken ... !?

Re: Panamera met OPF - hoe iets meer sound krijgen

03 feb 2023 13:56

Omdat het lekker is 8)

Re: Panamera met OPF - hoe iets meer sound krijgen

04 feb 2023 11:41

Een P maakt geen herrie. Die is hooguit luid.

Re: Panamera met OPF - hoe iets meer sound krijgen

05 feb 2023 10:45

lindemans schreef:

Waarom moet zo'n DING als een Panamera die deels op batterijen loopt tegenwoordig nou ook nog meer herrie maken ... !?


:mrgreen:
Plaats een reactie