Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 1:12



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
997.2 "mijn" auto maken 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht 997.2 "mijn" auto maken
Ik hoor het jullie al zeggen bij het zien van de foto's. Een automaat hoort niet in een Porsche. En nu ook nog een armleuning?? :shock: :shock:
Nou, ik heb zo enorm veel plezier gehad van de (zelfgefabriekte) armsteun in de 993, dat het niet lang zou duren eer ik een oplossing had voor de 997. Voor mij bijna een vereiste met al die snelheidsbeperkingen overal.
Het was even wat hobby'en maar dan heb je ook wat. Originele klepje van de console eruit, zelf een adapter gemaakt voor de voet van de armsteun (universeel VW Golf, dan blijft het in de familie zal ik maar zeggen), deze geplaatst in de ruimte van de console die dan open is en vastgezet op de 2 achterste punten waar ook de console aan de tunnel is bevestigd. Wel zodanig, dat je nog bij het muziek usbeetje kunt natuurlijk. Oh ja en geen (kunst)leer maar stof op de klep van de armsteun. Dat wordt met open rijden bloedje heet en dat zweet enorm.

De zelfgemaakte beige badstof stoelhoezen uit de 993 hebben een zwart verfbadje gehad en met een paar kleine aanpassingen passen die weer prima over de sportstoelen.
De trip naar Zuid-Italië (Reggio) langs de oostkust heen en de westkust terug staat al bijna helemaal op papier. Ik kan niet wachten. Kap open, petje op tegen het verbranden, PDK in D en armpje op de middenarmsteun :ba: :ba: :ba:
Heb je daar nou een Porsche voor nodig? Ja :D .

Afbeelding

Afbeelding


21 feb 2023 11:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 997.2 "mijn" auto maken
Ziet er “af fabriek” uit :thumleft:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


21 feb 2023 11:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: 997.2 "mijn" auto maken
Mooi project. Lekker doen wat je zelf goed lijkt, wat anderen er van vinden is niet relevant :cheers:

In een 986 zit al "een soort van" armsteun ....


Afbeelding


21 feb 2023 12:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 997.2 "mijn" auto maken
Ziet er keurig uit! Nooit geweten dat er geen armsteun in een 997 zit. In mijn 981 wordt deze vrijwel permanent gebruikt en zou ook niet zonder kunnen:
Afbeelding
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


21 feb 2023 13:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 997.2 "mijn" auto maken
Er zit wel een soort van armsteun, maar dat mag de naam niet hebben.

Afbeelding

Is meer een deksel en zit veel te laag. Als je daarop leunt zit je net als die achterstevoren petjes in die Golfjes en BMW'tjes helemaal scheef in de auto. En ik heb wel een petje, maar dat is voor mijn bolletje en niet voor het imago...........Staat zelfs geen Porsche op :mrgreen:


21 feb 2023 13:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 997.2 "mijn" auto maken
Of misschien heb je een heel lang bovenlijf en/of korte armpjes :mrgreen:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


21 feb 2023 15:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: 997.2 "mijn" auto maken
bjft schreef:
Heb je daar nou een Porsche voor nodig? Ja :D .


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Vroegahhh werd ie gebruikt als scherbak, nu als toerbak.... Snap t helemaal :thumleft: :drive:
En af en toe gewoon even lekker knallen door de bochten :cheers:
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


21 feb 2023 17:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: 997.2 "mijn" auto maken
Lekker genieten Berend en laat die zomer maar komen voor lekker open toeren. :drive:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


21 feb 2023 18:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 997.2 "mijn" auto maken
Zekurrrrrr te weten!!!


21 feb 2023 18:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 997.2 "mijn" auto maken
Op het Duitse Porscheforum (PFF) kwam ik een draadje tegen over grilletjes die geplaatst werden voor de luchtopeningen voor de twee radiatoren in het vooronder. Eigenlijk leek me dat helemaal zo gek nog niet. Zeker niet met een lange reis door Zuid-Italië voor de boeg. Het beschermd in ieder geval de radiatoren. En eerlijk gezegd vond ik het ook wel mooi staan. Zoals te doen gebruikelijk op Porsche fora ontstaat er dan een geweldige, meestal vemakelijke discussie over wat wel en wat niet en welk type en ga zo maar door. Ik ben mijn eigen weg gegaan en heb de grilletjes gevonden bij Design911. Belangrijk voor mij was, dat ze achter de bumper werden geplaatst en niet, zoals sommige typen, ervoor. Dat is geen pan.
Binnen een paar dagen had ik ze in huis à raison van €120,81.
Ze worden bevestigd met hele dunne tiewraps. Ik heb er nog twee extra bij aan gezet. Zit het net nog wat strakker. Ik had eerst nog even bedenkingen over de wijze van bevestigen. Het is uiteindelijk nauwelijks zichtbaar, maar ik heb natuurlijk een zwarte auto, de grilles zijn zwart en de tiewraps ook.
Op joeptroep stond een duidelijk instructievideootje. https://youtu.be/e3B_0x62e1M
Ik was aangenaam verrast dat de bumper er niet af hoefde. Ik ben tevreden met het resultaat.

Afbeelding


12 apr 2023 17:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: 997.2 "mijn" auto maken
Ik heb de zelfde er in zitten, heb wel de bumper er even afgehad on ze goed vast te kunnen zetten.
Vond 4 tywraps een beetje weinig en niet zo mooi in het zicht.


12 apr 2023 17:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 997.2 "mijn" auto maken
Ik heb die tiewraps ook zover mogelijk in de hoeken gedaan. Je moet echt op je knieën gaan zitten wil je ze kunnen zien.


12 apr 2023 18:15
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 997.2 "mijn" auto maken
Mooi hoor, ik kan de tiewrapjes ook totaal niet zien op je foto.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


12 apr 2023 19:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: 997.2 "mijn" auto maken
Valt erg mee ja, ziet er keurig uit!
Maar 4 van die dingetje als je 200 + rijd is toch wel een aardig windje. Bij mij zijn ze ook nog zilver kleurig omdat het een 4s is


12 apr 2023 21:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 997.2 "mijn" auto maken
Ik rijd nooit 200 en heb 6 "dingetjes", dus het zal bij mij wel blijven zitten :D


12 apr 2023 22:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: 997.2 "mijn" auto maken
Heel mooi Berend! Toch maar ff met 200+ testen of 6 dingetjes wel voldoende zijn. :wink:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


12 apr 2023 22:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 997.2 "mijn" auto maken
Nou, de grilletjes zijn blijven zitten, dus 6 "dingetjes" waren voldoende. Eigenlijk was de trip door Italië en Frankrijk natuurlijk één grote proefrit van 7500 km. Je koopt tenslotte toch iets wat een ander weg doet en je weet nooit hoe die ander ermee om is gegaan.
Voor de zekerheid na 5300 km een 1/4 liter olie bijgevuld. Verder niks, nada noppes.

Ik verbaasde me over een paar plekken/onvolkomenheden/beschadigingen in het interieur. Ik dacht, hoe krijg je dat nou voor elkaar? Blijkt dat het in het dagelijks gebruik de bekleding toch gevoelig is voor beschadigingen. De bekleding boven op de deurbekleding. Daar leg je dan je arm op. En dan schraap je zomaar met je horlogebandje over de bekleding. Gevolg is een kras in het leer. Hetzelfde aan de rechterkant waar moeders dan met een polsketting hetzelfde voor elkaar krijgt. Ook de achterzijde van de voorstoelen vond ik opvallend beschadigd. Ik heb inmiddels gezien hoe dat komt. Als het windschot is aangebracht dan kunnen de stoelen/leuningen niet meer helemaal naar achteren. Doe je dat wel, dat schuurt de leuning tegen de rand van het windschot. Ook de zijbekleding achterin vertoonde wat gebruikssporen. Het installeren van het windschot moet je dus eigenlijk niet alleen doen. Je moet eigenlijk aan beide zijden tegelijk de bevestigingspennen in de uitsparingen plaatsen. Doe je dat niet dan "prik" je zomaar een paar keer tegen de bekleding. Gevolg: kleine putjes. Gevoelige bekleding dus. Dat geldt ook voor de bekleding van de achterzitjes. Ik had de zittingen verwijderd om beschadigingen door de bagage te voorkomen. Ik heb gezien dat de omgeklapte leuningen en zijkanten achterin toch gevoelig zijn voor tassen of reiskoffers die wat meer gepropt moeten worden. Wat dat betreft was de 993 wat robuuster.


22 jul 2023 10:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 997.2 "mijn" auto maken
Oh ja, nog vergeten te vermelden, dat de 997 kennelijk zo laag ligt (vind ik heel mooi overigens) dat ik ondanks heel goed opletten, meerdere keren met de bodem aan de voorzijde het asfalt heb geraakt. Je moet wel heel erg voorzichtig over allerlei drempels rijden. Eenmaal bij de uitrit van een hotel behoorlijk met de bodemplaat over de grond geschuurd. Komende week oliewissel en multiriem vervangen. Dan staat de auto boven een smeerput en dan zal ik wel zien hoe de bodemplaat eruit ziet. Ik hoop er maar het beste van.


22 jul 2023 13:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 997.2 "mijn" auto maken
Lekker genieten man! Had hij maar geen auto moeten worden. De eerste kras doet pijn. Daarna bij mij niet meer. Geeft rust, kan ik je zeggen 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 jul 2023 13:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.