Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 13:30



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Olielekkage versnellingsbak 996 tiptronics 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
996 4s
Bericht Olielekkage versnellingsbak 996 tiptronics
Graag jullie input omtrent een revisie van de versnellingsbak van mijn 996 4s.
Helaas bleek enkele dagen na de aanschaf van mijn 996 4s dat de versnellingsbak olie lekt.
Het bedrijf waar ik hem gekocht heb (Triple&Crown)heeft mij laten weten dat de bak gereviseerd moet worden en dat het onder de garantie valt. Mogelijk zijn er ook “Nice to have” reparaties aan de bak en die zijn dan voor mijn kosten.
Heeft iemand van jullie ervaring met versnellingsbak revisies ? Kan je dat “partieel” doen of is een volledig gereviseerde bak een betere optie ?
Tevens wilde ik jullie vragen of het verstandig is om meteen het IMS en RMS te laten vervangen.
Beiden nog nooit vervangen en het IMS zou licht zweten.
In het kader van “nu de bak er toch vanaf is ….”
Dank voor jullie input !
Km stand; 182dkm,


12 jun 2023 15:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Olielekkage versnellingsbak 996 tiptronics
Als de bak eraf is lijkt me vervanging van de IMS en RMS, zeker als deze al zweet een nobrainer.
Wat versta met onder “Nice to have”, bak moet toch volledig gerepareerd worden onder garantie?


12 jun 2023 20:30
Profiel
PorscheForum Rookie
996 4s
Bericht Re: Olielekkage versnellingsbak 996 tiptronics
Ik vraag me af of er bijvoorbeeld beperkte slijtage aan de bak kan zijn, die niet te maken heeft met een eventuele lekkage maar “als je hem dan toch open hebt”….. meteen handig is om te vervangen. Of werkt dat niet zo met een versnellingsbak.
Misschien is afwachten een goed idee. :)
Ims en Rms lijken me idd een goed plan.
Bedankt voor je advies !


12 jun 2023 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Olielekkage versnellingsbak 996 tiptronics
Die lagers zijn het geld niet, als de bak er toch af ligt.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


13 jun 2023 8:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Olielekkage versnellingsbak 996 tiptronics
Wat was de precieze diagnose?

Je opties

1. Die bakken zijn verder rock solid. Dus een revisie of waarschijnlijk kleine reparatie en je kan er weer tegenaan.

2. Een tweede hands ergens te zoeken en installeren. Weet ie natuurlijk niet wat je krijgt. Maar zou wel ok moeten zijn aangezien de reputatie van dit type versnellingsbak.

3. Je auto om laten bouwen naar handbak ;)


04 jul 2023 12:34
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Olielekkage versnellingsbak 996 tiptronics
Ik heb klein beetje olie lekkage van mijn radiateur van mijn automaat in cayenne S. Wat vinden jullie van een toevoeging van additive wat bij Praxis staat zou alle lekkages (kleine) afdichten. Maar wat doet het met mijn bak ? Kortom heeft iemand ervaring hiermee.


18 jul 2023 19:29
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Olielekkage versnellingsbak 996 tiptronics
Ik heb klein beetje olie lekkage van mijn radiateur van mijn automaat in cayenne S. Wat vinden jullie van een toevoeging van additive wat bij Praxis staat zou alle lekkages (kleine) afdichten. Maar wat doet het met mijn bak ? Kortom heeft iemand ervaring hiermee.


18 jul 2023 19:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Olielekkage versnellingsbak 996 tiptronics
Niet om advocaat van de duivel te willen spelen, maar wil je die andere / optionele herstellingen bij deze garage laten doen?
Hebben ze de kennis en ervaring? Recent was hier een topic waar dit “onkundig” was gedaan aka minderwaardig onderdeel en de motor net niet in puin liep (vind het topic alleen niet meteen terug).

Dat zijn vragen die ik me zou stellen als eigenaar van een dure auto, maar hopelijk heb jij er een goed gevoel bij en loopt het allemaal prima :thumleft:
En hopelijk na de reparaties fijn rijden!
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


18 jul 2023 20:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.