Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 4:16



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Porsche 924 brandstof systeem/tankpomp 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Porsche 924 brandstof systeem/tankpomp
Beste lezer,

Mijn naam is Thomas ik heb kort geleden een project aangeschaft in de vorm van een Porsche 924 :D.
Nu ben ik systematisch bezig deze in betere staat te krijgen, om te beginnen met het brandstof systeem.
nu is het geval dat mijn porsche 924 2.0 uit 1979 2 pompen heeft in het brandstof systeem, 1 die direct in de tank geschroefd en 1 die als opvoerpomp er direct na zit.
nu kan ik nog vervangende pompen vinden voor de opvoerpomp buiten de tank. maar nu ben ik opzoek naar een andere pomp die in de tank zit.
de volgende opties zijn mogelijk: vervangede unit vinden (originele kost 1000 euro), originele reviseren of het systeem aanpassen.

Nu is mijn vraag. Hebben jullie hier ervaring mee, of hebben jullie een goed idee?


24 jul 2023 22:56
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 924 brandstof systeem/tankpomp
De pomp in de tank was al 30 jaar geleden als overbodig verklaart. Je kan hem vervangen voor een zeefje die was geintroduceerd voor de 928 (Ook K-jet) Als de 928 de pompje niet nodig hebt met zijn 8 cylinders en 4,5 liter, kan je 924 ook zonder :wink:

Afbeelding

Je kunt de zeefje hier kopen maar ok bij je Porsche dealer of Alpo.

Het enige wat je moeten doen is de pomp uit je tank halen en de leidingen doorknippen bij de connectoren van de andere pomp en de zeefje indraaien.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


25 jul 2023 11:51
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche 924 brandstof systeem/tankpomp
Hier zocht ik naar, bedankt voor je reactie. Dit lijkt mij een mooie oplossing zal hem direct bestellen :thumleft: .
Ben nu wel nieuwsgierig waarom ze dachten de extra pomp nodig te hebben :scratch:


26 jul 2023 14:57
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 924 brandstof systeem/tankpomp
Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij hadden ze bij de vroege modellen geen terugslagklep op de externe pomp en diende de pomp in de tank alleen maar om de externe pomp van benzine te voorzien als de tank erg leeg was. Maar met een terugslagklep loop je geen/weinig risico meer dat je externe pomp droog loopt. De pomp in de tank is dan ook een lage druk pomp en het is de externe pomp die de K-jet van de benodigde 5 bar benzine druk voorzien.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


26 jul 2023 17:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.