Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

991.2 : vocht in interieur = opgelost !

31 jul 2023 15:38

Het betreft een 991.2 uit 20128. Een paar maanden geleden deed de kachel ventilator het niet meer. Dealer heeft het nagekeken en bleek condens te zijn. Drogen en hij deed het weer. Aan passagiers zijde kleine puntjes schimmel op de mat!. Alle afwater kanalen nog eens nagekeken en zijn open. Afgelopen tijd vochtvreter geplaatst en flinke opbrengst. Mijn gedachte was dat al het vocht nu wel weg was, totdat we afgelopen week in nat Duitsland waren. Aan passagierszijde begon het aan de deurkant voor de stoel. Dag alter 500 km retour door de regen. Nu was de mat helemaal nat maar ook recht achter, daar was het drijfnat. Het lijkt tijdens het rijden binnen te dringen Inmiddels behoorlijk gedroogd met kranten en ventileren.
Heeft iemand een zelfde ervaring en wat was de oorzaak?

Dank voor de reacties.

Re: 991.2 : vocht in interieur

31 jul 2023 15:56

Zie https://rennlist.com/forums/991/1209136 ... 8-a-2.html

Onderaan staan wat plaatjes van rubberen stoppen ('vehicle stoppers") waar blijkbaar water doorheen kan komen, zeker bij (langdurig) in de regen rijden.

Zie verder ook https://rennlist.com/forums/991/816219- ... twell.html

Re: 991.2 : vocht in interieur

31 jul 2023 16:24

Is de voorruit wel eens vervangen toevallig, heb je een schuif dak?

Re: 991.2 : vocht in interieur

01 aug 2023 9:49

anton964 schreef:Is de voorruit wel eens vervangen toevallig, heb je een schuif dak?


Voorruit weet ik niet , wel een schuifdak. het vocht moet dan wel ongemerkt naar beneden komen en zichtbaar/voelbaar worden op de vloerbedekking. Zou dat kunnen?

Re: 991.2 : vocht in interieur

01 aug 2023 14:50

Voel eens aan de onderkant van je deur bekleding.

Re: 991.2 : vocht in interieur

01 aug 2023 15:14

horn schreef:Voel eens aan de onderkant van je deur bekleding.

Exact waar het bij mij ook nat werd. Ander type auto, dat wel.
Schot achter de bekleding zat niet goed. Geen idee of dat met de 991 ook zo werkt.

Re: 991.2 : vocht in interieur

01 aug 2023 19:13

Google eens "Porsche 991 drain holes" - is niet enkel bij cabrio's / roadsters, maar ook bij een gewoon schuifdak van toepassing.
Succes, want water / schimmel in je interieur wil je echt niet.

Re: 991.2 : vocht in interieur

14 sep 2023 9:54

Auto is terug van de dealer. oorzaak volgens dealer is een los geschoten afvoerslangetje van de airco zodat het water rechtstreeks in het interieur wordt geloosd. het drogen heeft na het loshalen van de bodem bekleding 3 dagen geduurd bij de garage. De ventilator van de kachel deed het inmiddels ook niet meer ten gevolge van het vocht. Deze is onder garantie vervangen.
Hopelijk is het probleem verholpen. Zo niet dan bericht ik verder.

Gr. Frank

Re: 991.2 : vocht in interieur

14 sep 2023 10:16

Bedankt voor het melden van de oplossing :thumleft: Fijn dat je nu weer zonder problemen kunt :drive:

Re: 991.2 : vocht in interieur

31 okt 2023 15:29

Nog even een update:

Ik was wat sceptisch tav de diagnose en reparatie van de garage. Wel dacht ik: die hebben er meer verstand van dan ik, dus laten we even afwachten. Afgelopen weken de vuurproef of beter de regenproef. In 1 dag ruim 350 km in de gietende regen over de autobaan. resultaat: het interieur is droog gebleven.
Diagnose en reparatie van PC is correct gebleken.

Aan moderator: Titel kan voorzien worden van "opgelost"of "solved" Dat zoekt in de toekomst wat efficiƫnter.
Plaats een reactie