Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 10:55



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Fresh air blower Carrera 3.2 werkt niet 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Fresh air blower Carrera 3.2 werkt niet
De fresh air blower (onder voorklep) in mijn 911 uit 1985 werkt niet. Dus géén ontwaseming van de voorruit. Wat ik ook doe met de schuiven op het dashboard, er gebeurt niets. Naar mijn weten is de zekering niet stuk. Kent iemand dit probleem en waar moet / kan ik naar kijken?
Groet,
Kees.


29 okt 2023 17:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Fresh air blower Carrera 3.2 werkt niet
Kijk even onder de parafan in de kofferbak - of er geen kabeltje aan de kachel unit is losgeschoten :idea:


29 okt 2023 22:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht Re: Fresh air blower Carrera 3.2 werkt niet
Hi Kees, even speurwerk in literatuur gedaan. Voor de SC maak ik er het volgende van (ik vermoed dat dit bij de 3.2 niet veel anders zal zijn, maar het zou kunnen)

Eerst is belangrijk om te weten of de motor écht niet loopt. Ik neem aan dat het bovenste hendeltje op dashboard naar rechts staat? Heb je ook al op andere standen geprobeerd? ....anyway; voel/luister even aan het motortje in de kofferbak (schotje kun je eenvoudig weghalen)

Zekering 12 moet je hebben; als die OK is, dan zou je aan beide kanten spanning (~12V?) moeten meten naar ground; ongeacht of de fan aan staat. Dit staat ook op een van de motorpolen.

De schakeling lijkt eenvoudig; de switch heeft 3 standen waarbij in de hoogste stand de andere motorpool direct aan ground wordt verbonden. Of dat goed gaat zou je met een weerstandmeting kunnen checken (de witte draad moet dan verbonden zijn met ground). In de lagere standen wordt de motor via verschillende weerstanden met ground verbonden. Door spanningsdeling draait de fan dan langzamer. Efficiëntie was in die tijd nog niet zo belangrijk. Er was immers genoeg Kraftstoff voorhanden! :D

Mocht het nodig zijn: in Bentley staat uitgelegd hoe je de motor kunt vervangen.
_________________________________________
kaufen, behalten, genießen...


30 okt 2023 19:52
Profiel ICQ 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.