Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 11:20



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Scheurtjes in 3 van de 4 deurgrepen Cayenne E3 t.h.v. chip. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Scheurtjes in 3 van de 4 deurgrepen Cayenne E3 t.h.v. chip.
In maart 2023 ontdekte ik bij één handvat aan de voorzijde dat er een stukje plastic was omgeklapt. Bij daarop volgende nadere inspectie bleek mij dat er eveneens kleine scheurtjes zaten in 3 van de 4 deurgrepen van mijn toen nog geen 5 jaar oude Cayenne E Hybrid 3.0
Ik dacht aan een poging tot inbraak of eventueel vandalisme. Behoudens de hockeystick vormige scheurtjes t.h.v. waar de chips zitten voor het hands-free openen toonde het lakwerk geen duidelijke afwijkingen.

Mijn verzekeraar liet een expertise uitvoeren door een daartoe gecertifieerd bedrijf. Deze kwam met een rapport waarin stond dat ik in gebreke was gebleven: het betrof "niet van buiten af komend onheil" en er zou hiervoor een terugroepactie geweest zijn van Porsche waaraan ik geen gehoor had gegeven. Toen bleek dat dat helemaal niet het geval geweest was werd mij mondeling medegedeeld dat er sprake geweest zou zijn van een coulance-regeling van Porsche voor dergelijke schade gevallen. Toen ook dat niet het geval bleek te zijn (navraag bij Pon Porsche After Sales alsmede Porsche Centrum Gelderland) werd door de expert bij monde van mijn verzekeraar beweerd dat "er wel voertuigen zijn met dergelijke klachten, maar dat dit niet wordt toegeven door Porsche.
Ook de interne expert van mijn verzekeraar had wat informatie opgezocht en kwam ook voertuigen met gebarsten handgrepen tegen.".

Mijn vraag is of andere eigenaren van recente Cayennes ook al tegen dti probleem zijn aangelopen van (door en door) scheuren in de portiergrepen. En of het hier nu wel of geen verzekerings kwestie betreft.


12 nov 2023 12:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Scheurtjes in 3 van de 4 deurgrepen Cayenne E3 t.h.v. ch
Welkom :!:

Je valt lekker met de deur in huis ....

Het is hier eigenlijk de gewoonte dat we even kennis met je maken :idea:

Jezelf even netjes voorstellen kan je hier :wink:


12 nov 2023 13:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Scheurtjes in 3 van de 4 deurgrepen Cayenne E3 t.h.v. ch
Excuus Olaf, ik had me geruime tijd geleden opgegeven voor dit prachtige forum maar ik was vergeten dat ik me toen helemaal niet voorgesteld had. Inmiddels heb ik dat recht gezet.


13 nov 2023 12:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Scheurtjes in 3 van de 4 deurgrepen Cayenne E3 t.h.v. ch
:thumleft: :ba:


13 nov 2023 13:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Scheurtjes in 3 van de 4 deurgrepen Cayenne E3 t.h.v. ch
Als ik het goed begrepen heb dan staat mijn vraag over de scheurtjes in de deurgrepen nu online.
Ik zou héééél graag willen weten of andere Cayenne rijders soortgelijke ervaringen hebben (gehad)?
En ook of iemand advies heeft over hoe te reageren richting verzekeraar. Contra-expertise aanvragen? Klacht indienen?


14 nov 2023 11:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Scheurtjes in 3 van de 4 deurgrepen Cayenne E3 t.h.v. ch
Ik heb maar een E2 dus kan daar vrij weinig over zeggen (scheurtjes heb ik niet in ieder geval).

Ik zou eerst vragen aan de verzekeraar wat ze nu precies willen zien om het als een uit te keren schade te zien (bijvoorbeeld verklaring dat deze scheurtjes niet bekend zijn en dat dit verklaard wordt door Pon of de Porsche AG). En daarna dat opvragen. Al die interne beweringen van de schade experts zonder echt bewijs kun je vrij weinig mee lijkt me, de verzekeraar zelf ook niet


14 nov 2023 14:02
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Scheurtjes in 3 van de 4 deurgrepen Cayenne E3 t.h.v. ch
Dankjewel Mark!
Ik heb een uitgebreide mailwisseling met de After Sales Manager van Pon Porsche waarin deze aangeeft dat er geen "barsten/scheurtjes bekend zijn bij Porsche als product-eigenschap van de handgrepen"
Ik ga in ieder geval een contra-expertise aanvragen.
ALS er op dit forum mensen zijn met (spontane) scheurtjes t.h.v. de keyless-entry chips in de portierhendels dan verneem ik dat graag!


16 nov 2023 13:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Scheurtjes in 3 van de 4 deurgrepen Cayenne E3 t.h.v. ch
Succes, en volhouden.. verzekeraars zijn over het algemeen niet direct te overtuigen (als het potentieel geld gaat kosten..:)


16 nov 2023 16:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Scheurtjes in 3 van de 4 deurgrepen Cayenne E3 t.h.v. ch
Als je googled kom je op Cayenne en Macan Forums wel wat tegen ... ook dat de Porsche Dealer handvatten heeft vervangen :idea:


16 nov 2023 19:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Scheurtjes in 3 van de 4 deurgrepen Cayenne E3 t.h.v. ch
Ik heb van alles geprobeerd maar kom niets tegen, ook nietbij zoeken op Porsche Cayenne Forum|Problem Car.
Kan je me eventueel een linkje geven Olaf?
Ik ben overigen vanaf vanmiddag 2 weekjes "Forumloos" i.v.m. vakantie. Begin december ben ik weer online!


17 nov 2023 13:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Scheurtjes in 3 van de 4 deurgrepen Cayenne E3 t.h.v. ch
door handle cracks cayenne :wink:


17 nov 2023 15:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Scheurtjes in 3 van de 4 deurgrepen Cayenne E3 t.h.v. ch
Tsjonge Olaf, ik had niet in het Engels gezocht maar op grond van jouw berichtje lijkt het me weinig zinvol om nu nog een contra-expertise aan te vragen bij mijn verzekeraar.
posting.php?mode=reply&f=9&t=57698#
Die scheurtjes zijn dus wel degelijk BEKEND in tegenstelling met wat men mij eerder zoals deed geloven.
En dus zowel bij de Cayenne als toch vooral bij de Macan (2015 - 2021).
Weet iemand of de deurgrepen van de Macan toevallig dezelfde zijn als die van de Cayenne?


05 dec 2023 0:24
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Scheurtjes in 3 van de 4 deurgrepen Cayenne E3 t.h.v. ch
Dat weet ik niet, maar ik had hetzelfde probleem op mijn Macan bij twee grepen. Eerlijk gezegd heb ik dat onder slijtage weg geschreven en niet eens geprobeerd het te verhalen op mijn garantie. Achteraf was dat wellicht slim geweest.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


05 dec 2023 5:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.