Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

993 S Coupe zonder Schuifdak - Hoe zeldzaam?

19 mei 2024 21:35

Hallo,

Weet iemand waar ik kan vinden hoeveel 993 S coupes er zonder schuifdak geproduceerd zijn?

Ik weet dat de S slechts 2 jaar geproduceerd is 1996 en 1997 en dat het totaal aantal Produktionszahlen 3714 stuks is.

Ben ook benieuwd hoeveel tiptronic versus handbakken gemaakt zijn.

Alle verwijzingen welkom ;-)

Dankjulliewel!

:cheers:
:salut:

Re: 993 S Coupe zonder Schuifdak - Hoe zeldzaam?

20 mei 2024 11:55

Ik weet niet of hier openbare cijfers van zijn. Op Rennlist was laatst een discussie over de verhoudingen PDK vs. handbak bij de 997.2 en ook daar kwamen alleen maar "guesstimates" langs. Ik denk dus dat alleen Porsche zelf dat weet.

Re: 993 S Coupe zonder Schuifdak - Hoe zeldzaam?

20 mei 2024 12:18

Voor tenminste al een ruw idee te hebben, bekijk alle zoekertjes van het model in kwestie, zoveel zijn er niet van.

Op manueel versus automaat kan je altijd filteren; voor schuifdak J/N zal je doorgaans even in het zoekertje zelf moeten kijken al denk ik dat mobile wel de mogelijkheid geeft om daarop te filteren.

Is geen exacte wetenschap maar na X maanden zal je wel een redelijk betrouwbaar beeld hebben.

Re: 993 S Coupe zonder Schuifdak - Hoe zeldzaam?

20 mei 2024 12:43

Ben juist gek op mn schuifdak :thumleft:
En een heerlijke 6 bak, wat een topper :drive:

72808

Re: 993 S Coupe zonder Schuifdak - Hoe zeldzaam?

21 mei 2024 16:19

Het afzien van een schuifdak omdat dat zeldzamer is zou ik afzien vinden - dan maar minder zeldzaam maar mét schuifdak...

Re: 993 S Coupe zonder Schuifdak - Hoe zeldzaam?

21 mei 2024 17:55

Als het gegeven van een schuifdak je stoort, laat het ding dan gewoon permanent dicht.
De lijn is toch 1/1 dezelfde bij gesloten dak? Ik vind het op een auto een grote toegevoegde waarde hebben zoals molen, dakje op een kiertje of open, heerlijk.
Beetje hetzelfde snobistisch geneuzel over een wisser achteraan. Het zit er, dus het heeft een functie volgens de constructeur.

Re: 993 S Coupe zonder Schuifdak - Hoe zeldzaam?

21 mei 2024 21:47

Een schuifdak maakt herrie, veroorzaakt storingen en lekkages en normale mensen passen er niet onder.
En achteruitenwissers zijn nutteloos :mrgreen:

Re: 993 S Coupe zonder Schuifdak - Hoe zeldzaam?

22 mei 2024 15:36

Het gebeurt niet vaak Cazzo, maar we zijn het weer helemaal eens met elkaar :mrgreen:

Re: 993 S Coupe zonder Schuifdak - Hoe zeldzaam?

22 mei 2024 20:19

Een schuifdak zitvin de weg als je geen harde schaal stoelen hebt ;)
Plaats een reactie