Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 18:54



Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Uitlaat voor mijn 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Uitlaat voor mijn 986
Gister heb ik mijn G87/21 versnellingsbak (6-bak uit een 987 Cayman) gemonteerd in mijn 986. Er ontbrak een boutje tussen bak en motor, dus die moet ik nog even regelen en monteren.

Nu kom ik bij het volgende punt, de uitlaat. De 986 standaard uitlaat (1997 base model) past niet achter deze langere versnellingsbak en dus moet er iets anders komen. Voor de mensen die het gemist hebben; het plan is om er komende winter een Audi V8 in te monteren. Wat ik dus zoek is een uitlaat welke ik nu kan monteren aan de M96 motor met standaard uitlaatspruitstukken van de 986. Verder moet deze passen met de 6-bak. En natuurlijk voldoende flow hebben voor de toekomstige 4.2L (doel is rond 400pk). Tot slot, niet onbelangrijk is dat het een straat auto is. Ik heb geen bedoeling om de buurt wakker te houden en ga / moet met katalysatoren rijden.

Wie heeft er goede ideeën? Uiteraard ga ik zelf ook verder zoeken en zit ik te denken aan een aftermarket uitlaat die zowel op de 986 als de 987 past. Die lijken wel te bestaan en kan ik dan vastbouten aan de bak en voor nu de pijpen gebruiken die aansluiten op de 986 posities. Maar gezien de ruimte daar achter onderin de auto lijken me relatief standaard einddempers met ingaand aan de voorkant en dan uit aan de achterkant ook prima te passen. Uiteraard moet ik dan de achter bumper aanpassen. Midden uitlaat is voor mij niet heilig, maar als ik het goed heb begrepen moet beide zijden wel bij elkaar komen voor een beetje ok geluid.


11 apr 2024 20:11
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Uitlaat voor mijn 986
Inmiddels een stapje verder. Een OEM 987 uitlaat zal zeer waarschijnlijk gewoon passen. De ingaande pijp moet dan aangepast om op de 986 te passen en de catalysator die erin zit is niet nodig. Verkrijgbaarheid (voor normaal geld) is echter net zo goed.

Beter is dat bij de 981 uitlaten. Alleen de hoogte is daarin een vraag / moeilijk in te schatten.

Heeft iemand misschien een OEM 981 uitlaat liggen om eens te passen? Mag in elke willekeurige toestand zijn natuurlijk..


16 apr 2024 21:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.