Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 mei 2024 1:22



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
vloermat kletsnat na regenbui (achter bestuurdersstoel) 991 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht vloermat kletsnat na regenbui (achter bestuurdersstoel) 991
Goede dag, Ik ben in het bezit van een mooie 991.2 Carrera 2 van 2018. Ben erg tevreden over deze auto maar heb een mega vochtprobleem. Achter de bestuurdersstoel is de vloer zeiknat na een regenbui. Nu heb ik de vloerbedekking weggehaald en ook de bekleding van de zijkant en achterkant. Ik kan met mijn hand in de kokerbalk komen (of zo voelt het) en daar staat na een regenbui een hele plas water. roosters in de balk zijn reeds opengemaakt en we hebben al verschillende testen gedaan maar ik kom er maar niet achter waar het water vandaan komt. Heeft iemand deze ervaring ook? Of wellicht ideeën? Alles is welkom, ik wil van die natte vloer af en beslagen ramen ... Wordt er moedeloos van. Groeten, Laurens


02 mei 2024 17:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 turbo S 993 4S
Boekelo
Bericht Re: vloermat kletsnat na regenbui (achter bestuurdersstoel)
Als je een schuifdak hebt wordt het mogelijk door de achterste afwaterings slang veroorzaakt. Ik weet niet hoe de afwaterings slang loopt.
Gr
Hans


02 mei 2024 18:02
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: vloermat kletsnat na regenbui (achter bestuurdersstoel)
Beste Hans, Ik heb inderdaad een schuifdak.
Ze hebben alle rubbers nagekeken en de afwateringsgaten doorgespoten.
Zou het kunnen dat die slang in de koker eindigt?
Maar hoe kan het dan dat de vloer zo nat wordt?
De dorpel is ook altijd kletsnat. Als ik instap heb ik een natte broekspijp, dat is op zich ook vreemd..

Grt.
Laurens


02 mei 2024 18:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: vloermat kletsnat na regenbui (achter bestuurdersstoel)
binnenbekleding van die deur weg (laten) halen en kijken of het plastic er nog op zit en/of niet gescheurd is
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 mei 2024 19:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: vloermat kletsnat na regenbui (achter bestuurdersstoel)
Welkom :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


02 mei 2024 20:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: vloermat kletsnat na regenbui (achter bestuurdersstoel)
Ja, Laurens …

Even voorstellen - daar hebben we hier een sub-forum voor ;)

Welkom :!:


02 mei 2024 22:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: vloermat kletsnat na regenbui (achter bestuurdersstoel)
Vandaag met ducktape schuifdak en voorruit alle rubbers afgeplakt, na een regenbui weer water in de kokerbalk. Is er een schema hoe de afwatering loopt van een 991.2?


04 mei 2024 17:56
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: vloermat kletsnat na regenbui (achter bestuurdersstoel)
Dank alvast voor het meedenken maar hoort er water in de kokerbalk te staan? Ivm een afwatering of zo???
Na een forse regenbui zit er water in de koker, en dat komt denk ik naar binnen via de vloer...


04 mei 2024 17:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2s
België
Bericht Re: vloermat kletsnat na regenbui (achter bestuurdersstoel)
Kun je de geschiedenis van de auto achterhalen?
Vermoed een slechte carrosserie herstelling


04 mei 2024 20:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: vloermat kletsnat na regenbui (achter bestuurdersstoel)
Afgeplakt met Duck-tape (... kwek kwek ...) of Duct-tape :-) ?

Kijk uit met dat spul, als het te lang op je lak zit wordt de hechting zo sterk dat je je blanke lak kunt beschadigen bij het lostrekken.
Wellicht eerst wat verwarmen met een haardroger oid voordat je dat doet.

Ik had ooit water in mn 911 (3.2 / 1989) via het portier (langs het raam en door een niet goed afsluitende folie achter de deurbekleding).

Je kunt eerst alles droog maken en met de tuinslang de mogelijke oorzaken geïsoleerd af gaan, per deel en van beneden naar boven; portierraam, zijruit, achterruit etc.
Dan steeds kijken wanneer je water maakt.

Hoe de afwatering loopt is ook interessant om uit te vogelen, maar het lijkt me belangrijker om te zoeken waar het water uberhaupt binnen komt.

Deze week ben ik zo op zoek geweest naar een waterlekkage in mn ouwe Benz, was (beter gezegd is het nog) het rubber van de achterruit.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


07 mei 2024 13:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: vloermat kletsnat na regenbui (achter bestuurdersstoel)
Ik heb gisteren de het deurpaneel gedemonteerd. Daar zag ik inderdaad watersporen via de grote speaker naar binnenkomen. Dit geheel waterdicht gemaakt met kit. Vandaag sproeien en weer water binnen (in de kokerbalk linksachter staat dan circa 1 cm water). Is dat normaal dat dat water in komt te staan?? er zitten wel drains onder de kokerbalken (die heb ik uiteraard ook schoongemaakt). Ik wordt er radeloos van, zie ook geen water binnenkomen. Het lijkt wel alsof het via de bodemplaat naar binnen komt...


12 mei 2024 16:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: vloermat kletsnat na regenbui (achter bestuurdersstoel)
Oorzaak van lekkage zoeken kan erg lastig zijn, enige manier is alles open leggen (bekleding eruit, deurbekleding eraf) - alles droog maken - en kijken waar het als eerste nat wordt.
Uiteindelijk zal het water het laagste punt opzoeken waar het kan komen, dus je vloer zal altijd nat zijn als we maar ergens water binnen komt.
Je moet dan zoeken naar de randen van je auto waar het nat resp. droog is. Dat begint wellicht eerst bij het uitsluiten waar het niet vandaan komt (omdat alles daar droog blijft.)
Met de tuinslang niet je hele auto in één keer onder spuiten, maar deel voor deel - bijvoorbeeld deursponning, deurraam, achterraam en dan tussendoor steeds kijken; en pas als laatste je (schuif)dak.

En natuurlijk is het niet normaal dat er water in je kokerbalk staat.
Dat moet sowieso afwateren maar in de eerste plaats mag er nooit zoveel water in terecht komen.
Lijkt me ook niet dat bij een stilstaande auto het water vanuit de bodem omhoog je balken in stroomt.

Als je vloermatten achter nat worden en voor niet, dan zou ik het in eerste instantie zoeken bij je achterruit, een zijruit of je schuifdak
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


15 mei 2024 10:55
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: vloermat kletsnat na regenbui (achter bestuurdersstoel)
Staat je auto buiten? Woon je in een omgeving met veel bomen? Wanneer heb je voor het laatst de afwateringskanalen van je Paravan/HVAC gecontroleerd? Dat is bij moderne auto's bijna altijd de oorzaak van wateroverlast binnen in een auto. Het water loopt gewoon via de luchtkanalen de auto in omdat het niet snel genoeg weg kan via de verstopte afwateringspijpjes.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


15 mei 2024 11:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.