Auteur |
Bericht |
steef
Porsche 911 2003
Porsche 986 2003Waterland
|
 Boxster 986 hardtop lekkage
Van de week de hardtop gemonteerd, en een nachtje laten staan in de regen. Hij gaat er eerdaags weer af, maar om te testen wat er gebeurde bij regen. En jawel, gisterochtend wilde ik wegrijden, en er liep vooraan flink wat water het interieur in (bij het wegrijden). Het rubber van de hardtop sluit niet helemaal lekker aan tegen de lijst van het voorraam.
Heeft hier iemand vaker mee te maken gehad, en wat is hier de oplossing? Kap verstellen? Rubber vervangen? De zoekfunctie heeft me nog niet veel geholpen....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
01 sep 2025 17:05 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
 Re: Boxster 986 hardtop lekkage
Vervelend. Elke cabrio / roadster heeft drain holes, zijn deze vrij van “troep” waardoor alles correct afwatert onder de auto? Zeker bij daily drivers en buitenslapers kan dat een probleem worden. Voor een P kan ik me niet uitspreken waar die juist zitten.
_________________________________________ MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS
|
01 sep 2025 22:14 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
|
Met de softtop is er geen probleem. Ik zie van buitenaf duidelijk dat het aan beide kanten niet helemaal goed afsluit. Er blijft vermoedelijk water bovenin de sponning staan. Tot je gaat rijden…. 
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
02 sep 2025 11:53 |
|
 |
GinnFizz
Porsche 997.1 S Cabrio handbakRetie
|
Ik heb hetzelfde probleem met de hardtop van mijn 997. Die is qua sluiting vergelijkbaar met die van de Boxster.
Volgende dingen heb ik geprobeerd: Met een extra plaatje achter de haak de spanning verhoogd (zelfde spanning als de softtop) tussen dak en voorruitstijl. Nog steeds water insijpeling. Met Duct Tape de volledige afsluitrand afgetaped tussen dak en voorruit. Nog steeds water insijpeling. Binnenbekleding van de hardtop vooraan verwijderd om te kijken of er daar wat aan scheelt. Niets gevonden, alles normaal.
vorige winter doorgereden met de softtop, op zich geen probleem want die is perfect waterdicht en even goed geïsoleerd.
Wat ga ik nog proberen: Beide naden tussen zijkanten en dakplaat volledig aftapen in combinatie met de voorrand. in principe mag er dan geen water meer insijpelen en dan ligt het aan de waterdichting tussen de dakpanelen.
Ben nieuwsgierig naar de resultaten.
Ginne.
_________________________________________ No one needs it. Everyone wants it!
|
02 sep 2025 12:28 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
hahahaha  , dit is humor op zijn Limburgs / Kempens GinnFizz. Eerder die dag in de lokale Brico in Retie : "Wa diest jom?" "Hey jom, mijn dure Porsche Cabrio zijn dak lekt jom, geeft me eens een rol Duct Tape jom".
_________________________________________ MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS
|
02 sep 2025 13:19 |
|
 |
GinnFizz
|
Ja, zo is dat hier in de Kempen. Resultaten tellen, de weg er naartoe is een avontuur waarbij je soms moet improviseren eh.
Nu, gelukkig is de kleur "Meteor Grey" niet zo heel verschillend van "Duct Tape Grey" en als de hardtop mooi afgetaped is valt dat nog niet eens zo hard op. Tape tuning zeg maar. Wat anderen er dan van denken kan variëren tussen: heyy jom, wa hedde gij veur" tot Waddist jom, valt oewe sjieken otto uiteen?"
Maar ... eens ik weet wat ik nu precies moet aanpakken zal ik het wel tegoei doen natuurlijk. Als ik dan nog Duct Tape over heb zal ik die per opbod verkopen op het forum om de upgrade wat te sponsoren. Goed idee?
Greetz, Ginne.
|
02 sep 2025 14:12 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
|
Mmmm….part no. 98656331901?
|
02 sep 2025 16:48 |
|
 |
ArchNL
|
Beginnen met de kap verstellen. Bij de hendeltjes de kapjes loshalen, de bouten losdraaien en dan de kap door een ander naar voren drukken. Dan weer aandraaien.
|
02 sep 2025 17:18 |
|
 |
GinnFizz
|
Al geprobeerd, geen verschil, maar misschien voor TS wel.
|
02 sep 2025 17:22 |
|
 |
erwin964c4
|
Rookmachine huren,dan kan je zien waar die lekt.
|
02 sep 2025 18:41 |
|
 |
racebeus
Porsche 964 Jubilee (viola) van GT Spirit 1:18
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
Zware of halfzware shag, u roept maar 
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
02 sep 2025 18:55 |
|
 |
GinnFizz
|
Dat is de seal, maar het kan ook de gasket zijn 98656336100.
|
02 sep 2025 20:18 |
|
|