Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 17:30



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Niet Porsche-sleutel (bv 924) ombouwen naar Porsche sleutel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht Niet Porsche-sleutel (bv 924) ombouwen naar Porsche sleutel
Gisteren ontving ik de cover voor mijn sleutel eindelijk. Ik had namelijk voor de zekerheid mijn 924-sleutels laten namaken bij de hakken- en sleutelbar maar dan krijg je dus een soort huissleutel. Bovendien heeft de 924-sleutel origineel een VW-logo erin zitten om bedenkelijke redenen.

Maar goed, hier volgt hoe zo'n "huissleutel" past in de cover:

Afbeelding

Het zakje met daarin de cover voor de sleutel. De sleutel moet in een sleufje gestoken worden dat precies even breed is als het sleutelvlak waarin geslepen is dus de dremel erin:

Afbeelding

Je ziet duidelijk twee snedes parallel lopen die de sleutel uiteindelijk over de volle lengte even breed maken. Nog even doorslijpen en de grote lip is weg.

Nu met de schuifmaat meten hoe diep de uitsparing in de cover is en hoever de sleutel in het contact moet passen. De rest ervanaf slijpen.

In de opening in de cover zit een kunststof pinnetje waardoor er in de sleutel een sleufje moet komen:

Afbeelding

Nu zit er in de cover ook nog een schuifje met een veertje. Die heb ik eruit gehaald omdat ik dan niet nog een extra uitsparing hoefde te maken. Ik heb aan die zijde wel een inkeping gemaakt: zo kan er 2-componentenlijm in en valt de sleutel er niet uit.



De sleutel schuif je nu in de opening en als je er vantevoren een beetje 2-componentenlijm in doet, dan komt ie er nooit meer vanzelf uit.

Succes!

Afbeelding


06 okt 2005 11:02
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Fijn werk.
Zo heb ik het destijds ook gedaan omde sleutel van mijn Elver daarin gepast te krijgen.
Wel heb ik ook dat zijsleufje toen gedaan waardoor hij vastklikte.
Zo'n sleutelhouder ziet toch gewoon een stuk edeler uit hé :wink:

PS:heeft deze houder ook een lampje, want zo op de foto te zien blijkbaar niet?
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


Laatst bijgewerkt door 911-lover op 06 okt 2005 11:13, in totaal 1 keer bewerkt.



06 okt 2005 11:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Ja de andere kant van waar het sleufje zit, was niet helemaal recht dus hij begon wat te kantelen. Toen maar lijm ertussen en nu komt ie nooit meer los, maar dat hoeft ook niet.

Was zelf ook zeer content en als iemand anders interesse heeft, dan kan hij dat op deze manier vrij goedkoop doen (cover kost 15 euri).


06 okt 2005 11:13
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Luie donder was ik dan. Heb destijds Pon gebeld, kenteken doorgegeven en een week later lag er een originele sleutel. Meen dat ik 24 euro kwijt was.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 okt 2005 12:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Ja, sleutel 4,50, cover 14 euri dus dat valt nog reuze mee.

Probleem is dat mijn sloten nogal versleten zijn dus de sleutel van de hakkenbar moest een beetje afgesleten worden...


06 okt 2005 13:54
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.