Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 jun 2024 21:19



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Boxter Tiptronic vraag 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Boxter
Bericht Boxter Tiptronic vraag
Heeft er iemand ervaring met het tiptronic system op de boxter (S), bevalt dit of toch liever de handbak? Zit te zoeken voor een nieuwe maar er worden bijn aalleen maar tiptronics aangeboden. Lijkt me zelf niets maar heeft iemand er andere ervaringen mee??
[/b]


15 nov 2005 10:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Ik zou mijzelf toch af vragen waarom er hoofdzakelijk TT's aangeboden worden :roll:

Overigens ben ik van mening dat je ZELF in beide moet gaan rijden om het TT vs Handschakelen gevoel te ervaren ...
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


15 nov 2005 11:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
PB
Bericht 
Misschien moet je eens zoeken op boxster in plaats van boxter !!

Persoonlijk hou ik meer van schakelen, moet er toch niet aan denken dat je met een druk op de knop aan het stuur kunt schakelen.


16 nov 2005 0:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Zelfs in de nickname verkeerd geschreven... :roll:


16 nov 2005 0:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
MS964 schreef:
Zelfs in de nickname verkeerd geschreven... :roll:

en nu is boxter weg :?


16 nov 2005 9:21
Profiel
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Tenzij je gehandicapt bent of niet écht een porsche wilt maar een cruiser voor de "place m'as tu vu" zeker een handgeschakeld exemplaar, more fun... en sneller!
Ook al wil p het anders doen geloven, de tip is een ordinaire automaat en geen supersnelle audi DSG :cry:
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


16 nov 2005 10:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Ik vind dat er niks mis is met de tip in de boxster. Schakelt stukken beter dan de automaat in de e36 325i waar ik hiervoor mee heb gereden. Bij het inhalen blijft de bak keurig in z'n 2 of 3 staan als je het gas ff loslaat om in te voegen zodat je vervolgens weer vlot van z'n plek komt om de volgende auto in te halen...en tuurlijk is een handbak sneller maar het is ook wel weer leuk dat je bij het stoplicht alleen je voet maar tegen de bumper hoeft te drukken om de meeste jongens te snel af te zijn, verder is het ideaal in file's e.d. Je moet alleen wel goed op de snelheidsmeter letten want het verschil tussen bv 70 en 90 merk je amper en ik neem aan dat je dat geld liever in je p steekt dan in de zak van koos... een cruisecontrol nemen kan natuurlijk ook ;-)


30 nov 2005 19:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Niks mis met een Boxster Tip. Het is een prima automatische bak die zijn schakelmomenten aanpast aan rijgedrag, stand van gaspedaal etc. Voor de handgeschakelde 993 hebben we een Boxster Tip gehad. Rijdt een stuk relaxter, zeker als daily driver. Maar de 6-bak rijdt ook prima, en is idd wat sneller.

Het enige probleem (in mijn situatie) met de handbak is dat mijn Agnes niet in de 993 wil rijden, het koppelen/schakelen vindt ze maar niks. De tip vond ze prima. Maar of ik dat zelf nou zo'n probleem vind... :wink:

Eigenlijk is er niks zinnigs op te zeggen...
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


01 dec 2005 12:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
Ik heb in een BoxsterS tiptronic proefgereden in 2000 en vond het helemaal niks.

Gelukkig zij de verkoper ga ook nog even sturen in deze, een 2.7l base Boxster met 5-bak.

Terug met een smile en mn handtekening gezet onder de aankooporder vor een BoxsterS 6-bak.

Automaten zijn aan mij niet besteed. Tiptronic, geartronic (Mercedes), Volvo S70 T5 automaat, Alfa Selespeed. Wat mij betreft allemaal bagger.

Later ook gereden in Masarati Spyder Cambiocorsa (of zoiets). Dat was wel erg goed. Moet nog een keer sturen met Audi DSG systeem en BMW SMGII systeem. Beiden lijken me erg goed maar dit zijn eigenlijk, net zoals Cambiocorsa, geen automaten meer. Het zijn handbakken die hydrolisch worden bediend, sequentieel door de versnelling gaan en een automaat stand voor "erbij" kennen...

Mark.


18 dec 2005 18:15
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Zou ik niet lang over na hoeven denken.... > de Handbak......
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


18 dec 2005 21:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
SCHAKELEN, tiptronic is voor oude mannen............ 8)


18 dec 2005 21:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
markk schreef:
Later ook gereden in Masarati Spyder Cambiocorsa (of zoiets). Dat was wel erg goed. Moet nog een keer sturen met Audi DSG systeem en BMW SMGII systeem. Beiden lijken me erg goed maar dit zijn eigenlijk, net zoals Cambiocorsa, geen automaten meer.


Een automaat is het wanneer het (ook) automatisch kan. Welke techniek daar achter zit is minder belangrijk. Als het karakter van dat automatische maar past bij de auto.
En met een DSG gaat dat ook eindelijk lukken voor Porsche.

SMG is ook klasse Mark. Tijdens flitsend terugschakelen na handmatig commando geeft dat ding zelf nog ff tussengas: WOW :!:


18 dec 2005 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
markk schreef:
Later ook gereden in Masarati Spyder Cambiocorsa (of zoiets). Dat was wel erg goed. Moet nog een keer sturen met Audi DSG systeem en BMW SMGII systeem. Beiden lijken me erg goed maar dit zijn eigenlijk, net zoals Cambiocorsa, geen automaten meer.


Een automaat is het wanneer het (ook) automatisch kan. Welke techniek daar achter zit is minder belangrijk. Als het karakter van dat automatische maar past bij de auto.
En met een DSG gaat dat ook eindelijk lukken voor Porsche.

SMG is ook klasse Mark. Tijdens flitsend terugschakelen na handmatig commando geeft dat ding zelf nog ff tussengas: WOW :!:



Heb je het nu over de SMG van BMW Paul ? Heb 2 dagen hiermee mogen rijden (M3-training Hockenheim), en vond ook deze 'automaat' niet fijn rijden.

(Ik heb wel zeer goede berichten gehoord over Audi's DSG-systeem)
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


19 dec 2005 17:43
Profiel
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
> Een automaat is het wanneer het (ook) automatisch kan. Welke techniek daar achter zit is minder belangrijk. Als het karakter van dat automatische maar past bij de auto.

Het begrip automaat en handbak vervaagt de laatste tijd heel erg. Vroeguh had je automatische bakken met koppelomvormer en een beperkt aantal versnellingen (3 stuks). Ook had je handgeschakelde bakken met een normale (droge) platenkoppeling en vaak zo'n 5 versnellingen.

Nu heb je diezelfde handgeschakelde bakken die met hydroliek en computers worden gestuurd, 6 of 7 versnellingen kennen en een automaatstand hebben. Cambiocorsa, SMGII, etc., en in wat mindere mate DSG (is eigenlijk een type opzich).

Ook heb je tegenwoordig diezelfde automaatbakken als vroeger enkel kan je die je met de hand/schakelaars schakelen en hebben ze meer verzetten (5, 6, 7). Denk aan tiptronic, geartronic, etc.

Verder heb je nog de daf achtige Variomatics. Vroeguh alleen als automaat nu ook al met schakelmogelijkheden (knopjes). Denk aan Audi producten.

Mijn ervaring / mening / smaak is dat al het spul met een normale koppeling en handbak veel sportiever is dan het automaten spul. Ook al gaan ze automaatstanden introduceren (Cambiocorsa, SMGII, DSG, etc.). De automaatstand is dan meer een leuk speelgoedje erbij dan dat het echt een hele comfortabele, "smooth" bak wordt.

De van origine automaatbakken zijn meer op comfort gericht, en missen veelal een direct gevoel tussen moter en wielen en schakelen wat trager. (tiptronic, geartronic, etc.) Ook al gaan ze handmatige standen introduceren. De handmatige stand blijft een optie erbij en snel/sportief schakelen is er vaak niet bij. Ook schakelen ze vaak automatisch op als je aan het einde van je toerenschaal bent. Zelfs in de handmatige stand.

Tiptronic op een Porsche is aan mij echt niet besteed. Geartronic in een Mercedes AMG ook niet. Iets als DSG, Cambiocorsa, SMGII etc. kan heel, heel, heel erg leuk worden in een Porsche. Eigenlijk lopen ze hier erg achter. Ferarri, BMW ///M, Maseratie e.d. hebben dit al lang.

Mark.


04 jan 2006 23:37
Profiel
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
... kortom de techniek die erachter zit is IMHO dus wel van wezenlijk belang. De techniek / architectuur die erachter zit bepaald nl. voor een groot deel het karakter en de finesse van het schakelen. Zeg maar dat gene dat jij voelt / ervaart...

Mark.


04 jan 2006 23:39
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
markk schreef:
... kortom de techniek die erachter zit is IMHO dus wel van wezenlijk belang. De techniek / architectuur die erachter zit bepaald nl. voor een groot deel het karakter en de finesse van het schakelen. Zeg maar dat gene dat jij voelt / ervaart...

Mark.


Mee eens, maar heb jij al met de SMG van BMW gereden ? Ben ik ook niet enthousiast over (...) Ik heb van de DSG van Audi wel hoge verwachtingen.
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


05 jan 2006 8:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
Bericht 
Hoewel ik ook opnieuw voor een schakelbak zou kiezen betrap ik mij erop als ik met een andere wagen rijd dat ik de tip ook wel leuk, en de automaat soms best gemakkelijk vind ................................ :wink:


05 jan 2006 10:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.