Pagina 1 van 1
Koplamp viel eruit
Geplaatst: 12 jan 2006 18:32
door Peter 3.2
Kom ik gister thuis aangereden staan er wat kinderen te wijzen naar mij............komt mijn vrouw naar de garage...........druk gebarend.
Stap ik uit hangt mijn koplamp alleen nog aan de draden uit zijn oogkas.
Klote...............dinsdag naar de lasser om een nieuw plaatje te laten lassen zodat de schroef er weer doorheen gedraaid kan worden en de boel weer vast hangt.
Zijn er nog specifieke dingen waar ik de lasser op moet wijzen/ waar ik op moet letten??
Alvast bedankt,
Peter-tape doet wonderen-3.2
Geplaatst: 12 jan 2006 18:36
door Olaf
Uit je bericht lees ik dat het bevestigingsplaatje afgebroken (weg) is ... als het plaatje er nog wel zit, kan je ook het gat waar het boutje in vast zou moeten draaien iets groter (laten) boren en er een moertje achter laten lassen

De bevestigingsschroef is dus meer iets van een boutje
Laswerk nadien goed behandelen ... want reken maar dat onbehandeld laswerk lekker snel roest

Geplaatst: 12 jan 2006 21:28
door Joost993
Heb het zelfde met mijn 3.2 gehad, een beetje kit tussen de rubber en de lamp en het zat perfect vast.
En als het lampje een keer kapot gaat gewoon het rubbertje vervangen en opnieuw vast kitten. Ik had geen zin om aan mijn auto te gaan lassen.
Geplaatst: 13 jan 2006 0:13
door craze
heb hetzelfde gehad op de snelweg in DLD. raar gezicht als je aan het rijden bent en je koplamp valt er half uit. gauw gestopt, wat ducktape eromheen en de volgende dag door een bevriende lasser een moer aan de achterkant v.d. plaat laten zetten (andere kant ook meteen gedaan, geen risico lopen

).
sindsdien nergens meer last van gehad

tip: rubbers vervangen als je toch bezig bent, sluit weer netjes de ring af (zit goed vast) en voorkomt roesten.
let wel op als je gaat lassen, de moer wordt gloeiend heet, neem voorzorgsmaatregelen of anders..... gebraden 911

Geplaatst: 13 jan 2006 10:14
door MyFirst964
Bij mij was alleen het draad bijna weg... (bij een 964 dus).
Ik heb van alu een blokje gemaakt met een bronzen bus en een sleuf waar het oude plaatje (waar geen draad meer inzit) tussen komt. Dit blokje zit dus achter het plaatje en trek je aan door de bout van de lamp aan te draaien. 'k zal wel eens een foto maken.
Geplaatst: 13 jan 2006 16:42
door Jeroen914
Joost Houben schreef:Heb het zelfde met mijn 3.2 gehad, een beetje kit tussen de rubber en de lamp en het zat perfect vast.
En als het lampje een keer kapot gaat gewoon het rubbertje vervangen en opnieuw vast kitten. Ik had geen zin om aan mijn auto te gaan lassen.
ja, da's vooral handig als je de koplamp af moet stellen

Geplaatst: 13 jan 2006 17:44
door Roi
Waar de kit begint, eindigt het vakmanschap.
Roi
Geplaatst: 13 jan 2006 17:53
door Marcel
IK zeg het maar even, maar dat weet natuurlijk iedereen:
lassen aan auto --> accu los...
Geplaatst: 13 jan 2006 18:15
door Olaf
Marcel schreef:lassen aan auto --> accu los...
Sh!t .... vergeten
gelukkig hoefde ik niet te lassen
Geplaatst: 13 jan 2006 18:18
door Jeroen914
trek de stekker van de DME er effe uit...
Geplaatst: 13 jan 2006 18:50
door Peter 3.2
Ik dank de heren voor de deskundige adviezen ook die in de kleine lettertjes
@Marcel: zag ik jou gister in Rijswijk by de Lange Kleiweg???Je zat daar te wachten en ik meende je te herkennen??
Peter-slecht in gezichten-3.2
Geplaatst: 16 jan 2006 9:01
door Peter 3.2
FF voor de duidelijkheid...................
DME zit onder voorstoel??? (L of R)
Peter-zo technisch als een amoebe-3.2
Geplaatst: 16 jan 2006 12:10
door Jeroen914
DME zit onder de bestuurders stoel
Geplaatst: 16 jan 2006 17:11
door MyFirst964
Dynamo loskoppelen en evt. spanningsregelaar, toch?
Ik dacht dat de diodes nog wel eens kapot gaan bij lassen... bij mijn kevers deed ik dit i.i.g. wel.