Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 16:41



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
[924] Radio inbouw 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht [924] Radio inbouw
Aangezien me auto nu rijdend is moet er toch een radio in :P

Ik had al een radio (pioneer) liggen, en ben die vandaag maar eens aan gaan sluiten. Ik kreeg de tip van de porsche garage om de geschakelde draad van de voltmeter of van de sigaretten aansteker te pakken.

Nu heb ik ook zo`n fader in mijn auto zitten, ik heb 2 nieuwe draden gelegt voor de achter speakers, want ze zaten (Links en rechts gescheiden) op 2 draadjes.

Nu had ik de sleutel op het dashboard liggen, kon ik gewono de radio aanschakelen :? Terwijl er een zekering (nr 7, van de sigaretten aansteker) uitklapt. Nu heb ik 1 draadje (de massa) los gehaald van de sigaretten ding en de radio doet het. Maar wat ik niet snap, is deze überhaupt geschakelt deze sigaretten aansteker?

Of kan ik deze beter schakelen over de voltmeter? Want daar ben ik wel zeker van dat die geschakeld zit. En nog ff een vraagje mbt de speaker kabels, is het slim om compleet die fader te omzeilen door ook voor 2 nieuwe draden te leggen?

Alvast bedankt :)


22 jan 2006 22:02
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo

zit er niet gewwon radio voorbereiding in de auto?
de plus van de sigaretten aansteker kan ook.
maar op de radio zitten twee plussen een voor het geheugen en een om de radio uit teschakelen de geschakelde plus dus.
massa kan je overal pakken als het maar massa maakt.
wat jij onder fader verstaat is mij niet duidelijk.
ga gewoon met draden gelijk naar je boxen en let er op dat je.
+ en - goed aansluit.
de bas en fader kan je op de radio zelf instellen.

anton964


23 jan 2006 0:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht 
Normaal zouden er kabels moeten zitten voor de radio. Gebruik een multimeter om uit te meten waar er stroom op zit, en welke kabel stroom krijgt wanneer je de sleutel in het contact steekt. De constante stroom dient voor je geheugen, de niet constante voor de gewone werking van je radio.


23 jan 2006 0:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Kennelijk begrijpen jullie mijn verkeerd.

Er was half een radio voorbereiding, de speaker draden etc lagen er allemaal en er was een constante plus aanwezig. Omdat ik ook een schakeldraad nodig had heb ik deze van de sigaretten aansteker gehaald.

Maar die is gewoon constant onder stroom? Met andere woorden ik heb dus ergens anders een schakeldraad nodig. Kan ik deze goed van de voltmeter afpakken?

En hoe kan ik het beste die fader ontwijken? (balans tussen voor en achter, draaiknop @ middenconsole).


23 jan 2006 8:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944 II 1985
Wierden
Bericht 
De fader kun je het best omzeilen door gewoon even te kijken welke draden er naar je boxen lopen. dan de stekker van de faderknop loshalen en dan met kroonsteentje oid de voorste luidsprekers direct aansluiten op je radio. voor de achterspeakers had je al aangeven dat je nieuwe draden getrokken hebt. die dus ook gewoon direct aansluiten.
de geschakelde plus kun je mijns inziens gewoon van de voltmeter aftakken omdat de geschakelde plus maar heel weinig stroom trekt. de zekering moet het dus gewoon kunnen trekken.
_________________________________________
Meestal ben je te bang, soms was je net niet bang genoeg.


23 jan 2006 9:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
jvinkers schreef:
De fader kun je het best omzeilen door gewoon even te kijken welke draden er naar je boxen lopen. dan de stekker van de faderknop loshalen en dan met kroonsteentje oid de voorste luidsprekers direct aansluiten op je radio. voor de achterspeakers had je al aangeven dat je nieuwe draden getrokken hebt. die dus ook gewoon direct aansluiten.
de geschakelde plus kun je mijns inziens gewoon van de voltmeter aftakken omdat de geschakelde plus maar heel weinig stroom trekt. de zekering moet het dus gewoon kunnen trekken.


Ik ga vanmiddag ff meten, solderen en nogmaals ff draadje trekken. Kijken of het nu beter wordt.


23 jan 2006 13:35
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.