Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 23:50



Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
klokje 944 defect 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
944 II 1985
Wierden
Bericht klokje 944 defect
ik begrijp dat het klokje in het dashboard van de 944 type bij veel auto's stuk gaat. zo ook bij die van mij.
er zijn natuurlijk ook wel gebruikte te koop op ebay enzo maar het risico dat deze binnenkort ook stuk gaan lijkt mij behoorlijk groot.
en een nieuwe vind ik ook behoorlijk duur. ik geloof iets van 250 euro ofzo.
Nu vroeg ik mij af wat er precies stuk gaat aan deze klokjes. bij mij is het schermpje lek en zie ik dus een zwarte vlek. Gaan deze klokje altijd op deze manier stuk of gaat bv de aansturing ook wel eens stuk?
Op deze manier is misschien mogelijk om van meerder klokjes weer een werkend exemplaar te krijgen. Misschien is het schermpje ergens los te krijgen bij conrad ofzo?
en als dat kan: wie heeft er dan nog eentje liggen?
_________________________________________
Meestal ben je te bang, soms was je net niet bang genoeg.


26 jan 2006 12:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Dat is al door meerderen geprobeerd: van een aantal klokje 1 maken die functioneert.

Het blijkt in de praktijk nogal tegen te vallen om dat voor elkaar te krijgen, want het zijn priegelige onderdeeltjes die niet/nauwelijks onbeschadigd los te halen zijn...

Inderdaad komt het meeste voor dat het schermpje 'lek' is. Een nieuw schermpje is nergens te vinden/koop.

Rest derhalve veelal om het klokje te vervangen.

Dat kan dan een -vaak relatief duur- tweedehandsje of een -nog veel duurder- nieuw exemplaar zijn...

Er is echter nog een andere optie: de 968 oplossing!

In een 968 (ik weet niet of dat bij elke 968 het geval is) is het klokje vervangen door een thermometer en zit er een analoog klokje in het vakje onder de radio...

Je zou -dus- het klokje ook door een thermometer kunnen vervangen (ik weet overigens niet of die tweedehands te koop zijn en/of wat een nieuwe kost) en (later?) een 968-klokje inbouwen...

Op deze foto is het 968-klokje (onder de radio) trouwens goed te zien:
Afbeelding

en hier ook:

Afbeelding

Bovendien zie je op dit plaatje dat er -in ieder geval- iets anders op de plaats van het klokje zit (dát is dus die thermometer)...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


26 jan 2006 13:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.