Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 7:23



Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Bekleding 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht Bekleding 993
Zit er wel echt leer standaard in een 993?

Het boek van Streather heeft het over "leatherette", klinkt mij als "skai" in de oren....

En als ik mijn bekleding bekijk vraag ik me toch af of dat nou echt leer is of nep. 't Is bovendien erg zweterig (maar dat kan ook aan mij of aan m'n airco liggen natuurlijk :) ).

Weet iemand dat?


20 jun 2006 11:45
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Dan zal er toch een fotootje moeten komen beste man... :wink:
_________________________________________
t beste maar weer...


20 jun 2006 13:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Met de standaard stoelbekleding bedoel je neem ik aan het leer met de gaatjes.

Heb me afgevraagd waarom er in (echt) leer gaatjes zouden moeten zitten omdat dit materiaal van nature ademt. Diverse personen, t.w. verkopers( 8) ) en eigenaars met deze bekleding in hun P.( 8) ) hebben me gezegd dat het echt leer is.

In de 993 S zit Raff leder(M-optie), of soepel leer, met de plooien, en daarin zitten geen gaatjes. Niet nodig ook :wink:


Laatst bijgewerkt door Paul II op 20 jun 2006 14:09, in totaal 2 keer bewerkt.



20 jun 2006 13:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Bekleding 993
Strada schreef:
't Is bovendien erg zweterig


Dat heb je over het algemeen met leer maar het kan ook zijn dat je je stoelverwarming aan hebt staan

Volgens mij zijn het allemaal opties :arrow: Stof/half leer, nep leer, Raf-leder, Volleder .... etc etc ..


20 jun 2006 13:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Bij mijn 968 zijn de zetels voorkant leder. De achterkant en de achterzitjes zijn volgens mij in similis-leder (en daar zitten dan geen gaatjes in...). Zetels zijn gelijkend op die uit sommige 993's.

Afbeelding
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


20 jun 2006 14:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Heb Morgan er nog even op nageslagen.
Hoewel hij bij een foto met het gaatjesmateriaal (in de middenbaan) spreekt over leer, staat er later dat er 3 stoffen mogelijk zijn: kunstleer, leer en 'Porsche'-stof.

Ben er nu zeker van dat het gaatjes materiaal kunstleer is en alleen het Raff leer echt leer. Daarom voelt het voor jou ook zweterig aan, en niet voor ons hoor Olaf :lol:
Volleder heeft te maken met de bekleding van dashboard, deuren etc. in echt leer dat wel.


20 jun 2006 14:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
Ik heb dus ook dat "leer" met gaatjes...

Gezien de reacties concludeer ik dat het geen echt leer is.

De auto is verder ook niet van een leren dashboard e.d. voorzien, dus helaas.

In een vorige auto (geen P!) zat wel echt leer, en dat zweet dus helemaal niet! Toch iets om op te letten bij een volgende P!

Bedankt voor de reacties allemaal, blijft handig zo'n forum :!:


20 jun 2006 14:29
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik ben er niet zeker van. Die gaatjes zijn misschien louter voor esthetische redenen. Mijn achterzitjes ben ik 100% zeker dat het geen leder is. Volgens mij zelfde stok als dat opbergvakje in de middenconsole op mijn foto. Je ziet daar ook duidelijk een kleurverschil.

Hoe onderscheid je nepleder van echt : ruik er eens aan. Echt leder ruik je toch zo.
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


20 jun 2006 14:42
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Ben er nu zeker van dat het gaatjes materiaal kunstleer is en alleen het Raff leer echt leer. Daarom voelt het voor jou ook zweterig aan, en niet voor ons hoor Olaf :lol:
Volleder heeft te maken met de bekleding van dashboard, deuren etc. in echt leer dat wel.

Mijn 964 is afgeleverd met zowel "volleder" als optie "980" :D
..... maar krijg bij warm weer en zonder stoelverwarming aan ondanks dat toch echt een natte rug hoor. :roll:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


20 jun 2006 15:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
EriC4C schreef:
..... maar krijg bij warm weer en zonder stoelverwarming aan ondanks dat toch echt een natte rug hoor. :roll:


Hetzelfde hier :!: we zullen wel niet zo 'cool'als Meneer van Engelen zijn 8)
_________________________________________
t beste maar weer...


20 jun 2006 15:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Voor de volledigheid ;)
:arrow: De 964 is ook uitgerust met optie "573" :D en deze aan i.c.m. optie "139" uit inderdaad een natte rug. :?

Zo'n "koele kikker" is Meneer van Engelen overigens niet als hij "een beetje moet werken" ;) heb ik uit betrouwbare bron vernomen, dus daar kan het niet aan liggen. :mrgreen:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


20 jun 2006 15:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Een mogelijk wat onderkoelde reactie :wink:

Zoals wel vaker voorkomt snap ik je reactie niet helemaal Eric 8)
Heb het dan over de M-nummers (die ik heb opgezocht dus nu wel weet wat er achter schuilt).

Hoe dan ook: Strada heeft gaatjes-/kunstleer en dat kan dus zeker zweten, zal iedereen het over eens zijn.
Hoe echt leer ervaren wordt blijft persoonlijk :!:


20 jun 2006 16:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
rufie schreef:
(..) leder ruik je toch zo.


Ligt eraan wie er in heeft gezeten en wat die persoon heeft gegeten ... prffffttttt :ass: prffffftttt :cheesy:


20 jun 2006 16:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Zoals wel vaker voorkomt snap ik je reactie niet helemaal Eric 8)
Heb het dan over de M-nummers (die ik heb opgezocht dus nu wel weet wat er achter schuilt).

Dacht dat jij wel van een uitdaging hield :roll: , maar speciaal voor jou alsnog de legenda ter bevestiging hoor Paul. :salut:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


20 jun 2006 17:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Geen Raff achter dus :?: :cry: :wink:


20 jun 2006 18:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Heb Morgan er nog even op nageslagen.
Hoewel hij bij een foto met het gaatjesmateriaal (in de middenbaan) spreekt over leer, staat er later dat er 3 stoffen mogelijk zijn: kunstleer, leer en 'Porsche'-stof.

Ben er nu zeker van dat het gaatjes materiaal kunstleer is en alleen het Raff leer echt leer. Daarom voelt het voor jou ook zweterig aan, en niet voor ons hoor Olaf :lol:
Volleder heeft te maken met de bekleding van dashboard, deuren etc. in echt leer dat wel.


Het gaatjes leer is wel echt leer, kom uit een stoffeerders familie en kan het dus weten heb overigens maar 1 keer een 993 gezien met geheel stoffen bekleding, is echt zeldzaam maar dat is dus wel standaard de rest is optie. Echt leer kan bovendien ook "zweten".


20 jun 2006 21:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Klopt.de zitting en rug(waar je zegmaar fysiek contact mee hebt) zijn van leer.De rest is nep.Wel jammer,doet toch een beetje goedkoop aan.Hoewel :roll: dat doet eigenlijk het hele interieur.Klopt het toch weer wel :wink:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


20 jun 2006 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
2000 gtv schreef:
Wel jammer,doet toch een beetje goedkoop aan.


Porsche zelf is alleen geboeid door het leer van je portemonnee......

Wel fraai overigens, volleer al of niet in combinatie met raff.


20 jun 2006 22:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
FS1 schreef:

Wel fraai overigens, volleer al of niet in combinatie met raff.



Afbeelding
Afbeelding :wink:
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


20 jun 2006 23:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
Dus eindconclusie: het is leer en ook weer niet :D

Middenbaan met gaatjes is leer, rest is nep.

Blijft vreemd dat het zo warm aanvoelt.
Ik had ooit een Lancia Kappa (ook een goede auto om heel veel geld aan kwijt te raken...) met volleer interieur en die stoelen zaten prima. Kwamen van Recaro. De leerkwaliteit was toch wel wat anders dan in de P moet ik zeggen... beter dus!


21 jun 2006 8:53
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Geen Raff achter dus :?: :cry: :wink:

Kinderen merken het verschil niet en anderen passen er niet. ;)

Overigens vermeldt het "geboortecertificaat" ook:
Innenausstattungs-Code: TK
Innenausstattungs-Material: LE Echt Leder
Sitzmitte-Material: LE Echt Leder
Seitenwange-Material: LE Echt Leder
Lehnen-Rücken-Material: LE Echt-Leder
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


21 jun 2006 9:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Joost: kan jij iets zeggen over waarom er gaatjes in echt leer zitten? lijkt toch een tegenstrijdigheid. Doet mij ook erg denken aan wat Mercedes MB-TEX noemde: 'leer' met gaatjes er in.

Strada: twijfelde na mijn eigen posting al en heb er de M-nummers eens op na gekeken. Welk(e) M-nummer(s) in de 900-serie (bekleding) heb jij op de stickers?.....

Eric: dat is inderdaad de combinatie Raff/Leder/Leder die ik net vond bij de M-codes; Raff op de zitting en glad leer op zijwangen en achterzijde


Laatst bijgewerkt door Paul II op 21 jun 2006 12:01, in totaal 2 keer bewerkt.



21 jun 2006 9:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Citaat:
Middenbaan met gaatjes is leer, rest is nep.


Zijwangen zijn ook van echt leer.

De enige reden voor de gaatjes, buiten de esthetische, die ik kan verzinnen is om de lucht uit de stoel te laten als je er op gaat zitten. Leer ademt wel maar dit is natuurlijk veel te weinig om de lucht er snel uit te laten. In Raf leer zitten geen gaatjes maar dit is ook niet nodig omdat het niet strak zit, de lucht hoeft er dus ook niet zo snel uit te kunnen.


21 jun 2006 10:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Misschien moet er wel lucht IN kunnen....:ass:
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


21 jun 2006 11:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Joost: kan jij iets zeggen over waarom er gaatjes in echt leer zitten? lijkt toch een tegenstrijdigheid. Doet mij ook erg denken aan wat Mercedes MB-TEX noemde: 'leer' met gaatjes er in.

Strada: twijfelde na mijn eigen posting al en heb er de M-nummers eens op na gekeken. Welk(e) M-nummer(s) in de 900-serie (bekleding) heb jij op de stickers?.....

Eric: dat is inderdaad de combinatie Raff/Leder/Leder die ik net vond bij de M-codes; Raff op de zitting en glad leer op zijwangen en achterzijde


Nou, niks in 900 serie.
De "innenaustattung" is code TT.

Wat mag dat betekenen?


21 jun 2006 22:13
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.