Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 10:54



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Piepjes en kraakjes 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Piepjes en kraakjes
Hallo allemaal,

Ik heb in mijn 993 Targa hier en daar wat kraakjes en piepjes :evil: , vooral bij het rijden met alles open (dak en beide ramen) over een bobbelige weg. De kraakjes klinken als het schuiven van leer-op-leer. Van verschillende bronnen hoor ik dat dit komt door de constructie van de Targa, die een mindere stijve carosserie zou hebben.

Mijn vragen:

1. Is dat een plausibele verklaring volgens jullie?
2. Zou er iets aan te doen zijn en zo ja, wat?

Alvast bedankt voor jullie wijze raad... :D
_________________________________________
I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.
<b>Douglas Adams</b>


04 mei 2004 0:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
mr book,

zoals je misschien wel weet rijd ik ook 993 targa. Natuurlijk rijdt een Porsche andes dan een luxe personenwagen, daarvoor heeft ie simpelweg andere veer, demper en ophangingskarakteristieken. het is maar wat je gewend bent en waarmee je vergelijkt. Er moeten echter geen rare bijgeluidjes zijn.

Targa (993) daken hebben van auto tot auto wel eens de neiging te kraken, vooral als ze open staan, je kan dit controleren door in open stand al rijdend ietsje tegen het dak te duwen, dan is het vaak over.

inderdaad heeft de targa een andere carrosserie dan een coupe. een targa is gebouwd op basis van een cabriolet, en de cabriolet van Porsche is nu ook weer niet het summum van stijfheid...Zet hem maar eens op de krik en probeer dan maar eens je deur open en dicht te doen... :cry:

Alles bij elkaar heeft mijn exemplaar er nauwelijks tot geen last van..

Ik weet niet ofdat je over twee weken meedoet met de hunebed toer (zie kalender), maar dan kan je wel een stukje met me meerijden en luisteren of je een verschil hoort.


04 mei 2004 0:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Marcel schreef:
zoals je misschien wel weet rijd ik ook 993 targa. Natuurlijk rijdt een Porsche andes dan een luxe personenwagen, daarvoor heeft ie simpelweg andere veer, demper en ophangingskarakteristieken. het is maar wat je gewend bent en waarmee je vergelijkt. Er moeten echter geen rare bijgeluidjes zijn.


Het zijn volgens mij geen "rare" bijgeluiden. Ik heb alleen vergelijk met twee andere Targa's waar ik in gereden heb. Die hadden ook de nodige kraakjes, maar ietsje minder dan ik nu heb. De geluiden zijn ook lastig te lokaliseren. De meest irritante lijkt te komen uit de plaats waar de linker portierstijl contact maakt met het dak.

Marcel schreef:
Targa (993) daken hebben van auto tot auto wel eens de neiging te kraken, vooral als ze open staan, je kan dit controleren door in open stand al rijdend ietsje tegen het dak te duwen, dan is het vaak over.


Ha, dat zal ik morgen eens proberen...

Marcel schreef:
Ik weet niet ofdat je over twee weken meedoet met de hunebed toer (zie kalender), maar dan kan je wel een stukje met me meerijden en luisteren of je een verschil hoort.


:cry: Helaas, ik zit dan hoogstwaarschijnlijk in het buitenland. Ik was wel van plan naar de brunch meeting te komen in Meerkerk op 20 juni a.s. (kweet alleen niet of dat nog doorgaat, er staat nog een ? in de kalender).
_________________________________________
I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.
<b>Douglas Adams</b>


04 mei 2004 0:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Ga er maar vanuit dat die doorgaat.
Ik heb deze datum genoteerd.


06 mei 2004 21:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Marcel schreef:
.... en de cabriolet van Porsche is nu ook weer niet het summum van stijfheid...Zet hem maar eens op de krik en probeer dan maar eens je deur open en dicht te doen... :cry:


Ben in m'n ruim 15 jaar cabrio tijd nog geen enkele "stijve" cabrio tegengekomen :? maar wel gesloten auto's die ook op de krik problemen hadden met niet sluitende portieren :cry:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


06 mei 2004 22:13
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Olaf schreef:
maar wel gesloten auto's die ook op de krik problemen hadden met niet sluitende portieren :cry:


Ik ook :? , deze ... :evil:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 mei 2004 22:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
Olaf schreef:
maar wel gesloten auto's die ook op de krik problemen hadden met niet sluitende portieren :cry:


Ik ook :? , deze ... :evil:

Afbeelding


http://www.motron.nl/voorraad_1.htm
174.000km "toevallig" en modeljaar '90 :?: :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 mei 2004 23:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Ze zeiden hem niet zelf te gaan verkopen. Mijne had trouwens 220K gelopen en was bouwjaar '89 (modeljaar '90 want oktober).

Ik weiger te geloven dat dit de mijne is. :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 mei 2004 23:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
Ik weiger te geloven dat dit de mijne is. :shock:


Maar dat ga jij vast proefondervinderlijk vaststellen ;) ..... ben benieuwd :!: ..... en als het wel zo blijkt te zijn .....
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 mei 2004 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
RS-R schreef:
Ga er maar vanuit dat die doorgaat.
Ik heb deze datum genoteerd.


Mooi! Ik zal er zijn...
Ben benieuwd om eens kennis te maken met de Rookies, Rakkers en Junkies... :D
_________________________________________
I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.
<b>Douglas Adams</b>


06 mei 2004 23:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.