Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
01 mei 2013 19:19
Borrelpraat
De dealer is dé specialist en natuurlijk gaat daar ook wel eens wat mis. Leuk voor onder de borrel, maar veel meer gaat er goed. Deze ervaring geldt zeker voor Porsche Centrum Gelderland in Heteren.
Wanneer doe je 'het' als dealer goed bij een P van een hobbyist?
Elke € moet natuurlijk worden afgewogen maar ik ben van mening dat een jonge ( jong in P begrippen tot zo'n 10 jaar) P bij de dealer hoort. Deze biedt ook meer met de mobiliteitsservice e.d.
Minder jongere P's worden zijn wellicht bij specialisten wel op hun plaats.
Ik denk dat een dealeronderhouden P de, schijnbaar, extra Euro's waard zijn en blijven.
Laatst bijgewerkt door
Alfred996MKII op 01 mei 2013 20:25, in totaal 1 keer bewerkt.
01 mei 2013 19:37
Alfred996MKII schreef:Borrelpraat
Bullshit. Als je het ergens niet mee eens is, is het borrelpraat?
Alfred996MKII schreef:De dealer is dé specialist
Voor een 997 en een 991 wellicht. De meeste specialisten hebben bij Porsche in de werkplaats gewerkt toen de 3.2, 964 en/of 993 nieuw verkocht werden. Voordat Porsche een jaar of twee geleden ontdekte dat ze de eigenaren van de Vintage Porsches van zich vervreemd hadden en begonnen met een oude-barrels-offensief, werkte er niemand in de werkplaats die ook maar enige ervaring had met de lufti's. Nu de mannen als Eric Hendriks en Erwin Jansen weer binnen zijn, is er veel meer ervaring met oudere modellen. En ineens een klassieker tarief etc. Maar de dealer de specialist? Ook maar heel beperkt. Maar als ik een 997 met Porsche garantie zou hebben zou ik ook naar de dealer gaan. Maar een 964 met boekje en stempels van Robert Visser, Johan vd Gugten, Renntech en noem er zo nog een stel is voor mij zeker net zoveel waard als een vergelijkbare met stempels van een Porsche Centrum. Maar dat is mijn mening.
Alfred996MKII schreef: en natuurlijk gaat daar ook wel eens wat mis ... maar veel meer gaat er goed.
dat zou ook wel heel erg zijn als er meer mis ging dan goed :twistend:
Alfred996MKII schreef:Deze biedt ook meer met de mobiliteitsservice e.d.
moet je net nodig hebben. En sorry to burst your bubble, maar die mobiliteitsservice... die betaal je zelf.... sssstt...
01 mei 2013 19:45
Het koste me klauwen met geld om mijn vorige Porsches precies goed te maken. De 997 heb ik bij de dealer gekocht en heeft me nog geen cent gekost aan onderhoud en reparaties. Dus, ik ben ook heel erg te spreken over Porsche centrum Amsterdam. Top service en geen gedoe....en de koffie is goed...en er is gratis Wi-Fi...
Maar zodra de garantie verlopen is laat ik dingen maken door de meest geschickte bedrijf voor de klus...soms is dat een airco specialist, soms is dat een specialist en soms een dealer. Je moet gewoon een goede balans zien te vinden. Zelf vind ik stempels van een dealer meer waarde hebben dan stempels van niet-dealers, maar dat is erg persoonlijk en niet gebaseerd op enige feiten.
01 mei 2013 19:48
voor een 997 denk ik daar ook zo over. voor een 964 niet.
01 mei 2013 19:55
En ik denk er precies zo over als harald, dus even als dooddoener, PLUS EEN!
01 mei 2013 20:07
horn schreef:Maar een 964 met boekje en stempels van Robert Visser, Johan vd Gugten, Renntech en noem er zo nog een stel is voor mij zeker net zoveel waard als een vergelijkbare met stempels van een Porsche Centrum.
. . . en misschien zelfs nog wel meer waard
01 mei 2013 20:28
@horn, we bedoelen hetzelfde. De minder jonge P's zijn bij specialisten op hun plaats en de jonge ( tot zo'n 10 jaar ) bij de dealer.
Overigens veel dealers denken er zelf ook zo over gezien hun occasionaanbod.
01 mei 2013 20:57
Eric schreef:erwin996 schreef: Zo kostte blokken/schijven vervangen in Leusden 990 euro, bij de 'specialist' kreeg ik een prijsopgave van 860 euro.
Dat vind ik knap geld. Of rekenen beiden voor het monteren 4 a 5 uur arbeidsloon?
Mijn ervaring is dat er op de te vervangen onderdelen veel wordt verdiend. Bij de dealer zul je daar niet onderuit kunnen komen maar bij de "specialist" moet je daar een goede afspraak over kunnen maken. Als het mij lukt om bijv. een setje Zimmermann remschijven voor 250 euro te kopen moet dat voor de specialist ook geen probleem zijn.
Vind ik ook erg duur. Zelf was ik voor €410,- klaar (nieuwe schijven en remblokken rondom, origineel Porsche onderdelen voor een 996).
01 mei 2013 21:27
Dealers doen het inderdaad 'goed'. Heb zondag jl. op meeting Best nog een 'nieuw', dwz achteraf door officiële Porsche-dealer bijgemaakt, onderhoudsboekje van een 993 ingekeken. Vreemd genoeg stonden er stempels, km.stand, paraaf met datum-vermeldingen van een jaartal waarin betreffende dealer nog niet eens bestond?! Dat vind ik raar (understatement)!
02 mei 2013 0:09
MarkS schreef:Delnoy schreef:Ja, dat zeg ik.

Wat snap je niet
Denk dat de meesten me hier intussen wel kennen ik bezuinig geen stuiver op onze wagens. Als ik al iets hoor rammelen dan ben ik in de garage. Maar waarom de volle mep moeten betalen voor vervanging als revisie en vakmanschap prima mogelijk is. Heeft me in sommige gevallen honderden euro's gescheeld. En uiteraard, Harald (Horn) mag een andere visie hebben maar er wordt toch gevraagd naar vergelijking materiaal. Dan is de visie van een Mod in mijn optiek niet heilig. Gaat om ervaringen. En dat is die van mij. Tel ze op, trek je gemiddelde en doe je ding.
02 mei 2013 6:19
Delnoy schreef:Dan is de visie van een Mod in mijn optiek niet heilig.
Los van het feit dat imho de visie van een Mod dat zelden of nooit is, is het gros van mijn posts hier gewoon mijn persoonlijke mening als bezoeker van dit forum. Dus niet als moderator.
02 mei 2013 7:55
Precies.
02 mei 2013 9:44
Jordy van Overeem schreef:Vind ik ook erg duur. Zelf was ik voor €410,- klaar (nieuwe schijven en remblokken rondom, origineel Porsche onderdelen voor een 996).
Dat is minder dan 100 euro per wiel blokken plus schijven plus bijkomend spul en dan origineel ?????? Dat kan volgens mij niet.....rekenfoutje?.....alleen blokken ?
02 mei 2013 9:57
Ik zou ook graag weten waar dit gedaan is. Volgens opgave PCA schijven +/- 180 euro en blokken +/- 140 euro, dan nog een 100 euro klein materiaal en dan nog het uurlooon. kom ik zo op een 1600 euro.
02 mei 2013 12:07
Ook voor een Cayman, die onderhuids voor een groot deel overeenkomt met de Boxster, is de kennis gebrekkig bij enkele dealers. Dus ook voor een moderne P heb ik niet het juiste gevoel meer bij de dealer. En uiteraard zullen er wel goede zijn, maar mijn ervaringen met 3 dealers (2 in NL en 1 in B) zijn toch echt onder de maat voor mij.
Daarbij komt nog dat je onvoldoende klantvriendelijk wordt geholpen, de service achteraf te wensen over laat en ze proberen je voor alles maar dan ook alles te laten betalen, ook al valt het onder service of garantie.
Ik generaliseer nu en wellicht komt het omdat ik maar een Cayman rij en geen 911, maar ik ben tot nu toe maar weinig medewerkers tegengekomen bij een PC die meedenken en ook echt verstand hebben van P's. Gelukkig zijn ze er wel!
En dat is voor mij dan ook het grote verschil toen ik in Breda bij de specialist binnen liep. Ik ben nl eerst maar eens langs gereden om een praatje te maken zodat ik er een idee bij kreeg. Meteen het juiste gevoel, klantvriendelijk, weet waar hij over praat, doet zijn werk met passie, doet echt moeite voor je en heeft een iets lager uurtarief dan een PC.
Wat ik vooral zocht is iemand die met passie zijn werk doet en dat is wat ik het meeste mis bij een PC. Omdat ze meer gedreven worden door geld dan door passie is de klant niet nummer 1. Wellicht ben ik een idealist maar ik vind het prima dat iemand zijn boterham verdient en dat gun ik iedereen, maar ik wil wel het gevoel hebben dat iemand iets doet wat hij leuk vind en er goed in is. Dan wil ik zelfs nog meer betalen mocht dat nodig zijn.
02 mei 2013 14:04
als ik naar de garage ga spreek ik liever iemand in een overall dan iemand in een fout pak.
02 mei 2013 14:21
Wat mij ook aanspreekt, los van de kennis bij specialisten (en dan natuurlijk vooral m.b.t. oudere typen) is de, vaak dan, kleinschaligheid van deze bedrijven. Juist ook hierdoor is er al snel sprake van een gemoedelijke sfeer, direct contact en vertrouwen over de technische competentie. Vaak is de letterlijke afstand tot de werkplaats ook kleiner. In de Porsche showroom is de sfeer per definitie anders, vooral gericht op de (verkoop van) nieuwste modellen en het creëren van een exclusieve sfeer. Overigens heb ik geen ervaring met de technische capaciteiten bij dealers. Maar inderdaad, toen ik ging kiezen voor een onderhoudsadres voor de Porsche, was de extra aandacht voor de oudere modellen die de dealers nu plachten te geven (inclusief voordeeltarief) nog niet actueel.
02 mei 2013 16:28
Ik heb overigens bij geen enkele specialist lekkerdere koffie gedronken dan bij PC Leusden!
02 mei 2013 16:30
ja de koffie doen ze dan weer goed!
maar ja, daar hebben ze dan ook een gastvrouw voor die de koffie maakt...
02 mei 2013 16:38
Tja, die specialisten zijn gewoon krenten. Geen gastvrouw. Bah.
02 mei 2013 23:00
Ja klopt, ook voor de koffie en de gastvrouwen ben je in Leusden aan het juiste adres
02 mei 2013 23:13
Jordy van Overeem schreef:
Vind ik ook erg duur. Zelf was ik voor €410,- klaar (nieuwe schijven en remblokken rondom, origineel Porsche onderdelen voor een 996).
dat klinkt interessant.... ik was ~750 euro kwijt voor nieuwe schijven + blokken + sensoren en klein grut, voor alleen de achterkant (origineel bij Porsche Amsterdam gehaald)
Waar haal je dat dan?
02 mei 2013 23:13
wolf schreef:als ik naar de garage ga spreek ik liever iemand in een overall dan iemand in een fout pak.
+1 !
02 mei 2013 23:17
horn schreef:Tja, die specialisten zijn gewoon krenten. Geen gastvrouw. Bah.

Vriendin van Manuel nog niet gezien dus.

Meiske van Olav van Speedservice is trouwens ook een lieve meid en een ex-collega. Tja, zo slecht is het hier in Limburg nog niet
03 mei 2013 17:14
Delnoy schreef:horn schreef:Vriendin van Manuel nog niet gezien dus.
En die kan ook nog eens goed auto's wassen..
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.