Alle lof voor de organisatie en de uitstekende ontvangst bij PCA. Dit is wat je noemt trots zijn op je heritage.
Het was mijn LTP vuurdoop, Dr. Knauf zei tegen me 'kun jij alvast gaan rijden?' (niet wetende dat hij mijn plekje net buiten de poort wilde hebben-zo zag ik later op foto's

dus deed ik dat maar. Er stonden langs de toegangsweg naar PCA al een tiental P's opgesteld wachtende op degene die voor zou gaan rijden...dus

!
En zo reed ik als rookie direct vooraan in 'het veld'. Op de A2 zat ik nog in de kopgroep, op de A10 na een ietwat bruuske invoegmanoeuvre zelfs als 'kopman'. En dan rij je met 90 met je 3.2 over de Ring-Zuid en zie je in je spiegel alleen maar P's....onbetaalbaar! We werden er beide euforisch van. Op de A4 had men kennelijk genoeg van de slakkengangetje van deze oldie want het gas ging er wat meer op. Bij het naderen van de tunnel, ondertussen rijdend in de voorhoede van het peloton, mocht het gas er even op. Sodeju, niet alleen het geluid was overweldigend maar m'n oldie werd zelfs niet zoek gereden...behalve dan door de 991 maar een magistraal geluid produceert dat ding; sportuitlaat? Dat het nog mag van de heren en dames beleidsmakers ...
Na nog een Schiphol Passaggio door naar de Wijkertunnel. Hier even een Geheimtipp, not suitable for LTP: de 'kleine' Schiphol tunnels naar langparkeren zijn magistraal. Aangezien ik Schiphol beschouw als mijn achtertuin heb ik al vele stop&go's in deze tunnels gemaakt: 60km/h erin, 60 km/h eruit. But in between.....
Beide stops waren goed getimed en dankzij het weer werden het leuke gelegenheden om met elkaar te praten. Zo zag ik een bijna identieke 3.2 (wel belasting 'arm' volgend jaar...

ander topic) en natuurlijk trok de gele 928 van Jean Pierre bekijks..magistraal!
De ritten vanaf Badhoevedorp, Velsertunnel (nog te koud om vol door te trekken) en uiteindelijk de PH tunnel hadden een duidelijk touring karakter. Leuk maar dan toch liever over enkele Landesstrassen bij de Nachbarn. PH was wel klapstuk waarbij ik enigszins onbedoeld wat rubber op het asfalt heb achtergelaten bij mijn eerste draai aan de stadskant...I'm very, very sorry Mr van der Laan
In de tweede PH passage reed er net voor ons (997 en ikzelf) een flink rokende BMW 330d de tunnel. Allebei hielden we in...geen gekkigheid hier. In de tunnel namen ze gas terug en filmden ons met hun duimen omhoog....om daarna toch weer te gaan roken. P kopen of niet doen jongens.
Nadat -wederom- Dr Knauf in zijn lowrider me maande te gaan rijden (stoplicht stond op groen) aan het eind van de PH rechtsaf de gang gemaakt naar het eindpunt. Vol vertrouwen voorop rijdend dacht ik cafe Westpoort wel te kunnen vinden...niet dus. Sorry voor iedereen die achter mij aan reed...het leek alleen zelfverzekerd

Daar nog erg leuk een tijdje staan praten.
Moet ik nog iets zeggen over Cafe Westpoort behalve voldoende parkeergelegenheid (wel essentieel)? Fijn dat ze ook buiten muziek hadden.
Nog een vraag: waar komt de naam La Targa Passaggio vandaan? Een Italiaan uit de buurt van Genua wil dat weten. Hij zal toch geen snode plannen voor de A10 richting Ventimiglia hebben? Keep you posted!
Tot de volgende keer!
Rob.