Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:28



Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Verder nivelleren 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Verder nivelleren
jeff_911 schreef:
Eigenlijk zou je echt een participatiemaatschappij moeten hebben, als je werkloos bent dan krijg je net genoeg voor (sociale) huurhuis, eten, kleding en mag je je melden bij je gemeente om te helpen in; straatveegdienst, bejaarden begeleiden, buurthuizen schilderen, al naar gelang je achtergrond (uiteraard met achtname van je (fysieke) situatie).
Volgens mij was daar iets mee. Dat mag je niet verwachten van die mensen enzo... "Vroeger" moest je gaan stempelen als je een uitkering had. Vandaag om 1 uur, morgen om 10 uur, overmorgen om 4 uur. Maarja, dan was je hele dag planning door de war en kun je niet fatsoenlijk zwart bij klussen, dus dat doen we niet meer ;)...

Overigens ben ik op die manier ook gewoon voor het "aan het werk zetten" van mensen in de gevangenis. Gewoon, oranje overal aan en vuil ruimen! ;)... Maar daar ging het niet om...

Als ik de berichtgeving de laatste paar dagen zo volg, snap ik twee dingen niet:
1. Waar staat die A voor in PvdA????
2. Die Roemer moet zich vreselijk schamen, en de NOS nog meer, dat ze het uitzenden: "als de mensen met een uitkering erop achteruit gaan, terwijl er meer miljonairs in Nederland zijn, dan heb je als PvdA niks in het kabinet te zoeken" ... HUH? Dus mensen die niet werken, mogen er niet op achteruit gaan (kan ik in beginsel nog in komen), maar wat heeft dat te maken met dat er meer WERKENDE miljonairs zijn??? Ik snap het idee van zijn uitspraak, maar zo'n vergelijking slaat de plank wel ongelooflijk mis zeg.....


22 sep 2013 19:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Verder nivelleren
Citaat:
Volgens mij was daar iets mee. Dat mag je niet verwachten van die mensen enzo...

Mja....Hoe die gedachte er ook ooit is ingeslopen.....

Ik wil ook helemaal geen dwangarbeid oid, maar stel je hebt een schilder en bouwvakker in de ww; mooi toch als die bij de lokale scouting/tennis oid het clubhuis opknappen. Gewoon wat verplicht vrijwilligerswerk :wink: .

In de VS heb je, geloof ik, zowat 100% kans dat je buro gemaakt is in een VS gevangenis. Maar men vindt ook dat dwangarbeid niet kan in een gevangenis... Eigenlijk kan mensen opsluiten ook niet, maar goed sommigen hebben dat toch nodig. Zo is ook het idee van gevangenisstraf weer erger te maken.

Want als je geen opleiding hebt, geen werk, dan zet je ergens een kamer vol met plantjes van het verkeerde soort. Als je al gepakt wordt mag je maandje naar het staatshotel, achja je had toch al geen carrière oid....boeiend...


22 sep 2013 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verder nivelleren
Eens met Jeff hierboven.
Ik ben een voorstander van ons sociale vangnet, maar ik kan niet tegen mensen in de bijstand die vinden dat ze overal recht op menen te hebben. Verwachten dat alles maar voor ze klaar staat zonder iets terug te doen voor de maatschappij. Ondanks dat ik niet wil ruilen en geloof dat ze elk dubbeltje moeten omdraaien, denk ik dat het te luxe is. Ik zou er geen probleem mee hebben om het terug te brengen naar de eerste levensbehoeften: dak boven je hoofd, kleding, zorg, mogelijkheid tot scholing en eten. Stop maar met roken, lever die gsm maar in, plasma tv overbodig, laat je kinderen de kleding maar weer doorgeven op broertjes/zusjes etc.
Verplicht iets van werk doen vind ik ook prima. Niet omdat het nou bijzonder nuttig is, maar wel om te laten weten dat die zaken niet zomaar aan komen waaien. Zo ben ik ook opgevoed; als ik vroeger iets wilde hebben moest ik ervoor werken of goede cijfers op school halen. Natuurlijk legden mijn ouders op het eind wel geld bij, het principe dat je ervoor iets moest presteren was mij van kinds af aan duidelijk. En daar ben ik ze dankbaar voor, ben nu 30 en heb in m'n eentje een koopwoning en Porsche van eigen centen. Laat mensen met een uitkering maar wat klusjes voor de gemeente doen of je boodschappen inpakken in de supermarkt. Zie zoiets ook niet als dwangarbeid maar gewoon iets terug doen voor de maatschappij die op zijn beurt voor een dak boven jouw hoofd zorgt. Lijkt mij heel fair.

Om terug te komen op de topicstart:
Hoe de crisis op te lossen weet ik niet, ben niet genoeg thuis in die materie. Maar ik vind het wel interessant om erover te lezen. Lees graag op MeJudice.nl.. geweldige site, hebben veel artikelen van universitaire economen en dat geeft soms weer hele andere inzichten. Beter dan de crap die je in normale media leest. Aanrader wat mij betreft.
_________________________________________
Porsche Boxster S (987) 3.4


22 sep 2013 21:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Verder nivelleren
Citaat:
Aanleiding is een onderzoek onder sociale diensten over 2012. Daarin wordt de Amsterdamse Dienst Werk en Inkomen geroemd om de afname van het aantal bijstandsgerechtigden en de versnelde aanvraagprocedure, maar tegelijk gewezen op de vrijgevigheid.

Loont werken nog?
Zo ontvangen werkloze Amsterdammers gemiddeld 14.831 euro bijstand per jaar, 215 euro meer dan in steden als Utrecht en Groningen. Ook aan armoedevoorzieningen zoals de stadspas wordt per persoon meer uitgegeven: 366 euro. Dat is 95 euro meer dan in andere steden.


Kijk ook eens op: http://www.nivelleren-is-een-feest.nl/ voor een paar voorbeelden van 'zielige' mensen in de bijstand v.s. 'rijke' mensen met een laag betaalde baan.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


22 sep 2013 21:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Verder nivelleren
Nou dat het zo erg was wist ik ook nog niet.(zeker verschil van voorbeeld 1 en 2.)
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


22 sep 2013 21:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Verder nivelleren
Dat zijn dus de feiten. En dan begrijp je ook meteen waarom mensen niet zo'n haast hebben om uit de bijstand te komen.

En nivelleren we lekker verder. Mensen met 3x modaal gaan er een procent of 7 netto op achteruit maar dat boeit niet. Om een auto die de fabrikant 14k oplevert (dus 30k bij de dealer) moet de gemiddelde koper 50k verdienen. En dan heeft hij nog geen liter benzine getankt!
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


22 sep 2013 21:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Verder nivelleren
Tom schreef:
Ondanks dat ik niet wil ruilen en geloof dat ze elk dubbeltje moeten omdraaien, denk ik dat het te luxe is. Ik zou er geen probleem mee hebben om het terug te brengen naar de eerste levensbehoeften: dak boven je hoofd, kleding, zorg, mogelijkheid tot scholing en eten. Stop maar met roken, lever die gsm maar in, plasma tv overbodig, laat je kinderen de kleding maar weer doorgeven op broertjes/zusjes etc.


Laten we hopen dat jij nooit in die situatie terecht komt... :?
_________________________________________
rouge et noir


22 sep 2013 22:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verder nivelleren
mick1512 schreef:

Laten we hopen dat jij nooit in die situatie terecht komt... :?

Klik die link die hierboven werd genoemd even aan. Werken moet lonend zijn, namelijk zorgen dat je je luxe kunt veroorloven. Maar goed, alleen in Nederland kun je met de auto naar de voedselbank :D
_________________________________________
Porsche Boxster S (987) 3.4


22 sep 2013 22:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Verder nivelleren
Voorbeeld: man van 58 werkt vanaf zijn 22e zo'n 60 uur per week. De laatste 2 jaar als marketing directeur van een behoorlijk grote organisatie. Het bedrijf komt de laatste jaren in zwaar weer en hij staat op straat. 58 jaar, zijn leven lang serieus veel belasting betaald en nu een heel goede kans dat hij in de bijstand terecht komt. Want op dit moment kom je met 58 jaar niet echt gemakkelijk aan de bak. Dat betekent dus huis verkopen, geen studie meer voor de kinderen etc...

Prima joh, laten we het sociale vangnet inderdaad terugbrengen tot de eerste levensbehoeften... :bang: stoppen met roken is zo slecht nog niet en een plasma tv onbelangrijk, maar moet zo iemand echt alles kwijtraken waar hij zijn leven lang hard voor gewerkt heeft :?:
_________________________________________
rouge et noir


22 sep 2013 22:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Verder nivelleren
Die kan ik omdraaien voor je. Als die persoon gedurende zijn werkzame leven 10%-punt minder belasting had betaald dan had hij nu een miljoen op de bank gehad. En daar zit hem de kneep. Eerst je hele leven betalen en jij dan een keer wat nodig hebt dan krijg je het niet....
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


22 sep 2013 22:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Verder nivelleren
Dat ben ik met je eens, maar daar is het nu een beetje laat voor...

Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat de oordelen gebaseerd worden op algemeenheden, maar dat je uiteindelijk wel te maken hebt met individuen met elk hun eigen unieke verhaal. En dan gaan bij mij de haren toch wel overeind staan als ik van die kortzichtige opmerkingen lees. Zeker van iemand waarbij pappa en mamma uiteindelijk nog wel bijbetaalden... Ook ik ben zo opgevoed, maar heb ook geleerd dat dat een hele luxe positie is.
_________________________________________
rouge et noir


22 sep 2013 22:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Verder nivelleren
Tegenvraag: Voor de duidelijkheid, gaat bovengenoemde meneer het wel redden met de huidige bijstandsregelingen?

En elk "specifiek voorbeeld" vraagt om een "specifiek tegenvoorbeeld": Er zijn in Nederland ruim voldoende mensen, van ongeveer 30 jaar, die nog geen dag in hun leven gewerkt hebben. En zij zijn dan de kinderen van mensen die nog nooit een dag in hun leven gewerkt hebben! En dat kan gewoon! Da's toch raar, of is dat ook normaal?


22 sep 2013 23:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Verder nivelleren
mick1512 schreef:
Voorbeeld: man van 58 werkt vanaf zijn 22e zo'n 60 uur per week. De laatste 2 jaar als marketing directeur van een behoorlijk grote organisatie. Het bedrijf komt de laatste jaren in zwaar weer en hij staat op straat. 58 jaar, zijn leven lang serieus veel belasting betaald en nu een heel goede kans dat hij in de bijstand terecht komt. Want op dit moment kom je met 58 jaar niet echt gemakkelijk aan de bak. Dat betekent dus huis verkopen, geen studie meer voor de kinderen etc...

Prima joh, laten we het sociale vangnet inderdaad terugbrengen tot de eerste levensbehoeften... :bang: stoppen met roken is zo slecht nog niet en een plasma tv onbelangrijk, maar moet zo iemand echt alles kwijtraken waar hij zijn leven lang hard voor gewerkt heeft :?:

Er vallen me twee dingen op in voorbeeld, hoe vervelend deze situatie die je schetst ook mag zijn:
1- Je raakt niet kwijt waar je leven lang hard voor hebt gewerkt, niemand komt je spullen afpakken. Ik vermoed dat zo iemand een dik huis heeft, die op je 58ste toch wel flink afgelost mag zijn. Is dat huis niet afgelost en staat de hypotheek zelfs onderwater, dan is het geld,waar die hard voor gewerkt heeft, aan andere zaken op gegaan. En dat is een keuze!
2- Studie moeten ouders niet betalen, kinderen krijgen zelf studiefinanciering. En als ze geen pretstudie kiezen kan je die studieschuld zo aflossen in paar jaar.

Ik vind dat mensen eigen keuzes mogen magen, verstandig of onverstandig, maar je blijft wel accountable. Ik vind het daarom een slecht voorbeeld, omdat ik verwacht dat zo'n iemand wel een appeltje voor de dorst heeft, en boven het aanbevolen NIBUD spaarbedrag zit. Als dat niet hebt, tsja je weet dat het altijd tegen kan zitten en dat je dan een risico loopt.

Ik merk dat ik vrij oldschool vergeleken ben met collega's, ik denk dat ik zelfde heb meegekregen als Tom van huis. Ik ben vrij jong, nog geen 30, heb een aanzienlijke buffer (iig boven NIBUD bedrag) en mijn vriendin spaart ook. En ik leef vrij zuinig, op veel kleinere voet dan wat anderen zouden doen. Maar die mensen snappen niet dat ik een Porker kan betalen, ja gek als je altijd je netto loon verbrast ipv wat spaart? :roll: Ik wil gewoon een buffer, het zou maar slechter gaan op werk. Of ik wil naar buitenland een nieuwe start maken. Ik zou mij er niet prettig bij voelen als ik dat niet had.

Als je het niet bijzonder ruim hebt, dan val je dus nauwelijks terug. Dan ga je dus van voorbeeld 2 terug naar voorbeeld 1 en dat is best te doen lijkt mij zo. http://www.nivelleren-is-een-feest.nl/

Ook interessant in deze context: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11304/Vo ... heid.dhtml


22 sep 2013 23:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Verder nivelleren
Pascal schreef:
jeff_911 schreef:
Eigenlijk zou je echt een participatiemaatschappij moeten hebben, als je werkloos bent dan krijg je net genoeg voor (sociale) huurhuis, eten, kleding en mag je je melden bij je gemeente om te helpen in; straatveegdienst, bejaarden begeleiden, buurthuizen schilderen, al naar gelang je achtergrond (uiteraard met achtname van je (fysieke) situatie).
Volgens mij was daar iets mee. Dat mag je niet verwachten van die mensen enzo... "Vroeger" moest je gaan stempelen als je een uitkering had. Vandaag om 1 uur, morgen om 10 uur, overmorgen om 4 uur. Maarja, dan was je hele dag planning door de war en kun je niet fatsoenlijk zwart bij klussen, dus dat doen we niet meer ;)...

....en kan de plaatselijke schilder, timmerman en loodgieter dankzij jullie voortreffelijk voorstel binnen de kortste keren z'n faillissement gaan aanvragen omdat hij op deze manier zijn klanten gaat kwijtraken. Met als gevolg, nog meer mensen met een uitkeringen die op hun beurt er weer voor zullen zorgen dat nog meer bedrijven failliet zullen gaan.
En daar waar de werkdruk in zorginstellingen en ziekenhuizen al zo enorm hoog is gaan jullie voor nog meer onrust zorgen onder het personeel door de taken langzamerhand over te laten nemen door mensen in de bijstand. Met als gevolg, nog meer mensen met een uitkering die uiteindelijk in de bijstand terecht zullen komen.
Dat idee van die straatveegdienst is overigens wel een goed bezuinigingsplan want een stratenveger die de Gemeente € 1600,- per maand kost zal zijn baan verliezen en tegen een bijstandsuitkering zijn werk mogen hervatten. Hetzelfde werk maar dan voor minder geld. Slim bezig mannen.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


22 sep 2013 23:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Verder nivelleren
Benieuwd hoe lang je het uithoudt met de buffer...

En je gaat er dus vanuit dat de beste man zijn huis goed kan verkopen. Los van het feit dat het verdomd jippie is als je MOET verkopen, is dat in deze huizenmarkt nog maar de vraag.

Ook voor jou geldt: je mag hopen dat je nooit in deze situatie terecht komt. Get real, je raakt wel kwijt waar je je leven lang voor gewerkt hebt, alleen duurt het wat langer :!:
_________________________________________
rouge et noir


22 sep 2013 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Verder nivelleren
Die scouting zou anders niet geschilderd worden...hebben ze geen geld voor, dat hadden ze anders met een clubklus weekend gedaan, maar het zou mooi zijn als zo'n beunsessie eens door echte werkloze pro's in goede banen wordt geleid.

En wat betreft zorginstelling, ze nemen helemaal geen zorgtaken over, maar ze gaan gewoon bingoën met die oudjes. Of luchten, want daar hebben ze tegenwoordig ook geen tijd meer voor bij rolstoelouderen. Zodat de echte pro's zich weer richten op luiers wisselen, zodat je minder van die schrijnende verhalen hebt dat ouderen soms uren in de poepluier zitten.

En die straatveger houd je nog steeds in dienst maar die kan nu wisselende ww-ploegen aansturen. Zolang het niet zo schoon op straat is als Japan zijn er geen vegers genoeg.

Zonder nummers is het gewoon is het eigenlijk gewoon onderbuikreactie. Kan eigenlijk net zo goed zeggen die schilders gaan toch al failliet omdat ze duurder zijn dan Polen en Roemenen.... :roll:


22 sep 2013 23:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Verder nivelleren
Pascal schreef:
Tegenvraag: Voor de duidelijkheid, gaat bovengenoemde meneer het wel redden met de huidige bijstandsregelingen?

En elk "specifiek voorbeeld" vraagt om een "specifiek tegenvoorbeeld": Er zijn in Nederland ruim voldoende mensen, van ongeveer 30 jaar, die nog geen dag in hun leven gewerkt hebben. En zij zijn dan de kinderen van mensen die nog nooit een dag in hun leven gewerkt hebben! En dat kan gewoon! Da's toch raar, of is dat ook normaal?


Ik ben bang dat de huidige bijstandsregelingen inderdaad niet afdoende en sociaal genoeg zijn. Verder is het zeker niet normaal dat er mensen zijn die nog nooit gewerkt hebben (uitzonderingen daargelaten). Het gaat mij erom dat kortzichtigheid en populistisch gejippie zorgt voor een asociale maatschappij die geen plaats hoort te hebben in een moderne samenleving. En de drijfveer? Politiek gewin op de korte termijn...
_________________________________________
rouge et noir


22 sep 2013 23:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Verder nivelleren
mick1512 schreef:
Benieuwd hoe lang je het uithoudt met de buffer...

En je gaat er dus vanuit dat de beste man zijn huis goed kan verkopen. Los van het feit dat het verdomd jippie is als je MOET verkopen, is dat in deze huizenmarkt nog maar de vraag.

Ook voor jou geldt: je mag hopen dat je nooit in deze situatie terecht komt. Get real, je raakt wel kwijt waar je je leven lang voor gewerkt hebt, alleen duurt het wat langer :!:


Als je afbetaald hebt je vrij weinig woonlasten. En het leven is sowieso zo dat je kwijt raakt wat je verdient, al is het maar gewoon tijdens je oude dag. Je bent wel in control hoe je het verspreid over je leven en waar je het aan uitgeeft. Je kan erg in het heden leven, dikke hypotheek, dikke wagen, met de kids naar Zermatt tijdens de Kerstvakantie. Of je doet dat niet en je doet het wat conservatiever. Ik wil bv een buffer hebben die me minimaal een jaar vooruit kan helpen.

En nee, ik wil niet graag werkloos worden, ik verdien liever leuk inkomen. Maar dat betekent niet dat werkloos zijn dan maar een pretje moet worden, zodat het niet erg is als je er in zou komen. Dan draai je de wereld om toch? Het zou toch bizar zijn als die beste man in de WW net zou goed af zou zijn als met werken, waar doe je het werken dan voor? :roll:

Citaat:
Ik ben bang dat de huidige bijstandsregelingen inderdaad niet afdoende en sociaal genoeg zijn. Verder is het zeker niet normaal dat er mensen zijn die nog nooit gewerkt hebben (uitzonderingen daargelaten). Het gaat mij erom dat kortzichtigheid en populistisch gejippie zorgt voor een asociale maatschappij die geen plaats hoort te hebben in een moderne samenleving. En de drijfveer? Politiek gewin op de korte termijn...

Ik sta dus geen asociale maatschappij voor en probeer ver te blijven van Amerikaanse systemen, maar ik zou hervormingen of fine tuning van het huidige systeem wel goed vinden. Ik ben ook niet actief in de politiek en de stoeltjes en poppetje maken mij weinig uit, ik zou echter graag wat meer verstandige mensen in de 2e kamer willen zien. Als je het huidige echter systeem niet sociaal genoeg vindt, dan liggen onze visies wel enorm uit elkaar....

Kijk dan vooral eens op dat voorbeeld van nivelleren is een feest....hoe wil je het dan hebben? Voorbeeld 1 hoger dan voorbeeld 2?


Laatst bijgewerkt door jeff_911 op 22 sep 2013 23:49, in totaal 1 keer bewerkt.



22 sep 2013 23:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Verder nivelleren
Never waste a good crisis..... :wink: In IJsland daarentegen.... :wink:


22 sep 2013 23:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Verder nivelleren
Er zitten niet alleen werlozen in de bijstand... Wat doen we met degenen die om gezondheidsredenen in deze situatie terecht komen? Ook het voorbeeld gaat er van uit dat men vrijwillig in de bijstand zit. Daar gaat het toch echt fout. Ja, je gelooft het niet, maar er zijn er bij die liever niet in de bijstand zitten.

Maar laten we lekker het geld uitgeven aan een paar jachtvliegtuigen :scratch:
_________________________________________
rouge et noir


Laatst bijgewerkt door MickRS op 23 sep 2013 0:05, in totaal 3 keer bewerkt.



22 sep 2013 23:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Verder nivelleren
bully schreef:
Never waste a good crisis..... :wink: In IJsland daarentegen.... :wink:



:lol:
_________________________________________
rouge et noir


22 sep 2013 23:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verder nivelleren
Mick,
M'n post mist inderdaad wat nuance, maar ik vind het in de basis al niet juist dat werken in sommige gevallen niet lonend is. Daarmee geeft de overheid een verkeerd signaal af. Er zijn hordes mensen die menen overal recht op te hebben en al niet meer beseffen dat ze het krijgen.
Een bijstandsuitkering is een uiterste redmiddel. Dan zou de overheid kunnen voorzien in de eerste levensbehoeften, zonder luxe. Daarnaast heb je de WW-uitkering, zie ik meer als vangnet voor de werkenden. Dat is er echter alleen voor werknemers en niet voor werkgevers. Ik zou denk ik wel voor (een vorm van) een WW-uitkering zijn gericht op ondernemers. Ondernemers die al jaren inkomstenbelasting afdragen en in de problemen komen zijn nu toegewezen op banken (en dat is in deze tijd ook kansloos). De overheid geeft niet thuis. Zoiets opzetten voor ondernemers lijkt mij alleen in de praktijk lastig uit te voeren.
Wat betreft asociaal: ik zie niet in waarom je de hoogte van uitkeringen niet ter discussie kunt stellen als je ook van werkenden verwacht dat ze inleveren? Uiteindelijk is het die laatste groep die dit land draaiende houdt.
_________________________________________
Porsche Boxster S (987) 3.4


23 sep 2013 0:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Verder nivelleren
Kijk, meer nuance levert ook weer meer nuance op :wink:

Ik denk dat onze ideeen echt niet zo heel ver uit elkaar liggen, maar ik zie te veel voorbeelden om mij heen om maar te roepen dat die bijstandstrekkers maar in moeten leveren en dat het werkschuw tuig is.

Je hebt helemaal gelijk dat er ook een vangnet voor zelfstandigen zou moeten zijn. Als je nu bij het uwv aanklopt, proberen ze je zsm als zzp-er weer aan de bak te krijgen. Rechtstreeks de verborgen werkloosheid in. Overigens hoorde ik laatst van het broodfonds. Een slimme opzet van zelfstandigen onderling.

Het probleem is dat ook de WW zo uitgekleed wordt, dat in het huidige economische klimaat dit langzamerhand de werkenden onder ons ook niet meer voldoende beschermt. Die man van 58 is niet verzonnen, die heb ik huilend aan de lijn gehad...

De oplossing heb ik niet, maar die zit m mi niet in het standaard korten op de uitkeringen...
_________________________________________
rouge et noir


Laatst bijgewerkt door MickRS op 23 sep 2013 0:46, in totaal 2 keer bewerkt.



23 sep 2013 0:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Verder nivelleren
jeff_911 schreef:
Die scouting zou anders niet geschilderd worden...hebben ze geen geld voor, dat hadden ze anders met een clubklus weekend gedaan, maar het zou mooi zijn als zo'n beunsessie eens door echte werkloze pro's in goede banen wordt geleid.

Je had het over buurthuizen Jeff, geen houten scoutingblokhutten zoals je het wil laten lijken. En ik weet niet hoe die buurthuizen bij jou eruit zien maar hier zijn het prima accommodaties die goed onderhouden worden.
jeff_911 schreef:
En wat betreft zorginstelling, ze nemen helemaal geen zorgtaken over, maar ze gaan gewoon bingoën met die oudjes. Of luchten, want daar hebben ze tegenwoordig ook geen tijd meer voor bij rolstoelouderen. Zodat de echte pro's zich weer richten op luiers wisselen, zodat je minder van die schrijnende verhalen hebt dat ouderen soms uren in de poepluier zitten.

Niet zo denigrerend doen over het verzorgingspersoneel Jeff. Die doen wel wat meer dan 'luiers verschonen'. Maar dan nog, het kost banen. Recreatie en 'luchten' waren voorheen de taken van het verzorgend personeel. Dat maakte de baan nog enigszins aantrekkelijk. Maar als verzorgend personeel alleen nog maar het zware fysieke werk mogen gaan doen, wat ze eigenlijk al jaren doen, voorzie ik nog meer vertrekkend personeel uit de zorg. Maar je zou natuurlijk ook die 58-jarige bestuurslid met een te riant salaris kunnen ontslaan maar dat gaat ze natuurlijk teveel geld kosten. En deze man willen we daarbij na twee jaar ook niet opzadelen met een bijstand-uitkering als ik dat zo lees hier. Over onderbuikgevoelens gesproken.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


23 sep 2013 0:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Verder nivelleren
+1. Wel gaan we bezuinigen door de thuiszorg een minuutje minder te geven om steunkousen aan te doen....
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


23 sep 2013 8:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bjft, dunnerudy, RubenR6


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.