27 okt 2013 10:04
hendrik914 schreef:10 sep 2013 13:31hendrik914 schreef:Mooie 924S met het volle vermogen van de 2,5 liter 4cilinder, zoals bij de eerste 944:
originele "Le Mans":
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... rc=st%7Csr
(origineel?) "Le Mans" pakket:
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... rc=st%7Csr
Die laatste vind ik mooier, wegens de bleke kleur; (geen zwart/zwart/zwarte cabrios voor mij) Zelf reed ik ooit met een 924 (met "le Mans" pakket) in Alpine wit, zééér lastig proper te houden.
OOk de lederen zetels van de tweede zijn veel gemakkelijker in onderhoud, maar de eerste witte heeft wel het originele 1988 interieur.
Bij een 924S uit 1988 zou je hoedanook maar keuze hebben uit wit, zwart en metaalzilvergrijs, las ik ergens.
Hoe zit dat eigenlijk met de wegligging van die late 924's? De 924 in echte "Le Mans" uitvoering (met de gewone " 2litermotor dus, oorspronkelijk ontworpen door P voor Audi) had de reputatie van slechte wegligging bij lage snelheid, achterbanden waren dan ook breder dan standaard. Heeft er hier iemand ervaring mee of weet er hier iemand hoe dat zit?
Net gekocht en afgehaald. 225 mooie kilometers huiswaarts.
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... rc=st%7Csr
Uitrusting:
-volle 160 pk van de 2,5 liter motor;
-originele motor volgens Porsche;
-Electrische ruiten & antenne & zijspiegels & ...
-Lichtmetalen velgen 15'';
-Met volledige onderhoudshistorie (klopt! Van opa op kleinzoon.)
-Targa-dak, elektrisch en uitneembaar;
-Sonderausführung M-755 (in de volksmond "Le Mans", 480 stuks in wit en zwart enkel (fout van mij) voor de hele wereld behalve VSA die de mindere M-756 kregen. Van de 167 witte wereldwiijd waren er slechts 50 voor Duitsland, waarvan deze, de mijne nu.
-Sportophanging M-030, als onderdeel van het M-755 pakkket, 10 mm verlaagd en naregelbaar en dikke stabi's voor en achter;
-"Turbo" zetels met goede zijdelingse steun;
-Startonderbreker (narusting);
-roestvrij stalen knalpot en uitlaatpijp (narusting);
-enz.
-etcetera
...
Die wegligging van 924's en 924S'en met de juiste 195/65 banden, schijnt mij redelijk goed. Ik was een beetje bang na slechte ervaringen met ene 924 met "Le Mans" pakket (zuiver cosmetisch) en met mooie maar dodelijke bredere banden achteraan. Dank aan de forumleden die me zeer discreet en doeltreffend raad gaven in PB.![]()
Eerst gekeurd als schadevrij door een koetswerkspecialist een dorp verder (dan bij mij thuis). AKP gekeurd bij PON, AKK na remmen bij te werken bij een onafhankelijke 924 specialist. Zwakke punt dorpels ook gelast, zoals het hoort volgens mijn koetswerkspecialist. Nu nog inschrijven.
27 okt 2013 12:47
27 okt 2013 13:02
27 okt 2013 13:17
27 okt 2013 14:50
27 okt 2013 19:40
Harley schreef:Ik vind die sportclassics er niet onder staan.
Ik vraag me af of bij verkoop het verstandig is om de wrap te laten zitten of juist te verwijderen voordat men de wagen te koop zet.
Wil je als koper weten wat er onder de lak zit of ga je voor de kleur waar de wagen in staat en is een foto rapportage van het wrappen waarop te zien is dat de er niets met de lak aan de hand was voor het wrappen voldoende![]()
(Moderators weest vrij om dit af te spitsen)
27 okt 2013 22:27
27 okt 2013 22:55
27 okt 2013 23:55
Ronaldo schreef:Hij staat i.i.g. op standje cayenne..![]()
28 okt 2013 0:20
28 okt 2013 20:38
Olaf schreef:Ronaldo schreef:Hij staat i.i.g. op standje cayenne..![]()
Originele C4 hoogte
30 okt 2013 2:14
30 okt 2013 4:56
30 okt 2013 5:11
30 okt 2013 7:09
30 okt 2013 8:05
30 okt 2013 8:26
30 okt 2013 9:08
30 okt 2013 10:22
30 okt 2013 10:30
Alfred schreef:Zijn die "oude" kentekenplaten legaal? Staat wel mooi, de huidige gele platen zouden als een vlag op een ....... staan.
30 okt 2013 11:52
30 okt 2013 12:43
30 okt 2013 15:02
30 okt 2013 15:11
30 okt 2013 15:25