Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
28 nov 2013 23:36
had t met de 964, enorm gezoem bij 120 km/u, zo erg dat ik (geen dempingsmaterialen in de auto) zelfs met gehoorbescherming moet rijden als ik meer dan 30 minuten op weg ben.
Ligt aan de banden (Toyo's), heb het niet met de Conti's.
Ik weet niet of het bij het verslijten van bepaalde banden ook kan optreden?
29 nov 2013 0:18
Vandaag rond lunchtijd toch maar even langsgereden bij Porsche Haaglanden, daar staat hij nu voor het vervangen van 4 wiellagers. Rechtsachter totaal versleten en de rest hard op weg. Tot nu toe prima service met dito leenauto
29 nov 2013 12:23
ps schreef:had t met de 964, enorm gezoem bij 120 km/u, zo erg dat ik (geen dempingsmaterialen in de auto) zelfs met gehoorbescherming moet rijden als ik meer dan 30 minuten op weg ben.
Ligt aan de banden (Toyo's), heb het niet met de Conti's.
Ik weet niet of het bij het verslijten van bepaalde banden ook kan optreden?
Dat zijn inderdaad gecupte banden, kan met alle banden optreden maar het ene merk is er gevoeliger voor als de andere.
30 nov 2013 17:47
PW, wat zijn gecupte banden?
30 nov 2013 23:59
Horn dank.
Dan is het dat dus niet met die Toyo's, daar is geen blokje dat kan kantelen op te bekennen
Ik had dit 'cup' verschijnsel wel eerder op een BMW bij de voorbanden door het remmen (bij voorwielaandrijving heft het effect van remmen en aandrijving elkaar op). Het geluid daarvan (zoemen/zingen) is echter in het geheel niet te vergelijken met wat die Toyo's bij mij doen (hele auto gonst/snerpt).