Re: Paul Walker (Fast and Furious) overleden in crash
03 dec 2013 12:28
Ligt het nu aan mij , het is net of de Carrera GT wel erg vaak betrokken is bij een ongeval Het zal zeker een zéér snelle automobiel zijn maar het valt mij op
03 dec 2013 12:47
Het is blijkbaar toch echt geen auto voor de gewone chauffeur.
P-Track schreef:Afschuwelijk dit.
Is de zoveelste in een rij dodelijke CGT ongelukken helaas. Las laatst in een interview dat Walter Röhrl tijdens de prototype tests Porsche heeft gemaand een traction control systeem voor de GT te ontwikkelen omdat ie vond dat de auto te onvoorspelbaar was op de limiet. Als "der Meister" dat al vindt...
03 dec 2013 14:25
Kan me nog herinneren dat bij de introductie van de CGT voor de pers er diverse ervaren autojournalisten/testredacteurs de auto niet eens van zijn plaats kregen, zo n lastige koppeling schijnt er ook in zitten.....
03 dec 2013 14:48
Schijnt inderdaad lastig te zijn...
The Carrera GT has a good ol' six-speed manual and a traditional clutch. Although we tried our best, the Carrera is extremely hard to get off the line cleanly. The 5.7-liter V-10 engine has about zero inertia. Breathing on the gas pedal sends the revs soaring. Likewise, if you lift off, they plummet. And the engine is all too willing to overpower the rear tires. The clutch operates like an on/off switch and is tough to engage smoothly. Unlike a regular clutch that has only one friction disc, the GT has four and is about two-thirds the diameter (6.7 inches) of a standard 911 clutch. Bron: http://www.caranddriver.com/reviews/porsche-carrera-gt-road-test
Probeer hem dan maar eens op een autoambulance te laden...
04 dec 2013 22:01
Ja, volgens mij ook. En verder maak je als mens zelf de keuze om bij iemand in te stappen. Of zelf te gaan rijden in dit type P.
Kreeg laatst ook het aanbod om te rijden in een P die ik volgens mij echt niet in de hand kan houden. Dus niet gedaan. Want voor 30 km per uur zijn bepaalde auto's nou eenmaal niet ontworpen.