03 dec 2013 12:14
Cazzo Super Veloce schreef:kijk, daar kun je wat mee![]()
03 dec 2013 14:09
993S schreef:PPCB's moeten bij normaal, niet circuit gebruik nooit vervangen worden.
Remblokken gaan ook 3 keer langer mee.
Remmen 'bijten' meer en geven daardoor het gevoel dat ze krachtiger zijn.
Ik heb 2 997 turbo's met PCCB gehad en één zonder. Verkies met PCCB want comfort toename is echt wel merkbaar.
En met comfort bedoel ik niet 'zacht veren'. Hij is minder springerig. Raakt minder gedestabiliseerd door putten in de weg.
Het is allemaal net iets beter en duidelijk merkbaar.
Mijn eerste 997 turbo had ze en ik vond het wel een mooie optie maar eigenlijk was ik niet 100% tevreden. Ze piepten af en toe en bij hevige regen, na een tijdje de remmen niet gebruikt te hebben, heb je even geen remkracht, die fractie van een seconde is echt wel 'scary' als je het niet verwacht. Dus toen ik de 2de 997 turbo kocht was ik niet echt rauwig dat die geen PCCB's had.
Maar de wagen was anders. Alles ging net iets minder vlot. Wist het op dat moment zelf nog zo goed niet waarom maar toen ik dan mijn huidige turbo PCCB kocht was het snel duidelijk. De PCCB's hebben invloed op algemeen weggedrag en rijgevoel.
Ik zou met stalen remmen kunnen leven maar als ik de keuze krijg dan is het zeker een PCCB turbo.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Groet
Denis
03 dec 2013 15:26
03 dec 2013 15:29
03 dec 2013 15:51
Ewout schreef:Lijkt me sterk dat de remmen invloed hebben op de wegligging.
03 dec 2013 19:57
Devils son schreef:Ewout schreef:Lijkt me sterk dat de remmen invloed hebben op de wegligging.
Onafgeveerd gewicht ligt significant lager. Dat merk je.
03 dec 2013 20:19
Brulaap schreef:Jazeker, anders kan je net zo goed van die stalen velgen onder je auto leggen (ipv lichtmetaal).![]()
Hoe lager het afgeveerde gewicht des te beter de wegligging.
09 dec 2013 20:43
Pacoloco schreef:geen remstof = minder poetsen! Doen![]()
09 dec 2013 20:48
09 dec 2013 21:25
Brulaap schreef:. Hoe lager het afgeveerde gewicht des te beter de wegligging.
Jazeker, anders kan je net zo goed van die stalen velgen onder je auto leggen (ipv lichtmetaal).