Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 997 Keramische remmen wel of niet

03 dec 2013 12:14

Cazzo Super Veloce schreef:kijk, daar kun je wat mee :thumleft:

+1

Re: 997 Keramische remmen wel of niet

03 dec 2013 14:09

993S schreef:PPCB's moeten bij normaal, niet circuit gebruik nooit vervangen worden.
Remblokken gaan ook 3 keer langer mee.

Remmen 'bijten' meer en geven daardoor het gevoel dat ze krachtiger zijn.
Ik heb 2 997 turbo's met PCCB gehad en één zonder. Verkies met PCCB want comfort toename is echt wel merkbaar.
En met comfort bedoel ik niet 'zacht veren'. Hij is minder springerig. Raakt minder gedestabiliseerd door putten in de weg.
Het is allemaal net iets beter en duidelijk merkbaar.

Mijn eerste 997 turbo had ze en ik vond het wel een mooie optie maar eigenlijk was ik niet 100% tevreden. Ze piepten af en toe en bij hevige regen, na een tijdje de remmen niet gebruikt te hebben, heb je even geen remkracht, die fractie van een seconde is echt wel 'scary' als je het niet verwacht. Dus toen ik de 2de 997 turbo kocht was ik niet echt rauwig dat die geen PCCB's had.
Maar de wagen was anders. Alles ging net iets minder vlot. Wist het op dat moment zelf nog zo goed niet waarom maar toen ik dan mijn huidige turbo PCCB kocht was het snel duidelijk. De PCCB's hebben invloed op algemeen weggedrag en rijgevoel.

Ik zou met stalen remmen kunnen leven maar als ik de keuze krijg dan is het zeker een PCCB turbo.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groet
Denis



Thx! Altijd goed te horen van iemand met gebruikservaring

Re: 997 Keramische remmen wel of niet

03 dec 2013 15:26

Lijkt me sterk dat de remmen invloed hebben op de wegligging.
Of je moet elke keer remmen terwijl je over een putdeksel heenrijdt maar ik neem aan dat je dat niet doet.

Re: 997 Keramische remmen wel of niet

03 dec 2013 15:29

Misschien in onafgeveerd gewicht?

Re: 997 Keramische remmen wel of niet

03 dec 2013 15:51

Ewout schreef:Lijkt me sterk dat de remmen invloed hebben op de wegligging.


Onafgeveerd gewicht ligt significant lager. Dat merk je.

Re: 997 Keramische remmen wel of niet

03 dec 2013 19:57

Devils son schreef:
Ewout schreef:Lijkt me sterk dat de remmen invloed hebben op de wegligging.


Onafgeveerd gewicht ligt significant lager. Dat merk je.



Jazeker, anders kan je net zo goed van die stalen velgen onder je auto leggen (ipv lichtmetaal). :lol:
Hoe lager het afgeveerde gewicht des te beter de wegligging.

Re: 997 Keramische remmen wel of niet

03 dec 2013 20:19

Brulaap schreef:Jazeker, anders kan je net zo goed van die stalen velgen onder je auto leggen (ipv lichtmetaal). :lol:
Hoe lager het afgeveerde gewicht des te beter de wegligging.


Keramische remmen gaan alleen iets doen aan het onafgeveerde :mrgreen: gewicht
Afgeveerd gewicht en wegligging wordt weer een nieuwe discussie gok ik :popcorn:

Ontopic: Als ze er nu opzitten zou ik'm er zeker niet voor laten staan.
Merk op de ring dat de remmen na een rondje of 3 (paar keer met 30+ graden gereden) wel aan hun max zitten en je vanwege fading dus echt de zooi moet laten afkoelen bij hoge buitentemp.
Openbare weg en fading met de stalen schijven heb ik nog nooit last van gehad, dan moet je't ook in een 997 wel heeuul erg bont maken denk ik...

Re: 997 Keramische remmen wel of niet

09 dec 2013 20:43

Pacoloco schreef:geen remstof = minder poetsen! Doen :!: :mrgreen:



Ehhh. voor zo'n € 12000,00 wil ik wel een paar keer extra m'n wielen soppen hoor. :wink:
Ik kan ook m'n rode klauwen, geel laten poedercoaten. Kost ook niet zoveel. Zou alleen dat al minder remstof geven???? Misschien 't proberen waard. :scratch:

groetekes, Léon

Re: 997 Keramische remmen wel of niet

09 dec 2013 20:48

Brulaap schreef:

Jazeker, anders kan je net zo goed van die stalen velgen onder je auto leggen (ipv lichtmetaal). :lol:
Hoe lager het afgeveerde gewicht des te beter de wegligging.


Keramische remmen gaan alleen iets doen aan het onafgeveerde :mrgreen: gewicht
Afgeveerd gewicht en wegligging wordt weer een nieuwe discussie gok ik :popcorn:....................................................

Krijgen we een discussie over gewicht. Daar moet ik vaak wel een beetje om lachen. Als mensen die tussen de 100 en 120kg daarover beginnen, dan weet ik al een hééle
goedkope manier om de auto lichter te krijgen. (Nou, eigenlijk niét de auto). We hebben het dan wel over afgeveerd gewicht, als je begrijpt wat ik bedoel. hahaha.

Léon

Re: 997 Keramische remmen wel of niet

09 dec 2013 21:25

Brulaap schreef:
. Hoe lager het afgeveerde gewicht des te beter de wegligging.
Jazeker, anders kan je net zo goed van die stalen velgen onder je auto leggen (ipv lichtmetaal).


Lekker snugger van mij: natuurlijk zijn velgen, banden, enz het ONafgeveerde gewicht. :bang:
Plaats een reactie