Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:06



Antwoord op onderwerp  [ 267 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
VUURWERK! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht VUURWERK!
Over vuurwerk gesproken: Daar ben ik helemaal gek van!
Een waanzinnig leuk volksvermaak, wegjagen van boze geesten, de kids vinden het te gek, en met mij kennelijk miljoenen anderen.
Toch zijn er 50.000 zeikerds, in mijn ogen hoogstwaarschijnlijk diezelfde mensen die snel rijden veroordelen en elektrisch rijden ( :mrgreen: ).

Ik heb alles in mijn leven aangestoken wat er te krijgen is, het kan me niet hard genoeg zijn, met verstand, op veilige afstand van omstanders en brandgevaarlijke haarden, en het is maar voor een uurtje. Het is niet zonde van het geld, want het bevredigd MIJN behoefte, daar hoeft een ander niet over te oordelen.

Het MAG NIET verboden worden, dan wordt het pas echt gevaarlijk, want de traditie blijft. Maar het blijft jammer dat er lieden zijn die er niet mee om kunnen gaan (dat heb je met vervoermiddelen ook), anderen, door domheid EN bewust! :shock: , schade toebrengen.......het roept bijna op tot een vergunningstelsel! Ik kan goed begrijpen dat er stemmen opgaan voor een verbod op vuurwerk, dat zou ik erg jammer vinden. Maar het aantal imbecielen lijkt in Nederland in grote mate toe te nemen.

Wat vinden jullie hiervan?

Fijne jaarwisseling allemaal, voorzichtig met vuurwerk, en draai de kurk niet los richting je gezicht :mrgreen: ...
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


31 dec 2013 12:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: VUURWERK!
Naast de Porsche heb ik ook een Citroen. Ja hybride! En dus ben ik tegen... Een volksvermaak dat binnen 48 uur voor 800 gewonden zorgt is niet meer van deze tijd. :idea:

Edit: volgens eenvandaag is 64% tegen. Kunnen niet alleen Citroen rijders zijn... :wink:
_________________________________________
rouge et noir


Laatst bijgewerkt door MickRS op 31 dec 2013 13:06, in totaal 1 keer bewerkt.



31 dec 2013 13:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: VUURWERK!
beetje somber, 40-plussers die nog gek zijn van vuurwerk.
_________________________________________
oud is beter


31 dec 2013 13:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: VUURWERK!
Goed betoog!!!
Dat je oud bent en nog van vuurwerk houdt is niet somber!!
Laat het kind in jezelf altijd zijn gang gaan!!!

knal er lekker op los dit jaar!!
:ba:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


31 dec 2013 13:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: VUURWERK!
Ik vind de ontwikkeling naar hardere, zwaardere illegale vuurwerkstukken eng. Mijn kinderen komen op een leeftijd dat ze vuurwerk machtig interessant gaan vinden. Ik erger me kapot aan al die pubers die al drie dagen door mijn wijk lopen en de hele dag lopen te knallen.

Gisterenavond wilde er eentje een knaller onder mijn hond gooien toen ik voorbij liep. Ik heb de betreffende jongen aangekeken en gezegd als hij dat deed ik ter plaatse zijn neus zou breken. Hij was zo van slag dat de knaller in zijn hand ontplofte. Denk dat hij blij mag zijn dat hij - volgens mij - geen illegale knaller in zijn klauw had.

Verder vind ik vuurwerk leuk en mooi, van 12 tot 2 a 3 op oudejaars avond. Zolang dit door verantwoordelijke mensen afgestoken wordt, ga vooral je goddelijke gang. Leven en laten leven.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 dec 2013 13:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: VUURWERK!
Ben ook wel van het vuurwerk, maar dan van het sierspul, en ja, daar sla ik best wat van in.

Afbeelding

Zoals met alles moet je je verantwoordelijkheid nemen en gewoon oppassen wat je doet. Ik snap best wel dat er mensen zijn
die het willen verbieden. Zoals met zoveel zaken zijn er (helaas) altijd weer lui die het extreme opzoeken en daarmee anderen schade aandoen.

Citaat:
beetje somber, 40-plussers die nog gek zijn van vuurwerk.


Ach Wolf, kan je nog es een receptje voor prozac uitschrijven :mrgreen:


31 dec 2013 13:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: VUURWERK!
64% tegen dat gaat er niet helemaal in gezien het aantal pin-betalingen bij de handel.......dat was dat 'klaag-panel' van 20.000 personen waar die vraag was voorgelegd. Dus niet helemaal op wetenschappelijk verantwoorde wijze uitgesproken door 1-vandaag. Maar dat gaat met zoveel dingen in NL. Het aantal sport-gewonden in een fraai weekend zullen we dan ook maar niet noemen....dan zou sport ook verboden moeten worden.

Ik ben zowiezo tegen de tendens dat alles stil moet zijn in de samenleving. Een soort van Utopia of Brave-New-World. Ook de geluidsreducties op Zandvoort kan ik niet helemaal begrijpen, dat is nergens ter wereld zo streng geregeld als in ons land. Zoiets van: je mag wel fietsen, maar je moet je benen stil houden, want daar stoor ik me aan...

Maar alleen in ons land voert de jeugd fratsen uit, die je nergens ter wereld tegen komt. Waarom wil je willens en wetens mensen met vuurwerk beschadigen? Bezittingen opblazen? Dat vindt ik heel raar gedrag.

Ik blijf het een spektakel vinden: die kleuren, het geluid, prachtig gewoon!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


31 dec 2013 13:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: VUURWERK!
steef schreef:
Over vuurwerk gesproken: Daar ben ik helemaal gek van!
Een waanzinnig leuk volksvermaak, wegjagen van boze geesten, de kids vinden het te gek, en met mij kennelijk miljoenen anderen.

Het MAG NIET verboden worden, dan wordt het pas echt gevaarlijk, want de traditie blijft. Maar het blijft jammer dat er lieden zijn die er niet mee om kunnen gaan (dat heb je met vervoermiddelen ook), anderen, door domheid EN bewust! :shock: , schade toebrengen.......het roept bijna op tot een vergunningstelsel! Ik kan goed begrijpen dat er stemmen opgaan voor een verbod op vuurwerk, dat zou ik erg jammer vinden. Maar het aantal imbecielen lijkt in Nederland in grote mate toe te nemen.


Ik ben het helemaal met je eens. Maar dan dit verhaal vanmorgen in de Telegraaf:
Dierenbeulen blazen kat op met vuurwerk

AMERSFOORT -
Een of meerdere dierenbeulen hebben in Amersfoort een kat zo zwaar mishandeld dat een dierenarts het beestje heeft moeten laten inslapen. De onverlaten stopten vuurwerk in het achterwerk van de kat en staken dat vervolgens aan.

Dan ben je toch niet goed wijs!!!
Fijne jaarwisseling, geniet van het vuurwerk en doe voorzichtig!


31 dec 2013 13:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: VUURWERK!
steef schreef:
Over vuurwerk gesproken: Daar ben ik helemaal gek van!.... Het is niet zonde van het geld, want het bevredigd MIJN behoefte, daar hoeft een ander niet over te oordelen.


Zegt het niet vooral iets over hoe jij in deze samenleving staat... :?
_________________________________________
rouge et noir


31 dec 2013 13:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: VUURWERK!
spelling past wel bij het verhaal.
_________________________________________
oud is beter


31 dec 2013 13:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: VUURWERK!
MickRS schreef:
Naast de Porsche heb ik ook een Citroen. Ja hybride! En dus ben ik tegen...

Hier word ik dus een beetje stil van....
O ja, Ik ben voor! :ba:


31 dec 2013 13:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: VUURWERK!
Beetje goedkoop Wolf, ouwe zuurpruim :|


31 dec 2013 13:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: VUURWERK!
Een beetje levensgenieter gooit er een rug (of meer) tegenaan.... 8)
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


31 dec 2013 13:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: VUURWERK!
Net ook weer de kofferbak vol met sier-vuurwerk geladen.

Knallen vind ik prima, maar dan hoog in de lucht.

... en zeker niet in m'n buurt of die van de hond. Beide hebben een cursusje pak-training achter de rug :cheesy:

Ik wens jullie allen een fijne en veilige jaarwisseling - ook de citroen en andere hybride rijders onder ons ;)


31 dec 2013 13:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: VUURWERK!
Subdriver schreef:
MickRS schreef:
Naast de Porsche heb ik ook een Citroen. Ja hybride! En dus ben ik tegen...

Hier word ik dus een beetje stil van....


Niet zo stil als die Citroen! :mrgreen:
_________________________________________
rouge et noir


31 dec 2013 13:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: VUURWERK!
Siervuurwerk kan ik waarderen en als we hier een oudjaarsfeestje organiseren koop ik ook steevast fors in. Maar het is niet zo dat ik het niet kan missen met nieuwjaar. Zo lang er maar een goede fles bubbels voorhanden is kom ik de avond wel door.

Uiteraard ben ik tegen een verbod. Velen hebben er plezier van en dat mag 1 dag in het jaar. De zeikerts krijgen dus 364 dagen in het jaar wat ze willen en soms zelfs 365 dagen... Alleen vrees ik wel dat met de toename van illegaal vuurwerk een verbod gaat dreigen.


31 dec 2013 13:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: VUURWERK!
bjft schreef:
De onverlaten stopten vuurwerk in het achterwerk van de kat en staken dat vervolgens aan.

Hmmmm... schiet me zo ineens een passende straf te binnen. En dan ben ik even voorstander van heel illegaal zwaar vuurwerk.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 dec 2013 14:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
Niets mis met het Nederlandse vuurwerk, het is in hoofdzaak het illegale vuurwerk wat de boel verpest.
Een algeheel verbod zal in mijn ogen niet helpen, want dan blijft alleen het illegale vuurwerk nog over, wat mensen dan ondanks een verbod toch zullen afsteken (doen ze nu ook al).


31 dec 2013 14:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bericht Re: VUURWERK!
Ja Harald, dacht hetzelfde! Werd weer even stil van dat bericht.... Ik hou niet echt van katten, maar jezus :shock:


31 dec 2013 14:27
Profiel
Bericht Re: VUURWERK!
64%.....hoe groot was de populatie en waar bestond deze uit?

Altijd mooi zo'n statistische benadering zonder context.

Afijn, het hoort bij de cultuur. Ik moet wel stellen dat het vuurwerk steeds zwaarder wordt en dus gevaarlijk.


31 dec 2013 14:44
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: VUURWERK!
Wat is er met z'n zus? :mrgreen:


31 dec 2013 14:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: VUURWERK!
Kappi2907 schreef:
64%.....hoe groot was de populatie en waar bestond deze uit?

Altijd mooi zo'n statistische benadering zonder context.

Afijn, het hoort bij de cultuur. Ik moet wel stellen dat het vuurwerk steeds zwaarder wordt en dus gevaarlijk.


Het vuurwerk is niet zwaarder dan 30 jaar geleden. Toen had je ook al 250 grams shells en zwaarder.
Maar als je niet weet waar de lont zit......dan heb je een probleem. Illegaal vuurwerk is zelfs vaak veiliger dan het legaal vuurwerk, omdat de productie van legaal veel sneller gaat, en nonchalanter, illegaal is betere en duurdere kwaliteit. Maar je moet tijdens afsteken niet met je waffel boven de uitmonding hangen, denk aan je kleding, bril op, en waarschuw omgeving dat je 'iets' zwaars gaat afsteken.
En wat betreft die dieren: dan heb ik gelijk vwb die imbecielen!
Hoe kan je dat over je hart verkrijgen.....geen respect voor dieren, is geen respect voor mensen!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


31 dec 2013 15:09
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: VUURWERK!
Van al die accidenten er al gebeurd zijn, zou ik graag eens weten hoeveel van hen verantwoord bezig waren.
Als het dan nog veel zijn, dan snap ik het verbod. Maar laat niet de onverantwoorde debielen het verpesten voor de rest :?


31 dec 2013 15:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: VUURWERK!
That's my point!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


31 dec 2013 15:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 "GT3", ex 986S
Bericht Re: VUURWERK!
Laatst ook al zo'n nutteloze discussie: "zwarte piet, wie kent hem niet", nu staat het afsteken van vuurwerk ter discussie?! Moet niet gekker worden ;-)
_________________________________________
Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail


31 dec 2013 15:36
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 267 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tilt!


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.