Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
11 jan 2014 11:22
Zowwwww, nadat hij gerepareerd is mag hem op de autobahn wel schoonbranden....al dat olie in je cilinders, cat. enz....brrrr
11 jan 2014 20:16
Ik had haar toch eerst even naar buiten geduwd voor het starten

Gelukkig valt het mee! Kan me voorstellen dat het wel even schrikken was.
11 jan 2014 20:43
Leeft je vrouw nog?
14 jan 2014 22:59
"Gewoon lekker starten" > Puuuuff ff
"Kan ik al?." > Puuuuuuuuuuf
15 jan 2014 0:08
Dial_888 schreef:Zowwwww, nadat hij gerepareerd is mag hem op de autobahn wel schoonbranden....al dat olie in je cilinders, cat. enz....brrrr
Nog even gevraagd hoe dat zit tov de katalysators.
Meer dan gebruikelijk olie verbranden is niet bevorderlijk.
Dus ik rij er niet mee tot hij gerepareerd is, as vrijdag of maandag.
15 jan 2014 1:26
sarsrich schreef:En toen.........deed hij "PUF"!
Ach jongens op een bepaalde "leeftijd" schrik je niet meer zo snel
Zo zal het met Richard ook wel gegaan zijn
15 jan 2014 10:53
Dat lijkt mij een goed idee om niet meer met de auto te rijden tot na de reparatie. Tijdens de revisie van mijn motorblok bleek dat de krukas t.h.v. cilinder 5 een aantal graden was verdraaid t.o.v. de overige gedeelten van de krukas. Volgens Michel van Resto was dit hoogst waarschijnlijk ontstaan doordat in het verleden de AOS niet goed functioneerde waardoor dus, zoals al hier werd beschreven, olie via het inlaattraject in de cilinder(s) werd gezogen. Waarschijnlijk is toen bij een koude start, door het extra volume in de cilinder (aan olie), de krukas verdraait. Ik kon inderdaad in de facturen terugvinden dat de AOS reeds was vervangen. Tijdens de revisie is dus bij mij de krukas vervangen...
15 jan 2014 11:39
Nieuwe avatar met kenteken zou ik plaatsen.
15 jan 2014 15:50
RichardP schreef:Tijdens de revisie van mijn motorblok bleek dat de krukas t.h.v. cilinder 5 een aantal graden was verdraaid t.o.v. de overige gedeelten van de krukas.
Alleen t.h.v. cilinder 5? Als de krukas verdraaid was dan is het toch bij alle cilinders? Of was de krukas dan getordeerd?
15 jan 2014 15:52
Volgens Michel was deze een beetje 'gewokkeld'. Uiteraard in lichte mate (paar graden verdraaiing). Kan in principe wel, wanneer lokaal te grote krachten vrijkomen op de krukas, waarbij de overige gedeelten van de krukas nog in positie worden gehouden.
15 jan 2014 17:01
RichardP schreef:Volgens Michel was deze een beetje 'gewokkeld'. Uiteraard in lichte mate (paar graden verdraaiing). Kan in principe wel, wanneer lokaal te grote krachten vrijkomen op de krukas, waarbij de overige gedeelten van de krukas nog in positie worden gehouden.
Zo, zo.. Niet zo mooi!! Dan zullen de krukaslagers en drijfstang ook wel flink wat krachten te verwerken hebben gekregen
15 jan 2014 17:29
Wil dit topic niet te veel vervuilen, maar volgens mij zijn we nu toch in afwachting van de verdere diagnose / reparatie van de TS...
Deze zullen in principe aardig wat krachten te verwerken hebben gekregen. Derhalve zijn de krukaslagers, drijfstangen en zuigers (3) ook vervangen. Tevens nog een flink aantal onderdelen die ik in mijn topic heb vermeld. Aardig grondige aanpak dus.
Volgens Michel zijn de krukassen (althans die van Porsche) eigenlijk helemaal niet zo sterk en/of resistant voor te grote krachtoverbrengingen. M.a.w. ze kunnen relatief snel beschadigd raken.
15 jan 2014 18:00
Het moge duidelijk zijn dat dit niet meer over mijn "PUF" gaat
31 jan 2014 1:02
Even goed naar laten kijken bij Geeris. Veel 996 en 997's hebben er last van als ze met koude motor te hoog belast zijn geweest. Rijdt hier in de wijk ook zo'n rookorgel van een 997. Die gaat zelfs met dit weer vol gas er vandoor de provinciale weg op 's morgens vroeg.
31 jan 2014 1:35
@Maurice.
Hij is al enige tijd geleden bij Geeris gerepareerd

Ik zag dat je je achterstand in de berichten even bijgewerkt hebt.
31 jan 2014 14:57
Ok dat is goed nieuws dan. Bij Geeris is ie in goede handen.
Ja kom niet zo heel vaak meer (lees wel regelmatig hoor) maar het zijn nogal drukke tijden met werk en met 911Events.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.