Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Een rare gewaarwording

01 apr 2014 22:18

Ach, daar is weer zo'n "leuke" opmerking waarbij het respect voor andermans eigendom vanaf druipt. Smiley's om het lollig te laten lijken werken niet.

Om dit soort opmerkingen wordt er steeds minder over de 996 geschreven. Goed bezig...

01 apr 2014 22:21

Die koplampen zijn igg veeeeel gestroomlijnder dan die lampen van die ouwe meuk...scheelt in snelheid en benzine.... ;-)

01 apr 2014 22:26

55402

Zeg nou zelf...

01 apr 2014 22:44

nou beter die dan jouw avatar :wink:

01 apr 2014 23:20

Ach Walter Rohr heeft zelf een jaar of 10 geleden eens gezegd "Misschien niet het mooiste model van het moment maar als je het de tijd geeft wordt het vanzelf een klassieker die gewaardeerd gaat worden."
Ik wacht dus rustig af. :mrgreen:

02 apr 2014 2:40

Marc' Oh Oh... schreef:Ach, daar is weer zo'n "leuke" opmerking waarbij het respect voor andermans eigendom vanaf druipt. Smiley's om het lollig te laten lijken werken niet.

Om dit soort opmerkingen wordt er steeds minder over de 996 geschreven. Goed bezig...

Ach, ontspan. Een 996 is in de ogen van velen weliswaar niet de meest begeerlijke Porsche, maar het is maar waarmee je het vergelijkt! Het blijft een imposante machine en als je hem hebt, dan is dat toch geweldig?

02 apr 2014 8:13

Qua lijnenspel vind ik de 996 een hele mooie auto. En ik wil niet vervelend zijn, maar ik doe het toch, de koplampen zijn voor mij het minpunt van de auto. An sich niet lelijk, maar vergeleken met andere 911-types gewoon het minst mooi. Maar er zullen vast mooie kits voor zijn om dit aan te passen, al is het maar een frame waarmee je in ieder geval een ronde lamp suggereert.

Maar ja, who cares what I think - als je een 996 hebt, ben ik best wel een beetje jaloers op je met mijn spartaanse koekblik.
Laatst bijgewerkt door Traveller69 op 02 apr 2014 8:38, in totaal 1 keer bewerkt.

02 apr 2014 8:35

Ok dan, even over de koplampen. Ik heb nu ruim een half jaar goed naar het ontwerp van de 996 kunnen kijken en inderdaad zijn de koplampen niet de mooiste oplossing. Maarrrr, het alternatief is zoals dat gedaan is bij de 997. En eerlijk gezegd vindt ik dat weer een stap terug in design; eigenlijk ook geen mooie oplossing. Je hebt dan wel ronde koplampen, maar je hebt ook weer losse lampen in de bumper zitten. Dat maakt mi het ontwerp weer een stuk minder clean...

Overigens hadden ze bij de achterlichten van mij iets mogen bedenken voor het oranje/witte deel. Stel je voor dat dat gewoon plaatwerk was geweest. Hou je twee kleine rode streepjes over 8)

02 apr 2014 9:21

Marc' Oh Oh... schreef:Ach, daar is weer zo'n "leuke" opmerking waarbij het respect voor andermans eigendom vanaf druipt. Smiley's om het lollig te laten lijken werken niet.

Joh, niet zo van de lange tenen.
Wat maakt jou het uit wat een ander van jou auto vindt?
Als jij de 993 de lelijkste Porsche aller tijden vindt, prima toch, ik lig er niet wakker van :salut:

02 apr 2014 9:50

altijd maar dat rammen op die 996. het is potverdrie de pvda niet. toch?

02 apr 2014 9:51

godd*mme zei ik. niet potverdrie. stelletje gereformeerden.

02 apr 2014 10:33

"Vloeken is aangeleerd. Word geen naprater..." :^:

Afbeelding

Zo'n bord stond ooit langs de A12 bij Veenendaal (capital of the bible belt). Zo'n groot billboard. En eronder stond met spuitbus geschreven: "Bidden ook." Moest altijd glimlachen als ik daar langs reed. :D

02 apr 2014 10:49

Traveller69 schreef: - als je een 996 hebt, ben ik best wel een beetje jaloers op je met mijn spartaanse koekblik.

... ik snap dan ook niet dat je dat spartaanse koekblik nog niet omgeruild hebt voor een 996 :popcorn:

MickRS schreef:Ok dan, even over de koplampen. ... en inderdaad zijn de koplampen niet de mooiste oplossing. Maarrrr, het alternatief is zoals dat gedaan is bij de 997. En eerlijk gezegd vindt ik dat weer een stap terug in design

... heel trendy design - de (BMW) Mini Cooper heeft ze ook :wink:

Cazzo Super Veloce schreef:[Joh, niet zo van de lange tenen.
Wat maakt jou het uit wat een ander van jou auto vindt?

Inderdaad - smaken verschillen nu eenmaal ... en je hebt die Porsche toch voor jezelf - en niet voor je omgeving (buren etc.) :?: :idea:

02 apr 2014 10:57

klopt helemaal. Maar door deze reacties zal ik in de toekomst bij vragen veel minder geneigd zijn om ze hier te stellen (gelukkig niet aan de orde met mijn auto)

zie ik een vraag over de radiator, temperatuur of olie dan komen er allerlei flauwe opmerkingen van mensen die niet in een 996 rijden waar de TS niets maar dan ook niets mee kan en waar ik dan met mijn lange tenen over val.

Het forum is er toch om elkaar te helpen en niet af te zeiken over de auto?

02 apr 2014 11:16

Ik vond de Boxster erg mooi ( 6 jaar in gereden, met oranje knippers) en de 996 coupe vind ik schitterend ( dus ik begrijp lindemans).

Voor de Boxster reed ik tweemaal met veel plezier in een 944. Op alle versies was er kritiek. Maar het maakt mij niet uit, alle vier heb ik met veel plezier gereden en in de 996 hoop ik nog vele jaren te rijden!

02 apr 2014 11:24

Olaf schreef:
MickRS schreef:Ok dan, even over de koplampen. ... en inderdaad zijn de koplampen niet de mooiste oplossing. Maarrrr, het alternatief is zoals dat gedaan is bij de 997. En eerlijk gezegd vindt ik dat weer een stap terug in design

... heel trendy design - de (BMW) Mini Cooper heeft ze ook :wink:

Sorry, was mij even ontgaan... :lol:

02 apr 2014 11:30

Marc' Oh Oh... schreef:klopt helemaal. Maar door deze reacties zal ik in de toekomst bij vragen veel minder geneigd zijn om ze hier te stellen (gelukkig niet aan de orde met mijn auto)

zie ik een vraag over de radiator, temperatuur of olie dan komen er allerlei flauwe opmerkingen van mensen die niet in een 996 rijden waar de TS niets maar dan ook niets mee kan en waar ik dan met mijn lange tenen over val.

Het forum is er toch om elkaar te helpen en niet af te zeiken over de auto?

Dan koop je toch n echte?!

02 apr 2014 11:47

MickRS schreef:. Maarrrr, het alternatief is zoals dat gedaan is bij de 997. En eerlijk gezegd vindt ik dat weer een stap terug in design; eigenlijk ook geen mooie oplossing. Je hebt dan wel ronde koplampen, maar je hebt ook weer losse lampen in de bumper zitten. Dat maakt mi het ontwerp weer een stuk minder clean...

Dit! :thumleft:
Was eerder deze week de Jubi50 aan't bewonderen, keek naar de koplampen en de manier waarop ze geïntegreerd zijn in de carrosserie en dacht bij mezelf "needs 996 mk2 headlights"
Het is gewoon ZOVEEL moderner dat de bompa's het nog steeds niet gewoon zijn. De 996 is mee met zijn tijd. De 997 en 991 zijn precies 356's qua koplamperij

De 986 (in the mean time) ages beautifully :res:
Hoe ouder die wordt, hoe mooier. Dat is een model waar de mk1 koplampen dan echt bij passen. Vind 'm pakken mooier dan de 987. De 986 staat er, de 987 is een flauw aangepast aftreksel, gemaakt om de puristen te plezieren.
YMMV :salut:

02 apr 2014 12:00

Gaat lekker hier, leuk topic... :cheers:

02 apr 2014 12:01

mbembe schreef:nou beter die dan jouw avatar :wink:

Ik moet bij de 996 ook altijd aan Pixar denken.
Kan er niks aan doen...

02 apr 2014 12:28

Afbeelding

(I don't give a damn what you think about it. :mrgreen:)

02 apr 2014 12:30

En voor de puristen.....de achterkant is ook niet orgineel.

Afbeelding

02 apr 2014 12:34

...en aan je onderschrift te zien, de onderkant ook niet :mrgreen:

02 apr 2014 12:40

Scooby-R schreef:Afbeelding

(I don't give a damn what you think about it. :mrgreen:)

Nee heel goed, maar je had het nooit gedaan als je über-happy was geweest met de standaard 996 koplampen...

02 apr 2014 12:51

Jaaaa, ik zie dit ook als het ultieme bewijs dat je eigenlijk geen spiegeleieren wilde hebben ..... :mrgreen:
Plaats een reactie