Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

09 aug 2005 10:09

915-koppeling ook zwaarder.

09 aug 2005 10:09

Joost Houben schreef:915-koppeling ook zwaarder.
Goed voor de kuitspieren.... :wink:

09 aug 2005 10:17

Ho, even iets rechtzetten.

Een 915 bakrevisie is niet goedkoper, het is ongeveer gelijk aan een G50 revisie.
Een 915 koppeling gaat niet zwaarder dan een G50 koppeling, vergelijken moet je wel doen bij twee nieuwe koppelingen.
Mijn ervaring is dat juist de nieuwere koppelingen zo zwaar gaan als ze ouder worden. :lol:

09 aug 2005 10:29

Goed voor de kuitspieren....


Zo had ik het nog niet bekeken :roll: toch weer een voordeel...

Tako ik zou zeggen ga met beide rijden dan kun je voor jezelf zeggen of het voor jou iets uitmaakt een G50 of 915 bak. Als je op de diverse forums kijkt merk je al gauw dat mensen met een G50 of 915 bak dat de perfecte bak vinden omdat ze die zelf bezitten en dan weet je als leek nog niks.
Zelf heb ik ook met beide gereden en bezit ik een G50 bak, een goede 915 zou ik zeker niet laten staan.

09 aug 2005 16:57

Alles tesamen maakt het niet heel veel uit of het nu de 915 of G50 gaat worden, ik laat het afhangen van de mooiste P die ik ga tegenkomen. en laten we wel wezen. Of het nu een 915 of G50 bak wordt, een 3.2. blijft het en dat is voor mij het belangrijkste.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn keuze en zodra gekocht na AKK komen de pics eraan, cheers Tako

09 aug 2005 19:00

Ivo964C2 schreef:
Joost Houben schreef:915-koppeling ook zwaarder.
Goed voor de kuitspieren.... :wink:


Ivo,

ik voel dat altijd in mijn dijbeenspieren, niet m'n kuitspieren daarmee trek je juist je voet terug :wink:

Re: Advies 915 Versnellingsbak

10 aug 2005 22:35

WdePundert schreef:Ook de G50-bak heeft imho een nadeeltje. Het schijnt vaak voor te komen (ook bij mij) dat, wanneer je wat weinig toeren maakt in een lage versnelling, je de tandwielen hoort draaien. Volgens insiders is dit niet erg, maar dat ratelen baarde mij in het begin wel zorgen, tot ik door dit forum gerustgesteld werd.


Dan rij je met (veel) te weinig toeren; eerder een tekortkoming van de rijder dan van de bak :res:

10 aug 2005 22:38

wolf schreef:915-koppeling ook veel goedkoper.


En volgens mij moet er bij vervanging van een G50-koppeling gefreesd worden om ruimte te maken voor gemodificeerde lagers.

Re: Advies 915 Versnellingsbak

11 aug 2005 9:35

Nicolò schreef:Dan rij je met (veel) te weinig toeren; eerder een tekortkoming van de rijder dan van de bak :res:

Als de motor koud is kom ik nooit boven de 3k toeren. :D

27 aug 2005 1:27

Ik heb inmiddels 355.000 km met een 1986 3.2 met een 915 bak gereden, waarvan ik er persoonlijk 190.000 km met dagelijks woon - werk verkeer heb afgelegd.
Ik moest de motor helaas laten reviseren bij 325.000 km ( versleten krukas lagers.)
Ik heb eigenlijk met de bak nooit problemen gehad, het ging af en toe moeilijk van 1 naar 2 en als ik snel weg sprinte kraakt hij bij snel schakelen van 2 naar 3.
Hij heeft mij echter nooit in de steek gelaten, tijdens de motorrevisie heb ik de synchromessen van alle versnellingen laten vervangen ( kosten : € 600,= )
Ik had de stille hoop dat alle nukkigheden van de 915 voorbij waren, het kraken is weg, het stugge is gebleven. ( Niet altijd, zomer en winter is anders )
Ik houd echter van het spartaanse dat hoort bij een 911, ik vind ook dat het hoort bij het karakter van de auto, ik persoonlijk, vind het allemaal niet erg net als de kachel.
Ik stap nog iedere dag met een glimlach achter het stuur (En die glimlach zit er al 9 jaar op.), iets wat ik met geen enkel ander merk heb gehad, daar was het nieuwe gevoel, het wennen aan, na plm 4 maanden verdwenen.
G50 - 915 is gewoon iets persoonlijks. :cheesy:

27 aug 2005 10:32

welkom alhier.

dat zijn een hoop kilometers. hoe zag het blok eruit toen het open ging?
tapeinden? klepgeleiders? olieverbruik?
de 1986 driepunttweetjes hebben overigens een erg goede naam.
je verhaal steunt mij verder in mijn mening dat autos die dagelijks gereden worden het beter volhouden/minder problemen hebben dan garagekoninginnen.

groet, phw.
Plaats een reactie