Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
02 mei 2014 20:58
horn schreef:En? Die dieven hebben vervangende relais bij zich?

als je dit filmpje bekijkt
http://vimeo.com/85168045 gepost door "TPV" in het topic "gestolen uit garages" op 7/2/14, dan zie je het tuig met een lidl draagtas rondzeulen. ik kan al raden wat voor gereedschap ze in die tas bij hebben om een auto op bestelling te stelen uit een gesloten garage met camerabewaking.
03 mei 2014 10:16
Ze zijn op het oog wel erg knullig bezig, gelukkig. Maar eigenlijk zou je bij ontdekking een paar valse honden de garage in moeten sturen! Ziek wordt je ervan, zulk schorum.
03 mei 2014 11:02
Speelt dit in een, op de camera's na, onbeveiligde garage? 7 minuten onopgemerkt op beeld... dan kijkt er blijkbaar niemand naar de beeldscermen?
03 mei 2014 19:16
Tuurlijk kijkt er niemand naar beelden, dacht jij van wel dan?
03 mei 2014 20:09
camerabewaking betekent in mijn ogen in de meeste gevallen dat er een bandje meeloopt. als er al opnames worden gemaakt door de opgehangen camera's. dat er bewakers live naar camerabeelden kijken van een parkeergarage? Ik ken er geen...
04 mei 2014 9:34
Tja, ik denk toch altijd, romanticus als ik ben, als er iemand bij die schermen zit dat er dan ook naar gekeken wordt. Wat doen die rakkers anders de hele dag?
04 mei 2014 9:38
Er zijn een hoop camera's waar alleen achteraf naar wordt gekeken. Het is domweg te duur om ze te monitoren. Om je een idee te geven: die Bouwatch zuilen die tegenwoordig veel op bouwplaatsen ziet kosten een paar honderd euro huur per week.
04 mei 2014 19:56
De kosten begrijp ik uiteraard wel, ook die van de systemen. Die lever ik zelf ook.

Maar ik doelde dus meer op die garages waar wel mensen zitten. Kijken die wel of??
04 mei 2014 20:57
tja, hoeveel camera's heb je nodig om een volledige parkeergarage in beeld te brengen? en hoeveel schermen? en hoeveel mensen moeten die schermen dan bemannen? ik kom ze niet tegen in de parkeergarages waar ik pleeg te parkeren.
overigens hoorde ik laatst ook een mooie: "als er in de ruimte satellieten ronddraaien met een camera die kan meelezen in je boek, waarom zijn op de beelden van bewakingscamera's dan de daders altijd in 4 pixels onherkenbaar afgebeeld?"
04 mei 2014 21:04
Bij de porsche meeting vandaag zag ik 911 (ik meende een belgische speedster) waarvan de stuur eraf gehaald was. Ook een vorm van beveiliging......
04 mei 2014 21:14
Klopt helemaal..zeker effectief. Is bij een 997 alleen zoveel werk
04 mei 2014 22:08
Dat komt ondat ze bezuinigen op de prijs per pixel Harald.
Hmmm nu snap ik het! Omdat die beelden zo slecht zijn heeft kijken naar het scherm geen zin en dat bezuinigd weer extra!
07 mei 2014 17:33
Zou een kettingslot door de velg helpen?
07 mei 2014 17:57
of je wielen eraf halen

Ik heb iig en een stroomonderbreking en een onderbreking op me DME relais en soms een stuurslot, vooral hier in A'dam vliegen de 3.2's met bosjes de deur uit...
07 mei 2014 18:24
CRB schreef:Zou een kettingslot door de velg helpen?
Waarschijnlijk wel, maar de gevolgen voor als je hem vergeet kunnen ook wel ernstig zijn geloof ik.