Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
04 apr 2011 20:59
maar wat verklaard dan dat de wielvlucht niet goed te stellen is?
We wten niet of dat voorheen ook zo was,stuurde en remde alleen wel recht.
De garage volgt dit draadje ook en deze hoopt ook dat er een goede tip bij zit.
04 apr 2011 21:06
Niet flauw bedoeld maar we hebben het hier wel over een Porsche specialist ga ik vanuit.
04 apr 2011 21:11
Stel dat de auto verkeerd uitgewogen was waardoor de voorheen ook te sterke remkracht voor gecompenseerd werd door de foutieve wieldruk?
PS heb je de auto gewogen met of zonder jezelf achter het stuur en wat is het verschil?
04 apr 2011 21:18
Mijn garage is iig een (ook voor velen hier

) P-specialist.
04 apr 2011 21:23
Ik verwacht iig niet direct van mijn garage dat die hier mee moet lezen voor de gouden tip. Met alle respect voor dit forum en de vele kennis en ervaring die er af en toe te vinden is maar wat is de volgende stap, het probleem op Rennlist zetten?
Overigens ben ik het volledig eens met de door gast voorgestelde aanpak.
04 apr 2011 21:24
1993993 schreef:de dempers zijn nieuw en volgens mij zijn de Billstein geen gasdempers,ook de veren zijn nieuw(paarse H&R).
Ik denk niet dat het hieraan ligt,dit heeft toch niets te maken met de wielvlucht?
Ook gaan ze het remsysteem doorspoelen en voor de zekerheid nogmaals ontluchten (ondanks dat dit niet los is geweest).

Oude spullen nog? Terug monteren en controleren wat er dan gebeurd?
04 apr 2011 21:26
hij is uitgewogen bij een specialist en later nog een sop een andere locatie zonder chauffeur.
Ik denk dat het bijna onmogelijk is te compenseren met wieldruk om een auto recht te laten remmen.
Deze monteur heeft een zeer rijke ervaring wat porsche betreft sleuteld dacht ik al 20 jaar (is begonnen in Leusden)en is niet te eigenwijs om elke mogelijke suggestie te overwegen maar heeft al zoveel gedaan dat ie het effe niet meer weet..
04 apr 2011 21:28
Snel Motorsport schreef:Eh, waren de schokbrekers nieuw? Of is er misschien mee geklungeld met montage, waardoor de gasdruk kon ontsnappen?
wat kun je met gasdempers doen zodat ze een beetje gas lekken maar nog wel enigszins redelijk functioneren.
04 apr 2011 23:27
Op de vorige pagina werd door de TS nog serieus getwijfeld aan het feit of de Bilstein wel gas gevulde dempers waren. Vraag me dus sowieso af of daar nog serieus naar gekeken is. BTW, de meeste Bilsteins die ik ken zijn wel gasdempers.
26 apr 2011 22:06
gaat donderdag naar
Zwaag hopende dat deze het probleem kunnen verhelpen.
27 apr 2011 19:12
Mijne slaapt al weken in het ziekenhuis, zonder enig resultaat tot nog toe......
Uit pure frustratie maar de 928 ontschorst.....
01 mei 2011 21:35
Inmiddels ook de schokdemper lagers vervangen heeft ook niets geholpen.
auto terug uit Zwaag ook daar heeft men niets kunnen ontdekken,terug naar af.....
Gaat nu naar de schade hersteller (schade van aantal jaren geleden)kijken of deze wat kan vinden....
02 mei 2011 16:23
Niets kunnen ontdekken?
Het zal me enorm verbazen als de auto nu niet veel beter rijdt en remt, maar op een gegeven moment ben je aan het eind van het stelbereik.
Aan de veren en schokbrekers licht het iig niet.
succes
03 mei 2011 21:10
auto rijdt goed maar dat was al voor het bezoek in Zwaag,het gaat er juist ook om dat bij doorremmen hij naar rechts trekt..en dat is blijkbaar erg moeilijk op te lossen.
De vraag is nou juist hoe het mogelijk is dat met oude veren/dempers de auto wel recht remde en reed,en laat ik er nieuwe veren en dempers onder zetten het ding niet fatsoenlijk meer te stellen is..
inmiddels 3500 euro lichter en geen steek verder,(muv nieuwe veren/dempers/veerlagers/kleine draagarmen achter/ en 4 x uitgewogen en 3x uitgelijnd).
Gaat morgen naar de schadehersteller.
01 jun 2011 21:41
Zo, probleem eindelijk opgelost!!

Bleek na veel geprobeer en vernieuwen van (de verkeerde?) onderdelen uiteindelijk het ABS-verdeelblok te zijn. Kan nu eindelijk weer remmen.....
01 jun 2011 21:42

Gelukkig, dan kan het genieten weer beginnen!
01 jun 2011 22:47
Nou nog een beetje tijd Henk .......
14 sep 2014 14:22

Rebel Engineering Steenwijk heeft het opgelost,kwestie van serieus afstellen

eindelijk, topsnelheid kunnen rijden met een zeker gevoel

ERWIN
14 sep 2014 14:25
En dat ruim 3 jaar later.
14 sep 2014 15:37
9931993 schreef: 
Rebel Engineering Steenwijk heeft het opgelost,kwestie van serieus afstellen

eindelijk, topsnelheid kunnen rijden met een zeker gevoel

ERWIN

Uh, heb je dan ook topsnelheid gereden zonder dat zekere gevoel?
14 sep 2014 16:23
Gewoon inspuiten met een anti-blokkeer spray
14 sep 2014 22:42
9931993 schreef:
Rebel Engineering Steenwijk heeft het opgelost,kwestie van serieus afstellen

eindelijk, topsnelheid kunnen rijden met een zeker gevoel

ERWIN

Dan heb ik je zaterdagochtend bij Erwin gezien, je hebt een hele mooie 993, zag er echt strak uit, en klonk ook heel goed. Mooi dat hij weer goed rijdt.
14 sep 2014 22:55
dat kan kloppen ik was daar idd om de auto op te halen ,was de rit dik w

aard.
26 sep 2014 8:30
+1
... eerder dit jaar nieuwe veren en schokbrekers onder de 993 gezet .. en na uitwegen en uitlijnen (daar) ook de mooie lange rit - in een beter als nieuw rijdende 993 - naar huis gemaakt
MarkS schreef:En dat ruim 3 jaar later.
Sommige hebben het geluk dat ze meteen de (juiste) 993-onderstel-specialist treffen ....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.