Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
26 nov 2014 21:19
Geen airco... das eerder een voordeel, net als geen schuifdak, geen wisser, geen winterbanden. geen lekkages etc
26 nov 2014 21:37
Zou 'm vanwege het ontbreken van een airco niet laten staan.
Wat er niet op zit, kan ook niet stuk
26 nov 2014 21:53
964 uit 1989 gezien bij Motron?
26 nov 2014 22:19
Eens, heb ook geen airco in de 964 (wel open dak) en geen moment gemist afgelopen 3 jaar.
26 nov 2014 23:49
Pieter_996 schreef:Zijn bod op de Duitse 997 is erg laag, sterk gedreven door t feit dat (zijn woorden) de auto nog ongeveer 5k aan invoerbelasting on top krijgt.
Pieter
Dat is volgens mij nog meer dan je aan BPM bij invoer naar NL moet betalen.
België heeft toch geen BPM ofzo of heb ik wat gemist?
27 nov 2014 11:51
MPB schreef:Eens, heb ook geen airco in de 964 (wel open dak) en geen moment gemist afgelopen 3 jaar.
Ik vond het wel fijn 2 weken in Zuid-Frankrijk met 32 graden
27 nov 2014 12:25
Blijkbaar heeft Belgie ook iets BPM achtigs. Geen Idee, ik heb alleen naar hem geluisterd. Hij bood rond de 30k voor mijn 2008 997S, daar mag ie niet voor weg
Ik houd jullie op de hoogte.
Pieter
27 nov 2014 12:47
ik vond een airco in mijn 964, nadat hij omgebouwd en afgevuld was, toch altijd wel een lekkere accessoire in de zomer. Zou denk ik een auto er niet om laten staan, maar een goedwerkende airco is voor mij persoonlijk wel een plus.
27 nov 2014 13:19
Lambiek schreef:Pieter_996 schreef:Zijn bod op de Duitse 997 is erg laag, sterk gedreven door t feit dat (zijn woorden) de auto nog ongeveer 5k aan invoerbelasting on top krijgt.
Pieter
Dat is volgens mij nog meer dan je aan BPM bij invoer naar NL moet betalen.
België heeft toch geen BPM ofzo of heb ik wat gemist?
Iedere keer dat in Belgie een auto overgeschreven wordt naar een nieuwe eigenaar moet er inschrijvingstax betaald worden, dit gebeurd aan de hand van de fiscale pk's en tegenwoordig wordt er ook naar de CO2 uitstoot gekeken om de tax te bepalen.
Of het bedrag in het geval van jouw 997 5K is weet ik niet maar zou best kunnen.
Zie
http://voertuigkosten.be/biv-berekenen- ... simulatie/
27 nov 2014 14:06
Airco voor mij een must.
Als je een 964 hebt alleen voor circuitgebruik idd zonder airco en schuifdak.
Maar met lekker toeren, wat de meeste er toch mee doen,zou ik niet zonder airco willen.
Net als het schuifdak ... Lekker man!
27 nov 2014 14:27
BIV (belasting op inverkeerstelling), die 4577 euro bedraagt voor een 997S uit 2008 ingeschreven in Vlaanderen, is sowieso voor diegene (meer dan waarschijnlijk particulier) die de wagen koopt en in het verkeer gaat brengen. Daar heeft de handelaar (die de wagen even op Z-platen gaat zetten wanneer nodig) geen last van. Deze BIV is trouwens ook verschillend in Vlaanderen ten opzichte van Wallonië, dus we kunnen nu onmogelijk weten wat de potentieel toekomstige koper aan BIV gaat betalen. Dus geen idee waar die hypothetische 5000 euro extra vandaan komt. Sowieso is 30k erg weinig (ook in Vlaanderen) voor een 997S!
Noodzaak van airco is erg persoonsafhankelijk. Sommigen kunnen zonder, terwijl ik het voor een niet-racer toch essentieel vind. Zelfs Dr Knauf heeft het, meen ik, achteraf laten installeren...
27 nov 2014 14:37
Tis net als met winterbanden, je hebt het 3 dagen per jaar nodig in NL, maar je hebt er het hele (halve) jaar last van
27 nov 2014 14:41
Maar die drie zonnige dagen rij ik net met mijn hobbywagen en de andere niet. 100% nuttig dus
27 nov 2014 14:45
Cazzo Super Veloce schreef:Tis net als met winterbanden, je hebt het 3 dagen per jaar nodig in NL, maar je hebt er het hele (halve) jaar last van

Waar heb jij het afgelopen jaar uitgehangen? Tot ver in oktober nog plezier gehad van de airco
27 nov 2014 14:54
Tsja, als je 20 graden al airco-waardig vindt.
Echte mannen rijden met het raampje open, of met zweet op hun rug
27 nov 2014 14:57
Het raampje moet zodoende open om de zweetgeur te verdrijven? Echte mannen rijden dus alleen...
27 nov 2014 15:06
Jij neemt je vriend mee?
27 nov 2014 15:11
Ik denk dat het andere geslacht zich eerder stoort aan een overmatige zweetgeur...
27 nov 2014 17:17
Godzijdank hebben jullie niet op dat winterbanden Thema opgepikt...
De Auto heeft inmiddels een compressiemeting gehad (volgens de Garage) en tussen de 6 en 11% compressieverlies op de cilinders. Prachtig om te horen, Maar mij zegt t niks.. Wie weet of dat een goede of slechte waarde is? De man van de Garage meende dat t een goede waarde is...
27 nov 2014 17:30
Tja, als je 10 bar wil zien en er blijven er 9 tot 9,5 van over, dan is dat best redelijk voor een oude motor....
27 nov 2014 17:32
Roy, bear with me, betekent dit het is goed of matig?? Ik ben financial van opleiding dus mij zegt t niet zoveel en ik hoor t liever van Kenners hier dan dat ik t moet gaan googlen..
27 nov 2014 17:39
In dit geval: Best redelijk = Goed
30 nov 2014 22:10
Dus geen idee waar die hypothetische 5000 euro extra vandaan komt
Een potentiële koper rekent die BIV wel mee in z'n totaal prijskaartje voor aankoop van zo'n 997, dus ook voor een handelaar speelt dat mee in wat een realistische vraagprijs is.
01 dec 2014 9:33
Inderdaad, maar dat is evenzeer zo voor de andere 997's die te koop staan aan veel hogere prijzen. Lijkt mij alvast toch als een list om een lage overnameprijs te bekomen...
01 dec 2014 10:31
zou kunnen, daarom is het een handelaar zeker ......
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.