Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

30 aug 2005 12:33

John4S schreef:Ik heb dat nooit gedaan, dat afzeiken van andere types, onder het mom van, als ik het kon veroorloven dan bleef ik 964 rijden etc. etc.


Ik lees hier niet dat de 996 wordt afgezeken, maar dat er mensen zijn die schrijven dat ze de oudere typen prefereren. Wat dat met jaloezie te maken heeft ontgaat mij. Alois RUF staat ook bekend om zijn voorliefde voor de 964 en geloof me, die kan het zich veroorloven om in een 996 te rijden...

De 996 is een andere auto dan de 964 en de 964 is weer een totaal andere auto dan (pak m beet) een 911 2.4S. Dat heeft niet zozeer met beter of slechter te maken, maar met voorkeur. De 996 is veel meer een allemans (of zelfs allevrouws) vriend dan een oudere 911. Dat maakt de auto in het algemeen beter geschikt voor dagelijks gebruik. Maar voor de enthousiast die er in het weekend een tourritje mee wil maken is het misschien juist leuker om een auto te hebben die verder afstaat van zijn dagelijks vervoer. En hoe ouder de 911, hoe verder deze er vanaf staat.

Persoonlijk vind ik de 964 de mooiste 911. De reden: de eerste moderne Porsche, dus goed dagelijks te rijden, zelfs onder winterse omstandigheden. Maar tegelijkertijd nog wel de koplampen zoals IK ze het mooist vind. En ook de rest van de styling is nog grotendeels in overeenstemming met de 901. En die vind ik ook heel mooi, maar om daar nu dagelijks in te gaan rijden... neuh.

30 aug 2005 12:38

Als ik het me kon veroorloven had ik nu een 996.
































GT3 wel te verstaan. :wink:
Kan me overigens vinden in beide kampen.
996 is de ultieme Porsche voor alledag, andere Porsches meer de auto voor er bij.
Zou ik elke dag moeten rijden, dan een 996 4S.
1 van de mooiste 911's ooit.
En John, zit een kern van waarheid in jouw boude bewering.
Ik ben ook een beetje jaloers op jouw 911, vooral op dat geluid.
Zo moet ie klinken.
Zullen het daar nog wel bij Da Vinci over hebben, al geloof ik dat je met de Cayenne komt.
Trouwens ook erg goed als dagelijks vervoermiddel.

30 aug 2005 12:44

Als ik unlimited funds had dan had ik een Carrera GT genomen. En als goede tweede een 964 Carrera RSR 3.8. De 996 GT3 komt misschien daarna. Want dat dat een geweldige Porsche is, staat buiten kijf.

30 aug 2005 13:12

John4S schreef: en denk dan best wel is (gevaarlijke gedachte) jaloers jongens dat de 996/997 rijder zich een nieuw type kan veroorloven.

PaSCal schreef:Ik kan me overigens meer opwinden over mensen die denken dat het "niet leuk vinden van een 996" met jaloezie (qua centjes dan!) te maken heeft!


Er zijn al genoeg oudjes die meer kosten dat een goed 996 tweedehands of zelfs nieuw.

Dat de standaard 996 echter een wagen was die op het randje was op het gebied van, design, rijdgedrag en uitstraling mag volgens mij wel gezegd worden.
Het is niet voor niets dat Porsche de 997 terug meer rondingen gegeven heeft waar ze moeten zijn bij een 911 en van bij de start een S versie hebben uitgebracht.

Devils son schreef:Als ik unlimited funds had dan had ik een Carrera GT genomen

En dit is nu een van de weinige Porsche waar ik dus echt niets aan vind. Maar smaken verschillen, als ik die Eurootjes te besteden had,
2.7 RS
964 Rs
993 Rs
996 Rs
En dan met de vrouw lekker op vakantie, om uit te leggen waar de centjes naartoe waren :lol:

30 aug 2005 13:18

ppp 356 schreef:
Devils son schreef:Als ik unlimited funds had dan had ik een Carrera GT genomen

En dit is nu een van de weinige Porsche waar ik dus echt niets aan vind. Maar smaken verschillen, als ik die Eurootjes te besteden had,
2.7 RS
964 Rs
993 Rs
996 Rs
En dan met de vrouw lekker op vakantie, om uit te leggen waar de centjes naartoe waren :lol:


En enkel zo wordt de kerk in het midden gehouden :thumright: :res:

30 aug 2005 14:50

RS-R schreef:Als ik het me kon veroorloven had ik nu een 996......GT3.



Als ik het me kon veroorloven dan had ik nu een 996 turboS, maar gezien mijn bankrekening moet ik nog lang wachten, en dan zal de 997 Turbo der wel zijn (ooooooooooiiiit)

Ultimo is een 956


Maar mijn al time favo is geen 964, maar een 3.2 carrera coupe , das een oerporsche, met de harmonicabumpers en die onverwoestbare 3,2 motor, en die heerlijke kromme versnellingspook.
Comfort nul, looks optimaal.


Maar nogmaals, laat diegene die het kunnen is met een 996 (4s) het circuit op gaan en hem op de limiet jagen, wedden dat men dan anders spreekt, mooie is dat je dan heel ontspannen naar huis kunt rijden met dezelfde auto.


Ach waar zeuren we over.



Ieder zijn Porsche naar zijn of haar budget, genieten met die dingen, karren zoveel mogelijk, en vooral je duim opsteken.

30 aug 2005 14:58

John4S schreef:Maar mijn al time favo is geen 964, maar een 3.2 carrera coupe , das een oerporsche, met de harmonicabumpers en die onverwoestbare 3,2 motor, en die heerlijke kromme versnellingspook.
Comfort nul, looks optimaal.

8)

ieder zijn mening/ieder zijn porsche/ieder zijn budget

...deze discussie wordt niet voor het eerst gevoerd en zal zeker niet voor het laatst zijn

wat john zegt: "genieten van die dingen"


vanmorgen laten taxeren, je weet maar nooit :wink:

30 aug 2005 15:01

John4S schreef:Maar mijn al time favo is geen 964, maar een 3.2 carrera coupe , das een oerporsche, met de harmonicabumpers en die onverwoestbare 3,2 motor, en die heerlijke kromme versnellingspook.
Comfort nul, looks optimaal.

;)

30 aug 2005 18:33

Als geestelijk vader van dit topic gaat het onderweg een beetje een andere kant op dan ik bedoelde.
Ik bedoelde te zeggen dat ik een 996 een heerlijke auto vind als dagelijks vervoer maar persoonlijk iets miste aan het oergevoel. Dat schijnt een 3.2 nog meer te hebben, maar ja, daar heb ik helaas nooit in gereden.

Oja, en als ik de centen zou hebben kocht ik een AM V12 Vanquish S. 8)

30 aug 2005 18:36

horn schreef:... gaat het onderweg een beetje een andere kant op dan ik bedoelde...



Goh...en dat gebeurt hier anders bijna nooit... 8) :lol:

30 aug 2005 22:37

John4S schreef:

Maar mijn al time favo is een 3.2 carrera coupe een onverwoestbare 3,2 motor,





:twisted: :twisted: onverwoestbaar

30 aug 2005 23:04

Oeps :roll: :wink: :lol: :lol: :lol:

30 aug 2005 23:29

horn schreef:
Oja, en als ik de centen zou hebben kocht ik een AM V12 Vanquish S. 8)


Heiden! :evil:









:wink:

30 aug 2005 23:33

Al is het geen Porsche , ik zou er toch wel mee kunnen leven HOOR

-moestPorschenietbestaanwelteverstaan-

30 aug 2005 23:44

horn schreef:Oja, en als ik de centen zou hebben kocht ik een AM V12 Vanquish S. 8)


Schitterend...maar als 't aléén om de looks ging...moet je even een plaatje googelen van een "oude" AM V8 Vantage..wauw.. :wink:

30 aug 2005 23:55

Jurgen schreef:
horn schreef:Oja, en als ik de centen zou hebben kocht ik een AM V12 Vanquish S. 8)


Schitterend...maar als 't aléén om de looks ging...moet je even een plaatje googelen van een "oude" AM V8 Vantage..wauw.. :wink:


Zo iets Jurgen?

Afbeelding

Ieder zijn smaak. Bovendien is hij wél in het groen he...........

Misschien toch maar de nieuwere...


Afbeelding


Afbeelding

Moet een bakker niet vroeg naar z'n mandje om er om 04.00 uur weer uit te kunnen? :lol:

31 aug 2005 0:12

Nee, die is weliswaar heel mooi, maar ik bedoel de jaren 80 Vantage ; neus heeft wel iets weg van de nieuwe Mustang... :oops: , eigenlijk moet je dit andersom zeggen he.. :wink:


..en ja....het wordt tijd.. 8) ...dat verrekte forum ook..

31 aug 2005 0:21

Jurgen schreef:..en ja....het wordt tijd.. 8) ...dat verrekte forum ook..
Je begint al aardig Horn trekjes te krijgen Jurgen, hij doet het ook op een paar uurtjes nachtrust.... 8)

31 aug 2005 0:48

Ivo964C2 schreef:
Jurgen schreef:..en ja....het wordt tijd.. 8) ...dat verrekte forum ook..
Je begint al aardig Horn trekjes te krijgen Jurgen, hij doet het ook op een paar uurtjes nachtrust.... 8)


maar nu even niet... :lol:

31 aug 2005 8:49

ppp 356 schreef:En dit is nu een van de weinige Porsche waar ik dus echt niets aan vind. Maar smaken verschillen, als ik die Eurootjes te besteden had,
2.7 RS
964 Rs
993 Rs
996 Rs
En dan met de vrouw lekker op vakantie, om uit te leggen waar de centjes naartoe waren :lol:


Bijna mijn lijstje 8) Ik zou de 996 RS echter prefereren boven de 993 RS (vind ik mooier).

Het heeft dus echt niets met water of lucht te maken maar met puurheid en looks.

31 aug 2005 8:52

996 RS? Dat is een Ducati...

31 aug 2005 8:54

Peet964 schreef:Het heeft dus echt niets met water of lucht te maken maar met puurheid en looks.



aha, en jouw onderschrift dan :


"Water dient om eieren te koken!"



:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Veranderen in :

"gebakken lucht is niks"


:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

31 aug 2005 9:05

Devils son schreef:En ook de rest van de styling is nog grotendeels in overeenstemming met de 901. En die vind ik ook heel mooi, maar om daar nu dagelijks in te gaan rijden... neuh.


Je weet niet wat je mist...

Re: 996 vs 964

31 aug 2005 10:46

horn schreef:Deze conclusie verbaasde mezelf eigenlijk. Daar er hier best mensen zullen zijn met een 996 die vroeger 964 gereden hebben, of mensen met een 964 die ook wel eens wat langer zelf in een 996 hebben gereden, vraag ik me af of iemand dit gevoel herkent?

Jawel :lol:

31 aug 2005 10:58

Jurgen schreef:..... de jaren 80 Vantage ; neus heeft wel iets weg van de nieuwe Mustang... :oops: , eigenlijk moet je dit andersom zeggen he.. :wink:

Inderdaad ;)

:lol::^::lol:
Plaats een reactie